ההעברה הגדולה של מכבי ת"א בחלון ההעברות, שנחשפה לראשונה ב-ynet, יוצאת לפועל. יונס מלדה עבר אמש (שלישי) את הבדיקות הרפואיות במועדון, זאת אחרי שההעברה שלו סוכמה מול מכלן בסך 400 אלף אירו והוא יחתום היום רשמית על חוזהו. בשלוש וחצי השנים האחרונות כבש מלדה שער אחד ב-75 הופעות בליגה הבלגית במדי גנט ומכלן.
הצהובים החליטו ללכת על מלדה כבר לפני חודש. המטרה היא שהוא יתחרה על עמדת החלוץ והקשר בשני האגפים, מה שעשוי להקל על העומס על ערן זהבי, דור תורג'מן ושחקני האגף. מכבי ת"א צפויה להציג אותו עוד היום ויתכן כי יהיה בסגל כבר למשחק מול הפועל ירושלים בבלומפילד, לאחר שעוד שיחק בראשון האחרון בליגה הבלגית. אם לא, משחקו הראשון יהיה נגד מכבי חיפה ביום שני.
1 צפייה בגלריה
יונס מלדה
יונס מלדה
ישחק כבר במחזור הליגה הקרוב? יונס מלדה
(צילום: Matteo Cogliati / Hans Lucas via Reuters)
במכבי ת"א מתנהלים בימים האחרונים מול לובן הבלגית בניסיון לרכוש את רז שלמה, אולם שישה ימים לסיום חלון ההעברות הפערים משמעותיים מאוד, 650 אלף אירו בין הצדדים. לובן, שרכשה את שלמה ב-1.2 מיליון אירו ממכבי נתניה בקיץ האחרון, דורשת בתמורתו 1.4 מיליון, אולם במכבי ת"א הסכימו להגיע עד כה ל-750 אלף אירו בלבד.
שלמה פתח בחמישה משחקים בלבד העונה בליגה הבלגית תחת אקס מכבי ת"א, אוסקר גרסיה, והשלים רק ארבע פעמים משחק מלא, כשאחרי חודש שלא שיחק, הוא עלה כמחליף במחזור האחרון מול קורטרייק. רק במידה ששני הצדדים יתפשרו משמעותית, ניתן יהיה לבצע עסקה בימים הקרובים. במכבי רוצים להתחזק עד לסיום חלון ההעברות בזר נוסף בחלק ההתקפי, כשהדיווחים בדנמרק על המועמדות של קשר אודנסה, לושיוס דון דידסון, מהאיטי אינו רלוונטי.

סאבוריט לא ישחק נגד מכבי חיפה

שני שחקנים שלא יוכלו לשחק במשחק העונה בסמי עופר בשני הקרוב הם מילסון ואנריק סאבוריט. קשר נבחרת אנגולה, שתשחק ביום שישי מול ניגריה ברבע גמר אליפות אפריקה, יוכל לנחות בארץ רק ביום ראשון במקרה הטוב אחרי שלא שיחק כמעט כל האליפות. באנגולה טענו כי מילסון כלל אינו רוצה לחזור לישראל, אולם במכבי ת"א טוענים כי לא שמעו על החלטה כזו מצידו. הבלם הספרדי ייעדר לאחר שנפצע במשחק הגביע נגד הפועל חדרה.
המועדון יעמוד לדין משמעתי היום בשל התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות בשל אירועי הדרבי האחרון, כשתובע ההתאחדות דורש הפחתה של נקודה אחת ממאזנה. הסיבה לכך היא בשל התקנון החדש, שמי שהיה חלק מוועדת היישום שלו הוא מורן מאירי, היועץ המשפטי של המועדון. במקרה שתופחת נקודה ממאזנה של הקבוצה, מאזן הנקודות שלה יהיה זהה לזה של מכבי חיפה, שתחלוף על פניה בשל יחס שערים עדיף - ותעלה על חשבונה לפסגה.
פורסם לראשונה: 06:32, 31.01.24