המהלך שהוביל לזעזוע הגדול בוולפסון יצא לדרך רק בשעות הצהריים, כשמי שניהל אותה היה המנכ"ל עמית פסט. כפי שנחשף בלעדית ב-ynet, בהפועל ת"א החליטו לפטר את יוסי אבוקסיס ולמנות את סלים טועמה כמאמן עד לסיום העונה. אחרי שהודיע למאמן על סיום ההתקשרות עמו, החליט המנהל המקצועי חן סול להתפטר בעצמו.
אחרי התבוסה הגדולה בתולדות האדומים, 5:1 בידי בית"ר ירושלים, במועדון לא עסקו בעתידו של אבוקסיס. פסט הצעיר החליט לחכות לילה אחד ולקבל לאחר מכן את ההחלטה הסופית. בשעות הצהריים כבר שוחח פסט עם אבוקסיס אחרי שעדכן את מנהל קבוצת המשקיעים, דייויד מינצברג, והבהיר לו כי הוא החליט לפטר אותו. המנהל המקצועי חן סול ידע על הכוונה וחשב שזה נכון מבחינת המועדון לבצע זעזוע, כשנותרו שלושה משחקים לסיום העונה.
2 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
ההחלטה לגביו התקבלה היום. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם )
2 צפייה בגלריה
 חן סול
 חן סול
חשב שיש לבצע זעזוע כדי להציל את העונה. חן סול
(צילום: עוז מועלם )
מינצברג, שמצידו מודע לכך שהוא כבר עם רגל וחצי מחוץ למועדון אחרי החתימה על מזכר ההבנות מול אדמונד ספרא, הבהיר לפסט כי הוא צריך לקבל את ההחלטה ושהוא מחוץ לאירוע. הדבר היחיד שמינצברג הבהיר לפסט, הוא שעליו ליידע את נציגי ספרא לגבי ההחלטה, מאחר שלאבוקסיס חוזה לעונה הבאה ופיטוריו עלולים להוביל למעמסה כלכלית נוספת על הרוכש העתידי.
על פי ההסכם אין צורך ליידע ובטח שלא לאשר, מאחר ומינצברג הוא עדיין הבוס בוולפסון, אולם בכל זאת פנו לנציגי ספרא, שאישר את המהלך, במה שעשויה להיות בשורה מבחינת אוהדי הפועל. המהלך הזה מציג את הרצון של ספרא לעשות כל מה שניתן על מנת שהפועל תישאר בליגה הבכירה, יחד עם האפשרות שבמידה ותרד ליגה, תיפול עליו האפשרות לשלם פיצוי גבוה.
"אין לך את האנרגיות, אנחנו מאמינים שאפשר להישאר בליגה, ולכן קיבלנו את ההחלטה שאתה עוזב", אמר פסט לאבוקסיס לאחר שסול בישר לו כי הוא מפוטר. לאבוקסיס הובהר כי רק אחרי השיחה עם אנשי ספרא, הפיטורין ייכנסו לתוקף, לאור הרצון ליידע אותם. בימים הקרובים ייפגש אבוקסיס עם ראשי המועדון על מנת לקבל החלטה בנוגע לגובה הפיצוי, מאחר שכאמור, הוא מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה.
לאחר פיטוריו של אבוקסיס, גם סול החליט לעזוב והתפטר בשל הכישלון הגדול שלו העונה. סול עוד הספיק להתקשר לסלים טועמה והבהיר לו כי הוא יעמוד על הקווים בשלושת המשחקים עד לסיום העונה, וכוכב העבר הסכים לקבל את התפקיד בפעם השנייה העונה, לאחר שהיה המאמן הזמני גם לאחר פיטוריו של בורחה למה.