ראשי מינהלות הליגה בכדורסל ובכדורגל, ארז כלפון ושמואל פרנקל, שלחו הבוקר (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הם מתריעים כי אם האימונים לא יחזרו ב-14 באוקטובר, כפי שסוכם עימם, זה יוביל לקריסה כלכלית של הענפים בישראל. המכתב נשלח גם לשר האוצר ישראל כץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הספורט חילי טרופר.
"במהלך השיחות שהתקיימו בשבועיים האחרונים הובטח כי ענפי הספורט המקצועניים יהיו הראשונים שישובו לפעילות אימונים עם תום הסגר, ב-14 באוקטובר, ויקיימו משחקים בחלוף שבועיים ממועד זה", כתבו פרנקל וכלפון, "במידה שאישור החזרה לפעילות יתעכב, בניגוד לסיכומים בעל פה, יוביל הדבר להוצאת אלפי עובדים לחל"ת, לקריסה כלכלית של הקבוצות ולנזקים בלתי הפיכים לענפי הספורט המובילים בישראל. מעבר לכך, דחייה מעבר למועד זה, עשויה לסכן את המשך פעילות העונה שכן כבר עתה אנו ניצבים בפני בעיית לוחות זמנים אדירה בשל המחויבויות, בין היתר הבינלאומיות, וזאת כיוון שהליגה היחידה שהפסיקה את פעילותה היא הליגה בישראל".
3 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
(צילום: ראובן שוורץ)
"הנזק שנגרם לענפים אלה כתוצאה מהשבתתם המוחלטת עד כה הוא אדיר ואנו מתקרבים לצערנו לתהום שממנה לא תהיה דרך חזרה. בניגוד לענפים אחרים במשק, ובשל מגבלות פיזיולוגיות ובניית סרגל המאמצים, נדרשים אימונים של מספר שבועות מקבלת האישור לחזרה לקיום האימונים ועד לקיום המשחקים", כתבו.
"אנו מתחייבים כמובן להמשיך לעבוד באופן מלא, מוקפד ומדוקדק בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובמידת הצורך תוך החמרת הכללים לרבות מגבלות שונות על שימוש בחדרי ההלבשה וכו’. חשוב לציין כי בניגוד לכלל האזרחים ולעובדים אחרים במשק, שחקני הכדורגל והכדורסל נמצאים תחת מעקב רפואי צמוד ולפני כל פעילות מתבצעות בדיקות אישיות לכל שחקן וראש צוות הלוקח חלק בפעילות".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: לע"מ)
"כפי שאישרתם את חידוש פעילות הכדורגל והכדורסל המקצועני בעבר, באופן שיאפשר את סיום עונת המשחקים 2019/20, כך מתבקש אישורכם הרשמי להשבת פעילות הספורט המקצועני בהקדם בכדי שנוכל להיערך לכך מראש בצורה המיטבית ולצמצם את הנזקים הכבדים שכבר ספגנו. אנו בטוחים שלא תתנו יד להרס הספורט המקצועני בישראל", סיכמו השניים.
ליגת העל בכדורגל נעצרה במחזור השלישי, כאשר בכדורסל רק התחילו את העונה עם גביע ווינר אך נאלצו להפסיק לפני חצי הגמר. הקבוצות שמשחקות במפעלים האירופיים הורשו להמשיך להתאמן, בעוד שאר הקבוצות הושבתו לחלוטין.