פרנק שמידט עקף אתמול (ראשון) רשמית את וולקר פינקה כמאמן בעל הכהונה הארוכה ביותר בתולדות הכדורגל הגרמני, כאשר קבוצתו היידנהיים רשמה את הניצחון הראשון בתולדותיה בבונדסליגה - 2:4 על ורדר ברמן - בדיוק 16 שנה אחרי שהוא מונה לתפקיד כשהיא הייתה בליגה החמישית.
"אמרתי שאם ננצח את המשחק זה יאפיל על הכל", אמר שמידט בן ה-49 בסיום המשחק. "האווירה, הרגשות היום, זה מה שחשוב לי ולא כמה זמן אני פה". מנכ"ל היידנהיים, הולגר סנוואלד, עדיין רצה לתת לשיא את הכבוד הראוי: "למעשה, אין סופרלטיב שיכול לתאר את מה שהוא השיג כאן. אנחנו מקווים שהוא יישאר כאן במשך שנים רבות ושהשיא יהפוך לכל כך גדול שאף אחד לא ישבור אותו שוב".
1 צפייה בגלריה
פרנק שמידט
פרנק שמידט
591 משחקים בהיידנהיים. שמידט
(צילום: Sebastian Widmann/Getty Images)
הקשר של שמידט עם היידנהיים משתרע הרבה מעבר ל-16 שנותיו הרצופות כמאמן. הוא נולד בעיר ומאוחר יותר כקשר אחורי רשם יותר מ-100 הופעות במדי הקבוצה בגרסתה הקודמת, היידנהיימר, אותה הוביל כקפטן לעלייה לליגה החמישית החמישי לפני הפרישה ב-2007. הוא נשאר לעבוד כעוזר מאמן תחת דיטר מרקל, אבל שבועות ספורים לאחר מכן התבקש להחליף את הבוס הישן שלו. מה שהתחיל במקור כפתרון ביניים ב-17 בספטמבר 2007 הפך לסיפור הצלחה שובר שיאים.
בשתי עונותו הראשונות בתפקיד רשמה הדינהיים שתי עליות ליגה רצופות, ובליגה השלישית היא התבססה עד שב-2014 עלתה לראשונה בתולדותיה לבונדסליגה השנייה - מה שהעניק לשמידט חוזה חדש עד 2020.
בעונת 2019/20 הוא התקרב באופן מייסר לעלייה לליגה הבכירה, כשרק שערי חוץ מנעו מהיידנהיים ניצחון על ורדר ברמן בפלייאוף העלייה/ירידה. באוקטובר 2021 הוא חתם על חוזה חדש נוסף, הפעם עד 2027, כאשר הוא כבר היה המאמן הוותיק ביותר של גרמניה.
אוהדי היידנהיים חוגגים את העלייה לבונדסליגה
ההיסטוריה נעשתה לבסוף באיחור דרמטי - במחזור האחרון של עונת 2022/23, כשהיידנהיים ביצעה מהפך בתוספת הזמן וזינקה מהמקום השלישי לראשון כדי להבטיח את העלייה לבונדסליגה ולליגה הבכירה לראשונה אי פעם. ב-591 משחקים על הקווים של היידנהיים, רשם שמידט 269 ניצחונות, 149 תוצאות תיקו ו-173 הפסדים.