סאגת דיא סבע ומכבי חיפה הסתיימה אתמול, כשחקן ההתקפה חתם באמירייטס קלאב מהעיר ראס אל ח'ימה שבאיחוד האמירויות, קבוצתו של אגדת הכדורגל הספרדי אנדרס אינייסטה.
הבוקר נפרד סבע משחקני מכבי חיפה, בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות: "חודשים קשים ובלתי שגרתיים, תקופה מאתגרת בעין הסערה, כשהאמת לא רלוונטית ולא משנה מה תגיד ואיך. מאחל לכולנו ימים טובים, שלווים, בטוחים ושקטים יותר. ולחברי לחדר ההלבשה, אתגעגע, תביאו עוד אליפות ירוקה לכרמל. אחזיק אצבעות. זו העת לחזור לשחק, לכבוש, ליהנות מהמשחק שכולנו אוהבים ולעזור לאמירייטס קלאב במשימה".
3 צפייה בגלריה
סבע
סבע
נפרד משחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, סבע נופה מהסגל של מכבי חיפה בעקבות פוסט שפרסמה אישתו שעסק במלחמה בעזה, אשר גרם לתסיסה רבה בקרב הקהל הירוק. הוא הושאל לקבוצה מאיחוד האמירויות עד תום העונה.
מאז שחזר הכדורגל הישראלי, הוא לא שיחק כלל, למרות שרק בקיץ האחרון חתם החלוץ על חוזה חדש שמעניק לו 600 אלף אירו לעונה - השכר הכי גבוה בקבוצה. סבע עזב כאמור בהשאלה, וכך המועדון לא ייאלץ לשאת בעלויות של שכרו.
3 צפייה בגלריה
דיא סבע עם צלחת האליפות
דיא סבע עם צלחת האליפות
סבע עם צלחת האליפות
(צילום: עוז מועלם)
מלבד אינייסטה בן ה-39, באמירייטס קלאב משחק ספרדי בכיר נוסף: החלוץ פאקו אלקאסר בן ה-30. אבל למרות שני השמות המוכרים, הקבוצה נמצאת במקום האחרון בליגה הבכירה עם 5 נקודות בלבד אחרי 12 מחזורים, והיא נמצאת ברצף של לא פחות משמונה הפסדים.

חמד יפתח? דגו מתלבט לגבי המערך

מכבי חיפה תקיים הערב (ראשון) את האימון המסכם שלה לקראת משחק העונה - מחר (20:30, סמי עופר) מול מכבי ת"א. בחיפה מבינים היטב שלמשחק מול המוליכה יש משמעות גדולה מאוד, בטח כשהפער בפסגה צמח ל-4 נקודות.
3 צפייה בגלריה
חמד
חמד
יעלה בהרכב? חמד
(צילום: נחום סגל)
הירוקים מגיעים אחרי הפסד 2:1 להפועל באר-שבע והמאמן מסאי דגו יחסר לא מעט שחקנים: פרנצדי פיירו המורחק, פייר קורנו, מוחמד ג'אבר ודולב חזיזה הפצועים, ושואו שעוד לא שב מאליפות אפריקה.
דניל לסובוי, הרכש הטרי, יכלל בסגל למשחק אך הוא לא בכושר לדקות רבות ורק צפוי להשתלב. תומר חמד, שבכושר נהדר וכבש מול באר-שבע, נמצא חזק בתמונת ההרכב של הירוקים. עבדולאי סק, שחזר מאליפות אפריקה, אמור לפתוח אף הוא, אך לא ברור במקום מי: לורנצו שימיץ או שון גולדברג.
דגו עדיין לא החליט באופן סופי באיזה מערך לשחק מול הצהובים, כאשר מלבד עלי מוחמד בקישור האחורי נראה שגם ליאור קאסה צפוי לפתוח לצידו. מקומם של ענאן חלאילי וליאור רפאלוב בהרכב מובטח.
נציגים של אוניון סאן ז'ילואז' הבלגית צפויים להגיע למשחק מחר על מנת לעקוב אחרי חלאילי ולנסות לקדם את המו"מ מול הירוקים עליו. בכל מקרה, בחיפה לא מתכוונים לוותר על הכוכב הצעיר העונה ותג המחיר שלו נע סביב 6 מיליון אירו.