עכשיו זה רשמי: פחות מיממה לאחר שנטל חלק בניצחון נבחרת ישראל על בלארוס (1:2), הצטרף מוחמד אבו פאני לקבוצתו החדשה, פרנצווארוש. זאת לאחר שחתם על חוזה לארבע עונות במדי אלופת הונגריה, במהלכן ירוויח 550 אלף אירו לעונה, כאשר מכבי חיפה תקבל תמורתו מיליון וחצי אירו.
אבו פאני (25) עוזב את מכבי חיפה לאחר שרשם במדיה 145 הופעות (ליגת העל, גביע המדינה ואירופה). הופעת הבכורה של השחקן הייתה אי שם בעונת 2016/17, בניצחון 0:1 על בני סכנין. אחרי שיצא לשלוש עונות השאלה, תחילה בהפועל ר"ג ולאחר מכן בהפועל חדרה, חזר בקיץ 2020 למדים הירוקים והיווה בורג מרכזי בשושלת שזכתה בשלוש אליפויות.
2 צפייה בגלריה
אבו פאני מוצג
אבו פאני מוצג
אבו פאני מוצג פרנצווארוש
(צילום מסך מתוך העמוד הרשמי של פרנצווארוש)
אבו פאני אמר אחרי החתימה: "זה מועדון גדול, יהיה תענוג לשחק כאן. אני מקווה להגיע לליגת האלופות שוב, זה החלום שלי. אגיע לאימונים אחרי שאסיים עם הנבחרת, אני מחכה לפגוש את כולם ולהתחיל".
המנהל המקצועי של מכבי חיפה, גל אלברמן, נפרד מהקשר: "אנחנו מודים לאבו פאני על שנים נפלאות בירוק, במהלכן צמח במועדון, ועשה כברת דרך מרשימה כאדם וכשחקן. הוא הפך מנער שעלה לקבוצה הבוגרת, לאחד משחקני המפתח בקבוצה אשר קטפה הישגים היסטוריים. הוא הפך לדמות משמעותית בחדר ההלבשה ועל המגרש ואנו מאחלים לו שימשיך במגמת הצמיחה ובטוחים שייצג את מכבי חיפה גם בקבוצתו החדשה בגאווה. בהצלחה גדולה 'אבו', אנו מודים ומייחלים להצלחתך האישית והקבוצתית בדרכך החדשה. אוהבים מאוד מכל הלב".
מנכ"ל המועדון, איציק עובדיה, הוסיף: "מועדון כדורגל מכבי חיפה גאה במסלול המקצועי של אבו פאני, שהחל את דרכו במחלקת הנוער בגיל 10 וגדל לערכים של מצוינות והישגיות. הוא יוצא להגשים את עצמו באתגר מקצועי חדש ואנו מאחלים לו בהצלחה. חמודי אתה תמיד תישאר חלק מהמשפחה הירוקה".
2 צפייה בגלריה
אבו פאני
אבו פאני
פרידה מתוקה. אבו פאני בחגיגה האחרונה במדים הירוקים
(צילום: עוז מועלם)
מדובר במכה רצינית עבור מכבי חיפה, שאיבדה בקיץ הנוכחי גם את המאמן ברק בכר שעזב לכוכב האדום בלגרד ואת מלך השערים עומר אצילי שחתם באל-עין מאיחוד האמירויות. אמנם מכבי חיפה איבדה שני שחקנים משמעותיים, אבל היא קיבלה תמורתם 3.5 מיליון אירו, כסף שבוודאי יעזור לה למצוא מחליפים ראויים.
פרנצווארוש, אחד המועדונים הוותיקים בהונגריה והמצליח ביותר (34 אליפויות ו-24 גביעי מדינה) נוסד ב-1899, ונקרא על שם הרובע הדרום מזרחי בבירה בודפשט. אחרי שהתרגל אבו פאני בעונות האחרונות לקבל דחיפה מ"הקופים הירוקים", אוהדי הקבוצה החדשה מתהדרים בכינוי "הנשרים הירוקים". גם את העונה שחלפה סיימה הקבוצה עם תואר האליפות, כשהשאיפה שלה היא לרשום בעונה הקרובה הופעה שלישית בהיסטוריה בליגת האלופות. כמו מכבי חיפה, גם אלופת הונגריה תתחיל את דרכה בסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות, אבל אם תעבור אותו היא תהיה מדורגת גם בסיבוב השני.