יממה אחרי שנחשפה ב"ידיעות אחרונות" החלטת ההתאחדות לכדורגל לסיים מיידית את תפקידו של המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות, יילה חוס, הבוקר (רביעי) מתברר כי היא הגיעה אחרי שיחה מתוחה וקשה בינו לבין יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ.
זוארץ יזם את השיחה אחרי שהבין כי ההולנדי מנהל מגעים לתפקיד יוקרתי באופ"א - ככל הידוע לתפקיד המנהל הטכני הממונה על הקשר עם המנהלים המקצועיים של כל הנבחרות באירופה - והבהיר לו: "לא יכול להיות שאתה תחת חוזה, ומצד שני מנהל מגעים לתפקיד אחר באופ"א. אפילו לא יידעת אותי בנושא הזה, מבחינתי זה לא יכול לקרות".
1 צפייה בגלריה
ילה חוס
ילה חוס
אחד מאנשי המקצוע הבכירים שנחתו בישראל. חוס
(צילום: עוז מועלם)
בשבוע הבא יגיע חוס לארץ על מנת לאסוף את חפציו, ובהתאחדות כבר סיימו את חוזה שכירות הדירה שלו ודרשו ממנו להשיב את הרכב השכור. עוד נודע כי במקביל לכך שחוס קיבל אישור מההתאחדות להיעדר תקופה ארוכה בשל נסיבות אישיות, הוא נמצא בכרטסת של ההתאחדות במינוס 100 ימי חופשה, ולכן הוחלט דרכם לממש את הסיכום על הפרידה המיידית מבלי לשלם לו בכלל פיצוי, למרות שהוא דרש לקבל את מלוא שכרו עד לסיום החוזה ביוני.
חוס נחשב לאחד מאנשי המקצוע הבכירים שנחתו בישראל ובתקופתו בתפקיד הגיעה הנבחרת הצעירה ליורו ונבחרת הנוער לאליפות העולם. הוא הכניס שיטת משחק קבועה לנבחרות הצעירות, היה אחראי על נושא הדרכת מאמנים ושימש כחונכו של בוני גינצבורג, שאמור לרשת אותו בתפקיד. יוסי בניון העדיף להישאר רק כמנהל המקצועי של הנבחרת הבוגרת ולא להיות מעורב בנבחרות הצעירות.