ארבע כדורגלניות הפועל עראבה מהליגה הלאומית לנשים שיחקו השבוע עם נבחרת פלסטין בטורניר שנערך בסעודיה.
ביום שלישי האחרון, בזמן שעראבה שיחקה מול הפועל ת"א, ארבע השחקניות - אלין חורי, נאדין אליאס, דימא אלרמחי ואיה עבד - נכללו בסגל פלסטין ב-0:3 על עיראק במשחק הידידות בג'דה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי פלסטין
אוהדי פלסטין
ארבע כדורגלניות הפועל עראבה מהליגה הלאומית לנשים שיחקו השבוע עם נבחרת פלסטין
(צילום: REUTERS/Esa Alexander)
עבד, אגב, ששימשה בעבר כעוזרת שופט בליגה א' והיום היא שופטת אזורית, פתחה בהרכב נבחרת פלסטין.
מאיגוד השופטים נמסר בתגובה: "איה עבד היא אכן שחקנית בעראבה ושופטת אזורית במקביל. בעבר שפטה בסגל ליגה א', אך עקב בעיות והפרות משמעת שונות כשחקנית ניתן לה אישור לשפוט רק באזורים ולשחק במקביל, כאשר אצל נשים שעברו קורס שיפוט זה מקובל. עם זאת, באופן חד משמעי וברור, עבד לא ביקשה ולכן גם לא קיבלה אישור לשחק בקמפיין הנוכחי של נבחרת פלסטין".
2 צפייה בגלריה
איה עבד בהרכב נבחרת פלסטין
איה עבד בהרכב נבחרת פלסטין
איה עבד בהרכב נבחרת פלסטין
(צילום מסך)
"מה שעשתה או לא עשתה בעבר לא רלוונטי לתקופה זו, וחשוב לשוב ולהדגיש - היא לא קיבלה אישור לשחק בנבחרת פלסטין כלל וכלל. ביום ראשון עבד תקבל הודעה רשמית מהאיגוד שאולי היא יכולה לשחק ולשפוט בנבחרת פלסטין, אבל בשום פנים אופן היא כבר לא חלק מאיגוד השופטים הישראלי".
כזכור, בנובמבר האחרון עטאא ג'אבר, לשעבר קפטן הנבחרת הצעירה של ישראל, שיחק בנבחרת פלסטין מול לבנון. לפני המשחק נערכה דקת דומייה "לסולידריות עם פלסטין" כאשר שחקני פלסטין עלו לכר הדשא עם כאפיות. בעקבות כך, שר התרבות והספורט מיקי זוהר פנה לשר הפנים משה ארבל בבקשה לשלול את אזרחותו של הכדורגלן.