שמחה גדולה במכבי פ"ת, לאחר שהקבוצה הדהימה אתמול (ראשון) את האלופה מכבי חיפה עם 2:3 הודות למופע אימים של בלם היריבה לורנצו שימיץ', ששלוש טעויות אומללות שלו הובילו לשערים של הקבוצה של בני לם, כולל אחד בדקה ה-96 מרגליו של הכוכב הצעיר עידן טוקלומטי. מכבי פ"ת נראתה מחוברת, שיחקה ללא רגשי נחיתות, נלחמה על כל כדור וידעה לנצל את הטעויות של היריבה.
"אמרתי לשחקנים שבכדורגל הכל אפשרי", אמר בסיום המאמן בני לם, שחגג ניצחון ראשון העונה בליגת העל. "מהדקה הראשונה באנו ורצינו לנצח במשחק. שיחקנו מול מכבי חיפה, שהיא קבוצה אדירה, אבל יש לי קבוצה אמיצה, לוחצת, לא מפחדת. מגיע שאפו לשחקנים, אני אוהב שחקנים תזזיתיים שרצים, ואני חושב שהחילופים עשו את העבודה".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת חוגגים
שחקני מכבי פ"ת חוגגים
ניצחון ליגה ראשון העונה. שחקני מכבי פ"ת חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
עידן טוקלומטי
עידן טוקלומטי
"ראו מהדקה הראשונה שבאנו ללחוץ". טוקלומטי חוגג את שער הניצחון
(צילום: עוז מועלם)
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, מכבי חיפה הביעה עניין בגיבור המשחק טוקלומטי, אך כרגע לא ברור אם קבוצתו תסכים לוותר עליו. "את ההרגשה שלי אי אפשר לתאר במילים", אמר החלוץ בסיום. "ראו מהדקה הראשונה שבאנו ללחוץ, יזמנו, איימנו, לא פחדנו ואנחנו מאוד שמחים. רציתי להוכיח שאני יכול לעמוד מול בלמים בסדר הגודל של עבדולאי סק, שמח שעשיתי זאת".
הקפטן טל בן-חיים, שכבש את השער הראשון, ספג קללות ממושכות מאוהדי מכבי חיפה בעקבות עימות לפני סיום המחצית הראשונה, שבמהלכו גם הושלכו לעברו חפצים. בין היתר קראו לעברו "ניאו נאצי". החלוץ הוותיק התייחס לכך בסיום: "שיחקתי הרבה שנים במכבי ת"א, אף פעם לא הייתי שחקן שהוא 'קונצנזוס', אז אלה דברים שקורים, והשנה זה עבד - פעמיים קיללו אותי, פעמיים הצלחתי להשפיע על המשחק. אני לא חושב שיש משהו שמצדיק לקרוא לי 'ניאו נאצי' או לזרוק עליי מצתים או בקבוק שתייה".
3 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
"היה לי משחק טוב אחרי פציעה". בן חיים
(צילום: עוז מועלם)
על הניצחון עצמו אמר בן-חיים: "הראינו מהדקה הראשונה שאנחנו רוצים לנצח ולא באים להעביר את הזמן ולשחק על תיקו. זה ניצחון גדול, כי הפערים בין הקבוצות באמת גדולים מאוד. היום לא ראו את זה. היה לי משחק טוב אחרי פציעה, אני שמח שפתחתי בהרכב ועזרתי לקבוצה לנצח".