לאחר הפרסום אתמול (שלישי) ב-ynet, בהפועל באר שבע החליטו שרמזי ספורי לא ייקח חלק בהכנות הקבוצה למשחק מחר נגד סלביה פראג בשלב הבתים של הליגה האירופית.
ביום שני בערב אירח ספורי בביתו שף פרטי והשניים אף הצטלמו ללא מסיכות, זאת בניגוד להנחיות הבידוד הנדרשות משחקני ליגת העל. לאחר שהעניין נחשף, החליטו בקבוצה שספורי לא יצא עם יתר השחקנים למלון בתל אביב, שם הם שוהים עד למשחק נגד אלופת צ'כיה שיתקיים באצטדיון המושבה. מב"ש נמסר: "זאת החלטת מועדון".
2 צפייה בגלריה
אילון אלמוג מול רמזי ספורי
אילון אלמוג מול רמזי ספורי
בב"ש לא לוקחים סיכונים. ספורי
(צילום: עוז מועלם)
נכון להבוקר, בהפועל באר שבע עדיין לא יודעים עם איזה סגל שחקנים יוכלו להופיע להתמודדות ואפילו מי יהיה המאמן שיעמוד על הקווים.
בבדיקת קורונה שעברו אתמול כל אנשי הצוות המקצועי והשחקנים, כנדרש במסגרת פרוטוקול אופ"א, התברר שהשחקנים ז'וזואה, לואי טהא ורז רחמים עדיין חיוביים לנגיף, כמו גם המאמן יוסי אבוקסיס ועוזרו אליניב ברדה. תוצאות גבוליות התקבלו בבדיקות שעברו מריאנו בריירו, דוד קלטינס ואיליי מדמון.
כולם כבר חזרו לפעילות מלאה בקבוצה, שכן הם פעלו על פי הנהלים שקבע משרד הבריאות לכל אזרחי ישראל ושהו עשרה ימים בבידוד מאז שהתגלה שהם נדבקו בקורונה והם לא סבלו מסימפטומים.
על פי סעיף 7.7 בפרוטוקול המפורט של אופ"א לקיום משחקים תחת מגבלות הקורונה מכיר הארגון בכך שיכול להיות מצב ששחקנים ואנשי צוות יתגלו כחיוביים בבדיקות קורונה על אף שלמעשה כבר החלימו ואינם מדבקים.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יכול לעמוד על הקווים? יוסי אבוקסיס
(צילום: ראובן שוורץ)
במקרה כזה עליהם לעבור מספר בדיקות נוספות ובראשם אק"ג, וכן תפקודי ריאות, ואם ימצא שהם תקינים עשויה אופ"א לאשר את השתתפותם במשחק. על פי הנוהל הזה, הקבוצה חייבת להעביר את תוצאות כל הבדיקות המתוארות עד שבוע לפני המשחק.
במועדון טוענים שהם עמדו בהנחיות וכל הנדבקים עברו בהצלחה את הבדיקות והתוצאות נשלחו לאופ"א כבר לפני שבוע. בבאר שבע מאמינים שכבר היום בצהריים הם יקבלו את החלטת אופ"א ואז הם ידעו מי מהשחקנים ואנשי הצוות יוכלו ליטול חלק במשחק.
אם אופ"א לא תאשר לאבוקסיס לנהל את ההתמודדות, יעשה זאת שרון אביטן, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, שהוא היחיד במועדון מלבד אבוקסיס שמחזיק בתעודת אימון פרו שמאפשרת לו לאמן קבוצה בליגה האירופית.