על פי חוזהו החדש של אוסקר גלוך במכבי ת"א, שעל המגעים להארכתו פורסם לראשונה ב-ynet, אין אזכור של רשימת מועדונים או ליגות ספציפיות, אליהם יוכל לעבור בתמורה לסכום כספי ללא הטלת וטו של הצהובים. גלוך (18), כאמור, חתם על חוזה חדש, שישאיר את הקשר במכבי ת"א עד תום עונת 2024/25.
מי שעוקבת אחרי גלוך בצורה האינטנסיבית ביותר היא איאקס ההולנדית, שנציגיה צופים במשחקיו באופן קבע. במהלך השיחות ותחלופת המיילים בין נציגי גלוך למכבי ת"א, נערכו בין היתר סימולציות לגבי סדר גודל המועדונים שייכללו במגעים הגמישים יותר, כלומר כאלו שהבעלים מיץ' גולדהאר הבטיח בלחיצת יד, במהלך שהותו בארץ, שיסכים לשחרר אליהם את גלוך עבור תמורה כספית.
2 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
איאקס מתעניינת. גלוך
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
מדובר מן הסתם בחמש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת), אולם מעבר לכך אין כל רשימה של מועדונים ספציפיים בחוזהו של השחקן. גם בתחלופת המיילים, בהם הוזכרו שמות של מועדונים שייכללו במגעים הגמישים יותר, ישנה הבנה כי לכל עונה יש לה את הדינמיקה שלה לגבי מעמד הליגות והקבוצות.
סכום היציאה שנקבע באופן שרירותי בחוזה הוא לצרכי הפרוטוקול בלבד, כלומר 7 מיליון אירו, אולם במקרה של פניה של מועדון שהוא לא מהליגות הבכירות, יתקיים מו"מ ולא יוצג בהכרח סעיף היציאה. לגבי המגעים עם מועדונים בכירים, אחד הפורמטים המדוברים היא מכירה של גלוך יחד עם השארת אחוזי מכירה עתידיים למכבי ת"א.
2 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם ניר ביטון, אופיר דוידזאדה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם ניר ביטון, אופיר דוידזאדה
יקבל 10 אחוז מדמי המעבר שלו. גלוך
(צילום: עוז מועלם)
על פי החוזה החדש, גלוך, שמרוויח עתה משכורת חייל, יקבל 10 אחוזים מדמי המעבר העתידיים שלו ומענק חתימה של מיליון שקל. גלוך אמור היה להתגייס בקיץ האחרון, אולם בשל הניסיון להוציאו לחו"ל כבר אז, הוחלט לדחות את שירותו לדצמבר. עתה ברור למכבי ת"א כי במקרה כזה הוא יחסר לפחות מארבעה משחקי ליגה, ולכן נראה כי שירותו יידחה לקיץ הקרוב.