מחוץ לבלומפילד דיברו על מסיבת פרידה. זה אולי לא היה הנושא המרכזי – בכל זאת, משחק בין מכבי ת"א למכבי חיפה הוא הרבה יותר משחקן כזה או אחר – אבל כן חלק משמעותי בקידום האירוע. אוסקר גלוך, נטע לביא - כל צד והפרידה שלו. מסיבה, אבל אף אחד לא סיפר מראש שמדובר במסיבה סגורה. לא כולם יכולים להיכנס ולקחת חלק.
הצגה צהובה במשחק העונה - כתבות נוספות
רק קבוצה אחת הגיעה, השנייה לא עברה את הסלקטור, ושחקני מכבי ת"א הפכו את הערב שלהם ושל האוהדים שלהם למסיבת טראנס – אנרגטית, מהפנטת, על הילוך גבוה. משחק הלחץ שלה עבד מההתחלה, מכבי חיפה נשארה המומה משלב מוקדם. מופתעת ממה שנחת עליה.
3 צפייה בגלריה
קראנקה
קראנקה
נוקאאוט. קראנקה מול בכר
(צילום: עוז מועלם)

ההטעיה

מהנדס ההפתעה, זאת חובה לומר, הוא אייטור קראנקה, שהפתיע בהרכב שלו ובדרך בה השחקנים שיחקו. לפני שריקת הפתיחה נעמד דור פרץ ליד שני הבלמים האחרים, כאילו הקבוצה משחקת שוב עם שלושה כאלה, כמו תמיד, אבל מיד עבר לקישור, שם עשה עבודה מצוינת לצד דן גלזר. הטעיה בסגנון פאולו סוזה בימים שלו בת"א.
אבל לא ההטעיה היא הסיפור, אלא עצם השינוי. גם לא הקו האחורי הוא הסיפור, אלא דווקא הקדמי. סוף סוף שיחקו גלוך, פארפה גיאגון, ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ' יחד ועוד כל אחד במקום האהוב עליו. סוג של 2-2-2-4 המאפיין בשנים האחרונות את הקבוצות השונות של קבוצת רד-בול, כמו זו שגלוך עובר אליה. מבחינת הצהובים, חבל שהפעם הראשונה שהארבעה מוצבים כך היא גם הפעם האחרונה, אם כי קראנקה חייב להמשיך לראות איך המערך הזה עובד גם ללא גלוך. עם גבי קניקובסקי או שחקן חדש שיגיע.

ההצגה של גיאגון

אנשי זלצבורג ביציע ודאי נהנו מכמה דברים יפים שעשה גלוך, אבל היה אפשר לראות אותם מהנהנים גם אחרי פעולות של גיאגון, האיש של המשחק עד שהוחלף. גיאגון, שמעכשיו אמור להיות שחקן מרכזי יותר, נתן לקבוצה שלו שוב ושוב יתרון התקפי כשהתגבר על השומר שלו, אבל לא פחות חשוב זו הייתה לקיחת אחריות.
למרות שהוא שחקן צעיר, למרות שלא נמצא הרבה בהרכב, למרות שלידו שחקנים בכירים, גיאגון החליט שהוא יהיה שם, במקום הנכון, לא משנה אצל מי הכדור. הוא ביקש את המסירה כל הזמן, היה החלטי בפעולות שלו, אבל גם תרם הגנתית. במהלך אחד במחצית הראשונה גיאגון עבר בדריבל יפה, אבל איבד את הכדור. הוא מיד טס לאחור וחטף אותו בחזרה מצ'ארון שרי.
3 צפייה בגלריה
שחקן טוטנהאם הארי קיין
שחקן טוטנהאם הארי קיין
גיאגון החליט שהוא יהיה שם, במקום הנכון, לא משנה אצל מי הכדור. פארפה גיאגון
(צילום: עוז מועלם)
גיאגון היה הדי-ג'יי, המרקיד המרכזי, אבל ההצלחה במשחק של מכבי ת"א הגיעה בזכות השילובים בין השחקנים השונים. גלוך עצמו לא פתח מדהים, אבל השתפר עם המשחק, ומיד ניגע גם ברגע החכם שלו. יובאנוביץ' עשה המון דברים שבמכבי חיפה ודאי ציפו לקבל מפרנצדי פיירו, כמו שמירה על הכדור והסטה שלו לשחקן בעמדה טובה יותר. הוא גם בישל את השער הראשון של זהבי, אותה בומבה המאפיינת אותו. כמובן זהבי עצמו, שעם הצמד שלו עומד על 11 שערים בתשעת המשחקים בכל המסגרות מאז פגרת המונדיאל (כולל 3 צמדים בארבעת המשחקים האחרונים), והשתווה לעומר אצילי בראש טבלת מלך שערי הליגה עם 12. אצילי כבש 5 מהשערים האלה בפנדלים. לזהבי יש פנדל מוצלח אחד.

החולמנות הירוקה

מכבי חיפה, בינתיים, הייתה במסיבה משלה, מסיבת פיג'מות. ערב של אכילת פופקורן תוך בהייה קדימה ועיניים שרוצות להיעצם. החולמנות התבטאה בכל האזורים במגרש, מההגנה ועד להתקפה (חוץ מאצל רועי משפתי, שרשם 6 הצלות), והיה אפשר לראות אותה הכי טוב בשער הראשון, ואף בצורה כפולה.
גלוך מסר כדור ויצא קדימה בלעדיו, נכנס לשטח מת בין לא פחות מארבעה שחקני מכבי חיפה. הארבעה הסתפקו בריצה קלה ואילו גלוך הסתער על השטח, החליט לכבוש אותו. אין ספק שהבנת המשחק של גלוך היא אחת הסיבות לכך שהוא עובר לקבוצה הידועה בפיתוח כישרונות חכמים, אבל אנחנו עכשיו בחלק של שחקני חיפה בשער. אחרי שגלוך הגיע לכדור הוא מסר אותו לגיאגון, שנעצר אצל עבדולאי סק, ובינתיים לביא ומוחמד אבו-פאני עמדו והסתכלו, לא הלכו לתגבר את השמירה. תנועה מהירה של אחד מהם, ללא החולמנות, הייתה יכולה אולי למנוע את השער הזה. יותר מכך, לביא סימן לאבו-פאני לסגור, ושניהם לא עשו זאת.

הנפילה של בכר

ברק בכר, שהפתיע במערך שלו עם שון גולדברג בעמדת המגן השמאלי, הפתיע עוד יותר כשלא עבר לשלושה בלמים במחצית השנייה, אבל עוד קודם, ממש על ההתחלה, המסיבה מהצד של מכבי חיפה הרגישה כמו כישלון. בכר עצמו אפילו סימן לשופט להוציא לו כרטיס אדום, רצה לחתוך מוקדם מאירוע מבאס.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
כאילו רצה לחתוך מוקדם. ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)
"צריך לחשב מסלול מחדש", אמר המאמן אחרי המשחק. זה נכון. מכבי חיפה לא טובה כבר תקופה, אז מה צריך לקרות כדי שתחזור להיות הקבוצה ששיחקה בליגת האלופות? קשה להאמין שרכש ישראלי כלשהו, אולי למעט דיא סבע, ייתן לה דחיפה מקצועית רצינית. העבודה צריכה להיות פנימית, עם מי שיש, והחזרה לכושר של שחקנים מובילים כמו דניאל סונדגרן, עלי מוחמד ודולב חזיזה.
למזלה של מכבי חיפה היא עדיין בפער של חמש נקודות בפסגה, אבל הכדורגל שלה חייב להשתפר, ומהר, אם היא רוצה מסיבה טובה משלה בסיום העונה. המיקום, לפחות כרגע ולפי היסטוריה של יותר מעשור, לא יכול להיות בלומפילד. מחכה לה שם קבוצה שיכולה לקחת ממנה בחזרה את האליפות.