הדרמה סביב בית"ר ירושלים נמשכת. משה חוגג כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים לאור מצבה של הקבוצה, ובה קרא ל"כל מי שיכול לעזור", זאת לאחר שברק אברמוב הודיע כי אין בכוונתו להשלים את רכישת המועדון.
"קראתי לכם הנה הערב לא כדי לעשות סיכומים, אלא כדי להסביר באיזה מצב המועדון נמצא. יש פער בין האנשים שאומרים שאכפת להם לבין מי שבאמת עוזר. רציתי להישאר במועדון עשרות שנים, השקעתי בו 120 מיליון שקל", פתח חוגג.
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג במסיבת העיתונאים
(צילום: עוז מועלם)
"הפיצוץ הראשון היה אחרי שרכשתי את עלי מוחמד, חלק מהקהל התנהג בצורה לא ראויה. הפיצוץ השני הגיע אחרי שרציתי להכניס שותף מוסלמי לניהול המועדון, המהלך הזה נכשל. הפיצוץ השלישי היה כשהחתמתי בעונה שעברה עוד שחקן מוסלמי. הרבה לפני המעצר שלי החלטתי למכור את המועדון. זזתי הצידה. פנינו לכל מי שאפשר, אף אחד לא רצה. אני את דרכי במועדון סיימתי. התקיימו שיחות עם המיליארדר לארי מייזל שהיה מאוד רציני, ופעם אחר פעם התשובה הייתה לא, בגלל התנהלות הקהל. היה עוד רוכש שאישתו לא רצתה בגלל הקהל".
"ברק אברמוב רצה מאוד להיות הבעלים של בית"ר, אבל הוא גם ירד מזה בסופו של דבר. בעונה האחרונה הצטברו חובות למועדון, כי נבצר ממני לשלם את המשכורות כי חילטו את הכסף שלי. אני הייתי עומד בכל ההתחייביות הכספיות. המשטרה לא הייתה מוכנה לעזור במכירת הקבוצה, המשטרה פגעה בי ובאוהדי בית"ר. המשטרה חשבה שבית"ר היא קניין שלה, זאת שערורייה. אף אחד לא עזר לברק אברמוב עם הערבות להלוואה שהוא ביקש, אף אחד לא עזר לבית"ר. אברמוב לא ביקש כספים מעיריית ירושלים, אלא המחאת זכות בלבד".
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
אוהדי בית"ר מחוץ לכפר המכביה
(צילום: עוז מועלם)
"אני קורא לכל מי שיכול לעזור לבית"ר, הקבוצה גוססת. אנחנו צריכים עזרה דחופה כדי להעביר את בית"ר בבקרה. אם כולם יתאמצו אז יהיה אפשר להציל את בית"ר ירושלים. היו הרבה שניסו לעזור, זה עדיין אפשרי. מדובר במיליונים בודדים. אני קורא לכל אוהדי בית"ר לעשות מינויים ולעזור לברק אברמוב, תשלחו לו הודעות כדי שיגיע. אני ומאות אלפי אוהדי בית"ר קוראים לאברמוב - תגיע. יש לנו 17 שעות להציל את בית"ר".
תגובת עיריית ירושלים למסיבת העיתונאים של חוגג: ״עיריית ירושלים הבטיחה לכל אורך הדרך כי תהפוך עולמות כדי לסייע למועדון הכדורגל בית"ר ירושלים במסגרת הניתן ועפ״י חוק וכך עשתה".
"העירייה, לאורך כל השנים, מסייעת לבית"ר בפרט ולמועדונים בכלל. עשינו את המקסימום למען המועדון, אך יש לו בעל בית שצריך לגלות אחריות ולא לגלגל אותה לפתחו של גוף ציבורי. בכל התקופה האחרונה קיימנו שיחות רבות הן עם מר ברק אברמוב והן עם עו״ד יונגר על מנת למצוא פתרון אידאלי שיבטיח את עתידו של המועדון בליגת העל. מהצד של עיריית ירושלים נתנו 100% עזרה ותמיכה, אבל אין ביכולתנו לתת הלוואות. בסופו של דבר במסגרת יכולות העירייה, עשינו את המקסימום דה פקטו".
"הטענות של חוגג ואנשי בית"ר כאילו העסקה נפלה בגלל עיריית ירושלים, הן טענות מנותקות מהמציאות. כולנו מכירים בחשיבותו של מועדון הכדורגל בית״ר ירושלים, לספורט הישראלי בכלל והירושלמי בפרט ומקווים ומתפללים לכך שיימצא רוכש שימנע את הגרוע מכל וישיב את אחד ממועדני הפאר של הכדורגל הישראלי עם קהל האהודים העצום, לצמרת ליגת העל ולמאבק על תארים".

אברמוב הודיע: "אני יורד מרכישת בית"ר"

ההודעה המלאה מטעם ברק אברמוב מוקדם יותר היום: "ברק אברמוב, שהוא איש עסקים בעל אחריות לעסקיו, עובדיו ובעיקר משפחתו, הכניס את עצמו, באומץ רב, לעסקה מורכבת באופן חסר תקדים, ללא בדיקת נאותות, מתוך הסכמה לקחת על עצמו התחייבויות עתק שיצר המועדון. זאת, כאשר הוא מגובה בהבטחות רבות ושונות מגורמים כאלה ואחרים להירתם ולסייע".
לאור התרחשויות הימים האחרונים, ובפרט העובדה שגורמים שונים שהבטיחו להירתם ולסייע פשוט התאדו ברגע האמת, לאחר שהתנאים המוקדמים שהוצהרו מהיום הראשון לא התקיימו ולא יתקיימו ולאור התנהלות לא מקובלת מצד צדדים הקשורים לעסקה, החליט ברק, שנשאר לבד במערכה, כי יש גבול ונחצו כל הקווים האדומים האפשריים. משכך, ברק החליט לסיים את המשא ומתן ולרדת מהאפשרות לרכוש את המועדון. ברק מאחל הצלחה רבה לבית"ר ירושלים, שיקרה לליבו ואהובה עליו. הוא מאחל ומייחל להצלחתה ויתרום ויסייע לה בעתיד, באהבה וברוחב לב".
3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
"נחצו כל הקווים האדומים האפשריים". אברמוב
(צילום: ראובן שוורץ)

בית"ר תרד לליגה א'?

טרם הודעתו של אברמוב, הוא העביר ביממה האחרונה שורה של מסמכים לבקשת יו"ר הרשות לבקרה תקציבית, רו"ח סיגלית סייג. המסמכים הללו, שכוללים את שווי החברה של אברמוב, הנכסים שלו והצהרת הון, אמורים היו להיות מוצגים בפני הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות, שאמורה הייתה להתכנס כדי לאשר את העברת הבעלות. כל זאת בתנאי שאכן אברמוב יסדיר בזמן את רכישת בית"ר. מה שלבסוף כאמור לא יתרחש. השאלה הגדולה כעת: האם נגזר על בית"ר לרדת לליגה א'? או שהיא תוכל למצוא פתרון ממש בדקה ה-90?
כאמור, ההתאחדות לכדורגל העניקה לבית"ר ירושלים ארכה להסדיר את ענייניה עד מחר ב-12:00 בצהריים. ולכן, כדי להימנע מירידת ליגות, המועדון היה חייב להציג הסכם מסודר עם אברמוב ללא סייגים של המשטרה, ערבויות או מגבלות אחרות.
"אנחנו בסרט רע. מחר נרד לליגה א', אלא אם תהיה הפתעה״, אמרו בבית"ר. "אולי משה חוגג יארגן הלוואה, אולי אברמוב עוד יחזור. יש פה אווירת מוות". עיריית ירושלים מנסה להיתרם כעת להצלת בית"ר. לחץ כבד ישנו ראש העיר, משה ליאון, להציב ערבות לטובת הקבוצה כדי שזו לא תדרדר לליגה א'.
מכבי פ"ת, שעברה כבר בבקרה, עשויה לקבל מחר הודעה על כך שתחליף את בית"ר בליגת העל.