החיים בכדורגל, ידוע לכולם, הם דבר נזיל. אם הכל היה מסתדר אחרת (לפחות על-פי הציפיות של התקשורת הסרבית), גיא צרפתי היה אמר להתכונן יחד עם ברק בכר לקראת צמד מפגשים מול ריאל מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות. רק שלצוות האימון הישראלי של הכוכב האדום בלגרד הכל הלך אחרת. הדחה מהצ'מפיונס, הפסד ליגה בדרבי לפרטיזן ובעיטה הביתה.
צרפתי עוד לא הספיק לעכל את הפיטורים המהירים וכבר מצא ג'וב חדש - ומסקרן במיוחד: מאמנה של מכבי נתניה. שלושה ניצחונות בשלושה משחקים כבר יש לו ברזומה ופתאום הכישלון בכוכב האדום בלגרד נראה כמו זיכרון רחוק. הכדורגל נזיל, כבר אמרנו?
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי נתניה גיא צרפתי
מאמן מכבי נתניה גיא צרפתי
גיא צרפתי. מי זוכר את התקופה בבלגרד
(צילום: עוז מועלם)
עבור צרפתי, וזה לא מובן מאליו, מדובר בג'וב חלומי. שהשכיח בוודאות את התקופה הלחוצה בבירת סרביה. בכל זאת, פעם ראשונה שהוא מתפקד כמאמן ראשי אמיתי ולא זמני או משלים. תוסיפו לזה את ההצלחה האחרונה - ואפשר להגיד בפה מלא ששני הצדדים מרוצים.

הצל של בכר

צרפתי (44) היה שחקן אהוב בנתניה בתחילת שנות ה-2000, כך שהחיבור היה טבעי. אחרי שנים בהן היה בצילו של בכר (במכבי חיפה והכוכב האדום), הוא החליט לעשות צעד קדימה. "לאורך כל התקופה שהייתי ביחד עם בכר, הוא התייחס אליי כמאמן ראשי לכל דבר. מבחינתי המעבר הוא טבעי", סיפר בחוד ששעבר, במהלך הצגתו במסיבת העיתונאים. "נתניה זה מועדון טוב שפיתח גם מאמנים. אני צריך להסתכל על הצד החיובי, ויש כאן המון כאלה".
4 צפייה בגלריה
מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר עם עוזרו גיא צרפתי, גיא ויזיגר
מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר עם עוזרו גיא צרפתי, גיא ויזיגר
צרפתי ובכר בתקופתם בסרביה. "הוא המנג'ר ואני המאמן"
( REUTERS/Novak Djurovic)
בינתיים, צרפתי לא עושה חשבון. הוא החזיר את איגור זלאטנוביץ' ל-11 (עד שזה נפצע), עשה שינויים בהרכב שהריץ המאמן הקודם רן קוז'וך ומקבל תוצרת מהאס שלו - מקסים פלקושצ'נקו. "אנחנו צריכים להתקדם תוך כדי תנועה ולעשות התאמות", הסביר צרפתי. "היתרון שלנו הוא שיש כאן סגל טוב עם שחקנים בשלים וטובים שיכולים לפתוח את המשחק בצורה אינטנסיבית".
צרפתי, כאמור, מגיע גם עם קילומטראז' של עבודת צוות בליגת העל. במכבי חיפה, למשל, נותנים לו הרבה קרדיט על שלוש האליפויות הרצופות שהשיג המועדון. מספרים שבכר סמך עליו בעיניים עצומות ונתן לו יד חופשית באימונים. הוא ספג לא מעט עונשים בגלל שהתעמת עם שופטים במהלך תפקידו, אך השחקנים מאוד מתחברים לאישיות האמוציונלית שלו על הקווים. ביום-יום מדובר דווקא בדמות רגועה מאוד, אדם שאוהב ללמוד ולהתקדם לאט לאט. הניסיון שצבר בעבודה עם בכר סייע לו מאוד, וקידם אותו לעמדת המאמן הראשי במועדון עם שאיפות גדולות.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי נתניה מקסים פלקושצ'נקו
שחקן מכבי נתניה מקסים פלקושצ'נקו
האס של צרפתי. פלקושצ'נקו
(צילום: עוז מועלם)
בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" סיפר צרפתי על מערכת היחסים שלו עם בכר וחלוקת העבודה שהייתה ביניהם: "בכר הוא המנג'ר ואני המאמן, גם עשינו את זה במכבי חיפה. בכר הוא המילה האחרונה, קובע טקטיקות וחילופים. אני שם כדי לתת רעיונות, להשפיע. כל מה שקורה בתחום האימון, המעורבות שלי גדולה יותר. למנג'ר בעידן הזה יש הרבה דברים להתעסק בהם. אני מעביר את האימון השוטף בפועל. מחליט בין היתר לגבי עצימות האימון של כל שחקן, בהתאם לגילו ולכושרו, מדדים גופניים, קצבים וכו'. השחקנים קוראים לי 'קואוץ' גיא'".
אז נכון, בכר וצרפתי לא הצליחו בסרביה. אולם הניסיון שצבר שם בא לידי ביטוי בישראל. נתניה כאמור חזרה לעצמה בעידן צרפתי עם שלושה ניצחונות רצופים, והראתה הרבה ווינריות בניצחון האחרון על בני ריינה, 1:3, שהושג בעזרת צמד שערים בתוספת הזמן.

"בחור חכם עם כושר מנהיגות מדהים"

גורם במכבי חיפה, שמכיר היטב את צרפתי, סיפר: "מדובר באדם מאוד חרוץ, העביר אצל ברק בכר את כל האימונים. הוא מאוד אהוב, מאוד לויאלי למערכת. גיא הוא אישיות שכל אחד רוצה לראות אצלו במועדון. יש לו רצון מאוד גדול להצליח, הוא תמיד שואף להתקדם מקצועית ובשבילו השמיים הם הגבול".
4 צפייה בגלריה
גיא צרפתי
גיא צרפתי
צרפתי, כשחקן מכבי נתניה בתחילת המילניום
(צילום: ראובן שוורץ)
גם ליוסי אדרי, מנכ"ל עירוני קריית שמונה, אצלה צרפתי עבר חלק נכבד מהקריירה שלו, יש רק מילים טובות להגיד על מאמנה החדש של מכבי נתניה: "גיא הוא בחור מאוד חכם, היה לו כושר מנהיגות מדהים, הוא ידע לחבר סביבו שחקנים וחדר הלבשה, הוא ווינר, אדם שמאוד רוצה להצליח, וזה בה לידי ביטוי באימונים ובמשחקים. אישיות יוצאת מהכלל".
הערב (שבת, 19:30) מצפה לצרפתי מבחן לא פשוט מול הפועל ת"א, שאמנם לא ניצחה בשלושת משחקיה האחרונים, אך היא יריבה שתמיד מקשה על היהלומים. ניצחון יקפיץ את נתניה לחלק העליון של הטבלה. עם חזרת הקהל התומך למגרשים, מאמן חזק על הקווים וחיזוק נכון בחלון ההעברות שנפתח עוד מעט - גיא צרפתי ומכבי נתניה יודעים שהכל אפשרי.