את מי יפגשו מכבי ת"א ומכבי חיפה בשמינית גמר הקונפרנס-ליג? את התשובה כך נקבל ב-14:00 בצהריים, אז תיערך ההגרלה שכוללת בתוכה כמה מועדונים גדולים ומסקרנים.
הצהובים יגיעו להגרלה כמדורגים, לאחר שסיימו במקום הראשון בבית המוקדם - שכלל את גנט, זוריה ובריידבליק - והבטיחו את עלייתם האוטומטית לשמינית. הירוקים עשו דרך קצת יותר ארוכה, לאחר שעברו בשלב הפלייאוף בצמד משחקים את גנט (0:1 במשחק "הביתי" בהונגריה ו-1:1 שלשום בבלגיה שהבטיח את העלייה). עוד לפני כן נשרו משלב הבתים של הליגה האירופית, שם סיימו במקום השלישי.
5 צפייה בגלריה
פיירו
פיירו
פיירו חוגג מול גנט
(צילום: ATTILA KISBENEDEK / AFP)

זהבי ישוב להולנד?

אז מי שבע היריבות אותן יכולה לפגוש מכבי ת"א בשלב הבא? בין השמות ניתן למצוא את איאקס, שעברה את בודו גלימט הנורבגית עם ניצחון 1:2 בחוץ בתום הארכה (2:2 במשחק הראשון). במועדון הפאר מהולנד סובלים מעונה נוראית, ונמצאים במקום החמישי בלבד בליגה במרחק 26 נקודות מפ.ס.וו שבמקום הראשון ו-16 נקודות מהמקום השני, שמוליך לליגת האלופות.
על אף העונה החלשה, באיאקס משחקים מספר שחקנים טובים מאוד, כמו סטיבן ברחווייס ובראיין ברובי, כאשר עוזר המאמן שלה הוא מייקל ולקאניס, שהתחיל את העונה על הקווים בהפועל ת"א (ואף ספג 5:0 משפיל מהצהובים בדרבי).
5 צפייה בגלריה
איאקס
איאקס
יריבה אפשרית מסקרנת. איאקס
(צילום: MAURICE VAN STEEN / ANP / AFP)
קבוצה נוספת שיכולה לפגוש בשמינית הגמר את מכבי ת"א היא אוניון סן ז'ילואז, שעשויה להיות היעד הבא של ענאן חלאילי, ועברה בפלייאוף את איינטרכט פרנקפורט הגרמנית. בקבוצה משחקים קווין מק אליסטר, אחיו של אלוף העולם אלכסיס מק אליסטר מליברפול, וגם מוחמד אמורה האלג'יראי שהצטרף הקיץ וכבש עד כה 19 שערים בכל המסגרות (17 בליגה הבלגית). שחקן בולט נוסף הוא הקשר, קמרון פוארטס השווייצרי, שבישל העונה 13 פעמים בליגה.
עוד יריבה אפשרית היא אולימפיאקוס, שחלפה על פני פרנצווארוש של מוחמד אבו פאני (0:2 בסיכום). האדומים נמצאים במקום הרביעי בליגה היוונית, במרחק של חמש נקודות מא.א.ק שבמקום הראשון. שחקניה המובילים הם איוב על קראבי המרוקאי, שכבש 10 שערים העונה, ודניאל פודנס, ששיחק ארבע שנים בוולבס מהפרמייר-ליג, ובמאזנו 7 שערים.
5 צפייה בגלריה
שחקן אוניון סן ז'ילואז מוחמד אמורה
שחקן אוניון סן ז'ילואז מוחמד אמורה
בכושר מצוין. מוחמד אמורה מאוניון סן ז'ילואז
(LAURIE DIEFFEMBACQ / BELGA / AFP)
שאר הקבוצות שעשויות לפגוש את מכבי ת"א בשלב הבא: סרבט ז'נבה (שווייץ), דינמו זאגרב (קרואטיה), מולדה (נורבגיה), שטורם גראץ (אוסטריה).

ליל וקלאב ברוז' ממתינות

שבע היריבות האפשריות של חיפה, לעומת זאת, הן הקבוצות שסיימו במקום הראשון בבית שלהן בקונפרנס-ליג. מכבי ת"א היא לא אופציה עבור מכבי חיפה, שכן קבוצות מאותה מדינה לא יוכלו להיפגש בשלב זה.
אסטון וילה היא השם הבולט מבין האפשרויות. הקבוצה של אונאי אמרי מפתיעה בפרמייר-ליג וכרגע נמצאת במקום הרביעי. בין שחקניה הבולטים אפשר למצוא את החלוץ אולי ווטקינס שכבש 18 שערים ובישל עוד 12 בכל המסגרות העונה, הקשרים דוגלאס לואיז וליאון ביילי, ושער נבחרת ארגנטינה אמיליאנו מרטינס.
5 צפייה בגלריה
אולי ווטקינס
אולי ווטקינס
היריבה הבאה של חיפה? אסטון וילה
(צילום: REUTERS/Chris Radburn)
גם ליל (מקום רביעי בצרפת) ופיורנטינה (מקום שביעי באיטליה) הן יריבות אפשרויות, ומדובר בקבוצות חזקות בהרבה ממכבי חיפה. האפשרויות הנוספות הן: ויקטוריה פלזן, קלאב ברוז', פאוק סלוניקי ופנרבחצ'ה.
קלאב ברוז' היא יריבה פיקנטית עבור ליאור רפאלוב. שחקן הכנף רשם במדיה 234 הופעות, במהלכן כבש 53 שערים והוסי, 62 בישולים. הוא זכה איתה בשתי אליפויות וגביע אחד, וגם נבחר לכדורגלן העונה בבלגיה שכיכב במדיה. ברוז' נמצאת כרגע במקום השלישי בליגה הבלגית.
5 צפייה בגלריה
שחקני ליל חוגגים
שחקני ליל חוגגים
גם אופציה מסקרנת. ליל
(צילום: Sameer Al-DOUMY / AFP)
פאוק סלוניקי פגשה את בית"ר ירושלים במוקדמות, הביסה אותה 1:4 בטדי והתקדמה עד שלב שמינית הגמר. היא כרגע נמצאת במקום השני ביוון, נקודה פחות מאא"ק אתונה המוליכה. גם ויקטוריה פלזן וליל הן יריבות שלא יעשו למכבי חיפה חיים קלים.
יהיה מעניין לראות מה יקרה אם מכבי חיפה תגריל את פנרבחצ'ה הטורקית. המפגש הזה עלול ליצור כאב ראש רציני לאופ"א לאור המתיחות הגוברת בין ישראל לטורקיה, ובין הכדורגל הטורקי לכדורגל הישראלי. כזכור, עדן קארצב ושגיב יחזקאל נעצרו בטורקיה לאחר שהביעו תמיכה בחטופים, ולאחר מכן עזבו את המדינה. כך שלא מן הנמנע שיוחלט לקיים את שני המפגשים במגרשים נייטרלים, כדי להימנע מהבלגן הצפוי