חברת האחזקות האמריקנית המעוניינת לקבל את זכויות הניהול בהפועל ת"א, מוכנה להתחייב על פי ההסכם המסתמן בשלב זה על השקעה חד פעמית של שישה מיליון שקל. במהלך המגעים מול נציגי המועדון, הבהירו נציגים מטעם החברה: "באנו לעשות פה כסף, אנחנו רוצים לעשות אקזיט גדול מהפועל ת"א". לכן, גורמים בהפועל ת"א פסימיים לגבי ביצוע העסקה. על ההתעניינות של הקבוצה האמריקנית בהפועל ת"א פורסם לראשונה ב-ynet.
הבוקר יתכנסו ארבעת בעלי הפועל ת"א, איציק ושרון ניסנוב, בועז תושב וזאב גרינברג במשרדו של עו"ד רועי רוזן שמרכז את נושא ההתעניינויות סביב המועדון. הארבעה יתכנסו על מנת לעבור על ההסכם המתגבש, זאת כשברקע חלק מהשותפים סבורים כי מדובר בעוד התעניינות שלא תצא לפועל, ובכל מקרה לא אוהבים את הפורמט המתגבש.
2 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב. לא חתם
(צילום: ראובן שוורץ)
בשלב הראשוני של המתווה, קבוצת הניהול דורשת חודשיים של בדיקת נאותות. בינתיים אין הסכמה בין השותפים בהפועל ת"א ושרון ניסנוב מסרב לכך. אם הכל יהיה כשורה, השלב הבא של העסקה יתבצע בחודש יוני. אחד הסעיפים מאפשרים לבעלים הנוכחיים לבטל את זכויות הניהול הוא חוסר השקעה כספית מצד המשקיעים החדשים. האמריקנים טוענים כי ההשקעה שלהם תהיה נמוכה מאחר שהם מאמינים כי ביכולתם להשיג הכנסות שלא ריאליות בשוק הישראלי דרך גיוס ספונסרים ומכירת מרצ'נדייז וזכויות שידור. האמריקנים מדברים באופן גלוי על הרצון שלהם לעשות אקזיט, כמו למשל במקרה של מכירת המועדון לקבוצת רכישה אמירתית. במידה ואכן יהיה אקזיט כזה, הבעלים הנוכחיים יקבלו נתח.
שני מכשולים עיקריים מונעים משרון ניסנוב לחתום: הראשון הוא שקבוצת הניהול מוכנה להתחייב על השקעה של שישה מיליון שקל בלבד בפעימה חד פעמית, בעוד ניסנוב דורש כי ההשקעה תהיה בכל עונה.
2 צפייה בגלריה
הרוכשים הפוטנציאלים של הפועל ת"א
הרוכשים הפוטנציאלים של הפועל ת"א
הרוכשים הפוטנציאלים של הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
עוד מכשול הוא נושא השותפות. האמריקנים דורשים לקבל את זכויות הניהול, וגם שהבעלים הנוכחיים יישארו כבעלי מניות. "אני לא מחפש שותפים", הסביר שרון ניסנוב, "נפגשתי עם הנציגים והם אמרו שהם רוצים למכור את הקבוצה ולעשות מזה כסף. מבחינתי מי שרוצה את הקבוצה צריך לקחת אותה במאת האחוזים, להשקיע בה".
עוד אמר ניסנוב: "אם הם ייצרו גרעון, מי יהיה אחראי עליו? למה רוצים להשאיר אותנו? אם רוצים, שייקחו הכל, אין פה בכלל אנשים שמוכנים להשקיע כסף, הכל שטויות, אין פה שום דבר אמיתי". מי שחתם על האפשרות לבצע בדיקתת נאותות הוא איציק ניסנוב, כשמתברר כי תוכן המסמך היה מוטעה ולכן אין עדיין החלטה סופית".
בכל מקרה, מבנה הבעלות בהפועל ת"א ישתנה, כשמשפחת תושב מעוניינת לעזוב בכל מקרה עד לקיץ הבא, בלי קשר להצלחת המתווה האמריקני. ברפונט של הקבוצה האמריקנית עומד דיוויד מינסברג בעל עבר בניהול מקצועי בין היתר במילווקי ודטריוט. מינסברג עבד עם אחיו מיכאל - חבר דירקטוריון פליימות' מהליגה השלישית באנגליה - וברנדן טוהיי, שהיה זה שהגיע לבלומפילד בשבוע שעבר ופועל בבריטניה בתחום הייעוץ הספורטיבי.