"אי אפשר שבכל מעבר שלו הוא יעמוד ויתנצל. לא בטוח בכלל שיסכים לדרישה הזו". כך הגיבו בסביבתו של עומר אצילי לתנאי שהציבה ההתאחדות לחזרתו של קשר מכבי חיפה לנבחרת.
ההחלטה לדרוש מאצילי התנצלות מלאה ופומבית על "פרשת הכדורגלנים והקטינות", שנחשפה אתמול ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, התקבלה בתום ישיבה מיוחדת שנערכה במשרדי ההתאחדות בר"ג. המסר הועבר גם למאמן וילי רוטנשטיינר.
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
תנאי בל יעבור. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
"אם אצילי רוצה לשחק במדים הלאומיים, זה יקרה רק במידה שיעמוד בתנאי של ההתנצלות, אחרת לא יוכל לקבל זימון", אישר גורם שנכח בישיבה. בהתאחדות השאירו לרוטנשטיינר את האפשרות לקבל החלטה לגבי זימונו של השחקן לקראת שלושת משחקי מוקדמות המונדיאל, אך כאמור התנו זאת בהתנצלות מלאה. בהנחה שהמאמן האוסטרי ירצה את אצילי בסגל, הוא יעשה עימו בדיקה כדי לברר אם יהיה מוכן להתנצל, אך כאמור לא בטוח שהקשר יסכים. יש לציין שהפרקליטות סגרה את התיק נגדו ונגד דור מיכה מחוסר אשמה.
עם חתימתו של אצילי בחיפה הוא בחר דווקא להתנצל בפני האוהדים על הקריאות "חיפה חיזבאללה", ולא בפני הנערות. רק לאחר מכן גם הביע חרטה על הפרשה שהסעירה את הכדורגל הישראלי. אלא שההתאחדות, שהיא גוף ציבורי עם קריטריונים מחמירים יותר, לא מוכנה להתפשר. השאלה הגדולה היא אם התנאי הזה ישפיע על השיקולים המקצועיים של רוטנשטיינר, מחשש שהזימון ייצור התנגדות ציבורית.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
המסר הועבר. רוטנשטיינר
(צילום: רויטרס)
פורסם לראשונה: 06:23, 18.08.21