"אנחנו לא אוהבים שמספידים אותנו. ברור שעדיף שלא נקבל את הסטירה, אלא שנתחיל מהתחלה, אבל בעונות האחרונות זה מה שקורה. עכשיו צריך להתעורר כמה שיותר מהר". כך הרגיש קפטן מכבי ת"א, שרן ייני, שבישל את שער הניצחון ב-1:2 על מכבי חיפה. על הדרך גם עלה ייני למקום הרביעי במספר ההופעות במדים הצהובים (494) בצוותא עם אבי נמני.
במדד הכישרון והאיכות הטכנית, ייני יגדיר עצמו בתחתית הרשימה מאלה שפתחו אתמול (שבת) בבלומפילד, אבל הלב שוב עשה את ההבדל. מבצע טכני ולא אופייני של הקפטן הצהוב ביער ההגנה הירוקה, הוביל לבישול שער הניצחון. "למרות שאני שחקן אפור, יש לי יותר שערים מאשר משחקים שאני מסיים עם תחבושת על הראש", אמר בחיוך.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי ת"א בטירוף אחרי הניצחון בבלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ריקן באקסטזה
ריקן באקסטזה
ריקן באקסטזה
(צילום: עוז מועלם)
"הבישול שלי היה בהילוך איטי, נתנו לי את האפשרות ושמח שעזרתי לקבוצה. אנחנו קבוצה של אופי, מגובשת, עם שחקנים שדוחפים אחד את השני קדימה. עבודה קשה טבועה בגנים שלנו. היה כיף עם האנרגיה בבלומפילד. לא שמענו אחד את השני בחימום. אני בשלהי הקריירה, מקווה שאשחק כמה שיותר שנים. משחקים כאלה נותנים לי דרייב, האוהדים מוציאים מאיתנו המון".
על העלייה למקום הרביעי בכל הזמנים בטבלת ההופעות במכבי, אמר ייני: "מרגש להיות ברשימה עם אגדות. עם נמני שיחקתי והוא היה מאמן שלי. הבא בתואר זה בני טבק, שהיה מנהל מחלקת הנוער ואחרי זה יש את אלי דריקס, שהיה המנכ"ל כשצירפו אותי לבוגרים בפעם ראשונה, ומיקו בלו. להיות ברשימה הזו זה מרגש".
5 צפייה בגלריה
שרן ייני
שרן ייני
"יש לי יותר שערים מאשר משחקים שאני מסיים עם תחבושת על הראש". ייני
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שבשני המשחקים הראשונים מכבי ת"א אגרה נקודה אחת בלבד - ועם לא מעט ביקורות כלפי פטריק ואן לוון - היא הצליחה לנצח שוב את מכבי חיפה ולשמור על רצף של 1,790 ימים ללא הפסד מול האלופה בליגה. "שמענו כל השבוע כמה אנחנו רועדים ממכבי חיפה. שאנשים יתעוררו, אנחנו מכבי ת"א", אמרו שחקנים במכבי. "החיזוק שהגיע יוביל אותנו למקומות אחרים".
ומפה בדיוק הגיעה הביקורת כלפי ראשי מכבי, שוב קיץ עם איחור ברכש, שאתמול הוכיח כמה הוא משמעותי. "סטיפה פריצה כובש כל משחק, ברנדלי קוואס, ברגע שיוריד מהמשקל, יהיה שובר שוויון. הוא עשה בית ספר לסאן מנחם. גבי קניקובסקי מצוין ודן ביטון מתחיל להבין את הדרישות", אמרו בקבוצה. במכבי טענו בסיום המשחק כי קוואס התלונן על נהמות מצד אוהדי מכבי חיפה עם הירידה שלו לעבר הספסל.
5 צפייה בגלריה
קוואס מול אבו פאני
קוואס מול אבו פאני
שובר שוויון? קוואס מלהטט מול אבו פאני
(צילום: עוז מועלם)
במונחים של ואן לוון, הוא פתח בהרכב הרפתקני, עם שימוש מקסימלי ברכש החדש. ביטון פתח במרכז, קניקובסקי בכנף ופריצה בחוד, אבל מעניין היה לראות את הבכורה של קוואס בהרכב. אחרי 'פנסיה' קצרה באמירויות, פוטנציאל הווירטואוזיות היחיד במכבי ת"א הפיק מהלכי מפתח. הוא עדיין חייב להשיל קילוגרמים עודפים, למרות שגם איתם עבר בכל פעם מחדש את סאן מנחם, כך שברגע שייכנס לכושר גופני הוא עשוי להיות אקס פקטור בתמהיל שבנה ואן לוון.
בזמן ששחקני הרכש הראשונים נדחקו החוצה (עדן שמיר ואוסמה חלאילה), טל בן חיים ומתן חוזז לא ממש נספרים ואדוארדו גררו לא על הספסל, ואן לוון מתחיל לפתח היררכיה. אחרי פתיחה טובה, היה זה פריצה שהכריע את המשחק. "ניצחנו והבקעתי, זה דאבל מבחינתי", סיפר בסיום.
5 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות" היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות" היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות" היום
"זה מה שיוביל אותו לנצח, לפעמים הדברים הקטנים קובעים לאן המשחק יילך. אנחנו צריכים להמשיך עם המלחמה. אנחנו המועדון הכי גדול בישראל והראינו מה אנחנו צריכים. הקהל מחובר אליי, יש בינינו אנרגיה טובה", הוסיף החלוץ. על היריבה הבאה של מכבי ת"א, אמר: הפועל באר שבע קבוצה טובה. צריכים לבוא לשם ולהראות מה שאנחנו יכולים. ניתן את המקסימום והכל יהיה בסדר".
שוטרים רשמו אמש דו"ח למפר בידוד, תושב המרכז בשנות ה-20 לחייו, שאותר באצטדיון בלומפילד, וכן כ-40 דו"חות בגין אי עטיית מסיכה בניגוד להנחיות משרד הבריאות.