"שכחו מה שהיה פה לפני שעזבתי את מכבי ת"א", אמר ערן זהבי רגע אחרי ההצגה שלו ב-0:3 הענק על מכבי חיפה. "אני מוכן לקבל ביקורות באהבה, אבל זה הפריע והציק לי, החלטתי לעבוד קשה על מנצת להדביק פערים. אני לא אחד שמבקש דברים שלא מגיעים לי, אני יודע מה אני שווה". עם צמד ומשחקו הטוב ביותר מאז שחזר ארצה מאיינדהובן, זהבי שהשתווה אמש במלכות השערים לעומר אצילי עם 12 שערים, סיפר מה שעבר עליו בחודשים האחרונים.
הצגה צהובה במשחק העונה - כתבות נוספות
ההתכתבות בין השוער דניאל פרץ לזהבי שאותה הציג השוער ברשתות החברתיות, בה הימר כי המשחק הסתיים ב-0:3 עוד לפני שהחל, היא חלק מהביטחון עימו עלו אמש שחקני מכבי ת"א. זה מלמד על הכנה מושלמת מצידו של המאמן אייטור קראנקה, לקראת מה שהיה משחק ההזדמנות האחרונה של הצהובים העונה. "שחקן במכבי ת"א שחושב על הפסד או מה יקרה אם, לא מתאים לרוח המועדון ועדיף שיעזוב", אמר זהבי. "חיפה נתנה חצי עונה מצוינת, גם בליגת האלופות, אבל בבית שלנו אנחנו באים לנצח כל קבוצה. היה משחק פנטסטי של כולנו, אין מצטיין אחד. אלו בדיוק הרגעים שדמיינתי כשחזרתי למכבי ת"א. הביחד, הקהל, אבל מפה חושבים כבר על האימון הבא ומתכוננים לדרבי".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"אין מצטיין אחד". ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
קראנקה החליט להטעות בתחילה, די בדומה למה שעשה פאולו סוזה עם שרן ייני לקראת המשחק מול הפועל באר-שבע. הספרדי כביכול הציב את דור פרץ כבלם השלישי, אבל בסופו של דבר החליט לפתוח, במשחקו השלישי בלבד בליגה, במערך שהוא מאמין בו, שני בלמים בלבד, והימר על בהתקפה פארפה גיאגון, שהיה אחד משני השחקנים הטובים על המגרש אמש. אחרי העזיבה של אוסקר גלוך, כשדן ביטון ודור תורג'מן בדרך החוצה יחד עם יוריס ואן אובריים, במכבי ינסו להתחזק בלפחות שחקן או שניים עד לתום חלון ההעברות בחמישי הבא.
"היה לי ברור שכמועדון כמו מכבי ת"א אנחנו צריכים לנצח בבית, לא איכפת לי מהיריבה או מהטבלה, אני יודע שחיפה קבוצה טובה ומובילה את הליגה, אבל צריך להילחם", הסביר המאמן הספרדי. "יש לנו עוד הרבה דברים לשפר. אני רק שבועיים פה, אבל הוכחנו שאנחנו קבוצה מדהימה. אנחנו עובדים משבע בבוקר עד שבע בערב על מנת להעביר את המסר".
2 צפייה בגלריה
קראנקה
קראנקה
"אמרתי לשחקנים שהם צריכים להאמין בעצמם". קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
עוד אמר המאמן: "אמרתי לשחקנים שהם צריכים להאמין בעצמם, שהם הסגל הטוב בליגה. אני יודע שיהיה לי קשה יותר לבחור שחקנים עכשיו. לא ניסיתי להפתיע את מכבי חיפה, רצינו לשחק את המשחק שלנו. היה לנו משחק שאפשר ללמוד ממנו, אם נתכונן במאה אחוז, נשחק באותה אינטנסיביות, נהיה יתר טובים מכולם. זה לא קסם, נעשה את השינויים הנכונים".
גם בעבור דור פרץ היה זה המשחק הטוב ביותר העונה. "כולנו האמנו בלב שלם שננצח", אמר הקשר ששב מאיטליה בקיץ. "חיפה מצוינים ומובילים את הליגה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. היינו צריכים להרגיש בנוח עם השיטה, שגרמה לנו להיות אגרסיביים וקומפקטיים, אבל יש דרך ארוכה וזו פסיעה קצרה. ברור שזו דחיפה ענקית. אני מאמין שנהיה במאבק האליפות עד הסוף".
פרץ החמיא בעיקר לזהבי: "זה היה אחד המשחקים הטובים של ערן ויובאנוביץ העונה, רעב מטורף, אגרסיביות, חילוצים. זהבי מספר אחת בסיומת ורעב שלא נגמר, מוריד את הכובע בפניו. בשביל ערבים כאלו חזרתי לפה".