עונת 2023/24 של ליגת האלופות יוצאת מחר (שלישי) לדרך! גם הפעם 32 קבוצות מארבעה דרגים חולקו לשמונה בתים, כששתי הראשונות מכל בית יעלו לשמינית הגמר, והקבוצות שיסיימו במקום השלישי יעברו לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. זאת תהיה הפעם האחרונה של הפורמט הנוכחי, מאחר שבעונה הבאה ליגת האלופות תגדל ל-36 קבוצות. הנה כל מה שצריך לדעת לפני שריקת הפתיחה:

הפייבוריטיות

אחרי שבעונה שעברה זכתה בתואר בפעם הראשונה בתולדותיה, מנצ'סטר סיטי - שפתחה את העונה באנגליה עם חמישה ניצחונות בחמישה משחקים - היא הפייבוריטית הגדולה לזכייה עם 37 אחוז לפי המדד של חברת Gracenote. אחריה מגיעות ריאל מדריד (13 אחוז) ובאיירן מינכן (11 אחוז), ויש סיכוי של 19 אחוז שנקבל זוכה חדשה. אגב, לסיטי, ריאל, באיירן וברצלונה יש סיכוי של לפחות 90 אחוז לעבור את שלב הבתים.
4 צפייה בגלריה
סיטי והגביע
סיטי והגביע
סיטי והגביע
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)

הישראלים

מעולם לא קרה מצב בו חמישה ישראלים שיחקו בחמש קבוצות שונות בשלב הבתים באותה עונה, פלוס מאמן - והנה ב-2023/24 זה יתרחש.
הכוכב האדום בלגרד שובצה לבית 8, כשברק בכר יפגוש על הקווים את המאמן הטוב בעולם פפ גווארדיולה כבר מחר (22:00) במשחק חוץ. האלופה הסרבית, עם עומרי גלזר כשוערה הראשון, שובצה לצד אלופת אירופה מנצ'סטר סיטי, לייפציג הגרמנית ויאנג בויז.
4 צפייה בגלריה
בכר ופפ
בכר ופפ
בכר מול פפ כבר מחר
(צילום: AP והכוכב האדום)
אוסקר גלוך ורד בול זלצבורג זכו להגרלה לא קלה, אך גם לא נוצצת. האלופה האוסטרית שובצה לבית 4 עם בנפיקה, אינטר וריאל סוסיאדד. בניגוד לגלוך, סתיו למקין זכה להגרלה סופר מסקרנת. הבלם הישראלי ושחטאר דונייצק שובצו לבית 8, שם ממתינה ברצלונה הגדולה, אבל לא רק. גם פורטו ואנטוורפן, שתחגוג הופעת בכורה במפעל. שחטאר תארח את משחקיה בהמבורג שבגרמניה בגלל המלחמה באוקראינה.
ליאל עבדה וסלטיק קיבלו אולי את הבית הכי נוח בצ'מפיונס. האלופה הסקוטית תתמודד לצד פיינורד (אלופת הולנד), אתלטיקו מדריד ולאציו. ומה עם דניאל פרץ? שוער הרכש החדש של באיירן מינכן יהיה בבית 1 עם מנצ'סטר יונייטד, קופנהאגן וגלאטסראיי. אולם לצערו של עבדה, הוא נפצע וייעדר שלושה חודשים לפחות ולכן לא ישחק בשלב הבתים.
4 צפייה בגלריה
שחקן רד בול זלצבורג אוסקר גלוך
שחקן רד בול זלצבורג אוסקר גלוך
הגרלה לא נוצצת. גלוך
(האתר הרשמי של רד בול זלצבורג)

מי לא יהיו?

אחרי שנים של דומיננטיות, כריסטיאנו ורונאלדו ולאו מסי לא יקחו חלק בליגת האלופות העונה. רונאלדו עבר בינואר לאל-נאסר הסעודית בעוד מסי עבר הקיץ לאינטר מיאמי. הם לא היחידים שחסרונם יורגש - זוכה כדור הזהב קרים בנזמה וניימאר עברו גם הם לליגה הסעודית, לאל-איתיחאד ואל-הילאל בהתאמה.
מי שינסו למלא את החלל הם ארלינג הולאנד וקיליאן אמבאפה - שיקוו גם לשבור שיאים נוספים. יהיה מעניין לראות גם את לאמין ימאל בן ה-16, השחקן הכי צעיר לשחק במדי ברצלונה בלה ליגה, לערוך הופעה במדי נבחרת ספרד ולכבוש במדי ה"לה רוחה".

בית המוות

יש הרבה בתים מסקרנים, אבל המפחיד ביותר הוא ללא ספק בית 6 - הכולל את אלופת צרפת פ.ס.ז' המתחדשת, מילאן המתחדשת גם היא שהגיעה בעונה שעברה לחצי גמר המפעל, דרוטמונד שהייתה רחוקה דקות ספורות מאליפות בגרמניה, וניוקאסל שסיימה את העונה שעברה במקום הרביעי בליגה הטובה בעולם. לא מומלץ לנסות להמר.
4 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
אמבאפה ופ.ס.ז' בבית המוות
(צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)

התאריכים

מחזור 1: 19–20 בספטמבר 2023
מחזור 2: 3–4 באוקטובר 2023
מחזור 3: 24–25 באוקטובר 2023
מחזור 4: 7–8 בנובמבר 2023
מחזור 5: 28–29 בנובמבר 2023
מחזור 6: 12–13 בדצמבר 2023
שמינית הגמר: 13-14, 20-21 בפברואר 2024 ו-5-6, 12-13 במרץ
רבע הגמר: 9-10, 16-17 באפריל 2024
חצי הגמר: 30 באפריל, 1 במאי, 7-8 במאי 2024
הגמר (בוומבלי): 1 ביוני