מכבי חיפה הגיעה אמש לטוטנהאם בלי הרבה ציפיות, אך עם אמונה גדולה שהיא אולי יכולה להדיח את האימפריה האנגלית, ולזכות בכרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית. בפועל, הם התבזו והושפלו עם תוצאה קשה של 7:2, וזו הפכה לתבוסה הגדולה ביותר שלהם באירופה.
התחושות במועדון היו קשות. מלבד ההפסד וההדחה אמש, בקבוצה עיכלו שהם הולכים להיכנס לתקופת "הקפאה" עד שהכדורגל הישראלי יחזור לתפקד, ורק קבוצות המשתתפות במפעלים האירופיים רשאיות להתאמן עד הודעה חדשה. השחקנים היו שבורים לאחר ההפסד וכל אחד התכנס בעצמו. "ידענו שיש הבדלי רמות ברורים, אבל הגענו עם מטרה לנצח. בפועל התפרקנו והתבזינו בצורה לא מובנת, צריך להרים את הראש ולשכוח את ההפסד הזה" אמר שחקן בקבוצה.
5 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
לא דמיין תבוסה כזאת. ברק בכר
(צילום: EPA)

התפרקות הפנטזיות של בכר

לאחר המחמאות הגדולות שקיבל, ברק בכר סופג אש. שוב, הבדלי הרמות ברורים אך אסור היה לחיפה להתפרק ככה. כנראה שבכר פנטז על סנסציה, אך בפועל זה היה רחוק מאוד ומלבד שלוש דקות "בגן עדן" לאחר השוויון האדיר של שרי לחיפה, לא היה יותר מדי סיכוי. בכר טעה שלא עלה יותר מבוקר, שיחק יותר הגנתי והשאיר לאנגלים מרחבים להתנהל.
"ההרגשה בחדר ההלבשה שלנו הייתה קשה מאוד, באנו לנצח וקיבלנו בראש. לא באנו לעשות בונקר ולא באנו להפסיד בכבוד, באנו לשחק פתוח ולנצח וכנראה שהיינו יותר מדי בפנטזיה. היריב היה חד והרבה יותר איכותי ואנחנו רכים מאוד", סיפר אחד הגורמים בקבוצה. הפנים של בכר אמרו הכל בסיום. המאמן שלא אוהב להפסיד ובטח לא להתבזות, הרגיש שטעה, אך העובדה שכרגע הירוקים נכנסים להקפאה מבחינת אימונים כי הם לא במפעלים אירופיים, מדאיגה מאוד את בכר וחבריו, שינסו דרך "זום" לשמור על כושר המשחק של השחקנים. חיפה פתחה את העונה בסערה, והחשש הגדול שהתבוסה הזו בתוספת להפסקת הכדורגל, תביא איתה לירידת מתח שבכר ממש לא רוצה לראות.
5 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ' מול ג'ובאני לו סלסו
בוגדן פלאניץ' מול ג'ובאני לו סלסו
חלש להחריד. פלאניץ' מול ג'ובאני לו סלסו
(צילום: רויטרס)

פלאניץ' והטעויות

הבלם הסרבי שזכה לכל כך הרבה שבחים לאחר הבכורה שלו בשבוע שעבר ברוסטוב, הציג אמש משחק חלש להחריד. הוא היה אשם בפנדל ובשער נוסף שהקבוצה ספגה, אך מעבר לכך אפשר היה לראות כמה נקודות תורפה יש לו. הוא היה איטי, מסורבל, הראה משחק ראש רע מאוד, טעה לא פעם תחת לחץ וגרם להרבה מאוד מתח לכלל חוליית ההגנה. זה שהגיע במטרה להשרות שקט, העלה אמש את מפלס החרדה לגבהים בלתי מוסברים. נכון שהמהירות והאיכויות של טוטנהאם לא דומה לקבוצות בליגת העל שלנו, אך עדיין - הבלם טעה בדברים מאוד פשוטים והדבר מדאיג מאוד. אולי בכלל סיינסברי לא היה כזה רע? ימים יגידו.
5 צפייה בגלריה
שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים
(צילום: AP)

ג'וש כהן סיפק נקודות למחשבה

בזמן שבסגל של מכבי חיפה יש שוער שני צעיר מאוד וחסר ניסיון בדמותו של שריף כיוף, נראה שלבכר אין אלטרנטיבה אמיתית מלבד ג'וש כהן. השוער שהפך בעונה החולפת לשוער ראשון מאז הפציעה של גיא חיימוב, הרבה בזכות התייצבות ההגנה, אמנם לא מרבה לטעות אך הוא גם לא שוער שעוצר שערים בטוחים, או בשפה הפשוטה "לא שוער לאליפות". למכבי חיפה אין אופציה להחתים עוד זר, ובכר יצטרך לקבל החלטה לא פשוטה אם ללכת על ג'וש כהן עם מלוא האמונה, או להפתיע ולהחתים שוער ישראלי. מי שנראה היום כאופציה הכי מעניינת בשוק הישראלי זה אריאל הרוש, שלא מצא קבוצה.
5 צפייה בגלריה
משהו חיובי. שרי יקבל הצעה לחוזה חדש
משהו חיובי. שרי יקבל הצעה לחוזה חדש
משהו חיובי. שרי יקבל הצעה לחוזה חדש
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
רוקאביצה מכניע את הארט מהנקודה הלבנה
רוקאביצה מכניע את הארט מהנקודה הלבנה
העוגן. רוקאביצה מכניע את הארט
(צילום: AFP)

האור והחוזים החדשים: רוקאביצה, שרי ואבו פאני

לצד המכה המורלית שספגו, יש נקודות אור בירוק. מדובר בשלושת השחקנים שהפכו לבאנקרים של בכר בהרכב, ואם לומר את האמת - משחק אחר משחק הם מספקים את הסחורה ומוכיחים שהם העוגן של הקבוצה. ניקיטה רוקאביצה שוב הוכיח את עצמו עם שער ובישול, והירוקים ייכנסו איתו למו"מ על חוזה חדש ומשודרג מיד לאחר החג. שחר מבין היטב כי רוקאביצה מעורר עניין בליגות בסין ובטורקיה, ואסור לו לאבד את הנכס הכי חשוב ומשמעותי שלו.
גם צ'ארון שרי עם שער אדיר ויכולת מבריקה, צפוי לקבל הצעה. העונה הוא הפך לבעל הבית במרכז המגרש, עם יכולת פשוט פנטסטית. מוחמד אבו פאני, האיש שהכי עניין את האנגלים אמש לאחר ההתגרות בהארי קיין, נלחם כמו בכל משחק וגם הוא יקבל הצעה להארכת חוזה.
אותו אבו פאני גם זומן לסגל נבחרת ישראל יחד עם סאן מנחם, עופרי ארד ונטע לביא לקראת המשחק המכריע מול סקוטלנד בחמישי הבא.