כחצי שנה בלבד אחרי שהגיע לכוכב האדום בקול תרועה רמה ופחות מיממה לאחר ההפסד לפרטיזן בלגרד בדרבי ואיבוד הפסגה בליגה, ברק בכר פוטר היום (חמישי) מהאלופה הסרבית.
המנהל המקצועי של הכוכב האדום, זבזדן טרזיץ', כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על סיום דרכו של בכר: "לא השגנו את המטרות שהצבנו לעצמנו, ואני רוצה להתנצל בפני הקהל כי ציפינו ליותר מהקבוצה - בדיוק כמוהם. תמיד המאמן הוא זה שסובל מההשלכות. אני רוצה להודות לבכר, הוא עשה הרבה דברים טובים במשך שישה חודשים ואנחנו נפרדים כידידים. הוא אדם ומאמן מצוין".
2 צפייה בגלריה
בכר
בכר
ההפסד בדרבי היה הקש ששבר את גב הגמל. בכר
(צילום: REUTERS/Denis Balibouse)
עוד אמר טרזיץ': "בסופו של דבר, בכר נשפט על שני משחקים - המשחק נגד יאנג בויז והדרבי נגד פרטיזן. בשני המשחקים הגיע לנו לנצח, אבל זה לא קרה וזה חסר טעם לדבר על סטטיסטיקה. אנחנו מועדון רציני, הבענו תמיכה בבכר - אבל יש קווים אדומים. חלק מהדברים לא התחברו מאז האופוריה של משחקי קדם העונה באוגוסט. נקלענו למשבר שלא הצלחנו לצאת ממנו. שוחחנו לפני חודש, הוא מודע לכך שהוא לא היה צריך לתת לנפילה הזו לקרות".
כבר אתמול פרסמו כל כלי התקשורת בסרביה - מיד בסיום ה-2:1 לפרטיזן - כי בכר כבר סיים את דרכו בקבוצה. כמו כן, נקבו בוולאדן מילוייביץ' כמחליפו של הישראלי על הקווים של הכוכב האדום. הסרבי אימן בשנתיים האחרונות בקפריסין, כשאת העונה התחיל באפולון לימאסול. לפני כן עבר בסעודיה ואימן את הכוכב באליפויות שלה ב-2018 ו-2019.
הליגה הסרבית יצאה לפגרת חורף ארוכה עד ל-10 בפברואר, וראשי הכוכב האדום החליטו לנצל אותה כדי לבצע את הזעזוע. הקבוצה נמצאת במקום השני אחרי 19 מחזורים עם 46 נקודות (15 ניצחונות, תיקו ושלושה הפסדים), במרחק נקודה מהיריבה העירונית, לא מצב אידיאלי עבור מי שזכתה בשש אליפויות רצופות.
2 צפייה בגלריה
הכוכב האדום נגד לייפציג
הכוכב האדום נגד לייפציג
מה תהיה התחנה הבאה שלו? בכר
(צילום: Srdjan Stevanovic/Getty Images)
אבל עם כל הכבוד לתוצאות בליגה, הן רק הקש ששבר את גב הגמל. בכר הגיע לכוכב בשביל מטרה אחת: לעבור סוף-סוף שלב בליגת האלופות – שאליה עלתה הקבוצה אוטומטית – אם דרך עלייה לשמינית הגמר ואם דרך המקום השלישי שמוביל לליגה האירופית. הוא קיבל כל מה שרצה, כולל הרבה מאוד כסף לרכש, אבל הקמפיין הסתיים בהדחה מאכזבת עם נקודה בלבד. מנצ'סטר סיטי ולייפציג חזקות יותר, אבל יאנג בויז היא קבוצה באותו סדר גודל עם אותן שאיפות, ובכר נכשל מולה.
לפני שהגיע לכוכב, התחנה הראשונה שלו מעבר לים, בכר בן ה-44 זכה בשש אליפויות בשמונה עונות (שלוש עם הפועל באר-שבע ושלוש עם מכבי חיפה), ובארון התארים שלו ניתן גם למצוא את גביע המדינה (בו זכה עם עירוני קריית שמונה בעונת 2013/14), שני גביעי טוטו, ושלושה תארי אלוף האלופים. בעונה שעברה הוא עלה עם מכבי חיפה לליגת האלופות, בפעם השלישית בתולדות המועדון. בדרך לשם הוא חלף על פני הכוכב האדום עצמה באופן דרמטי במיוחד.