בנבחרת ישראל היו שבעי רצון מהניצחון 1:3 בפודגוריצה על נבחרת מונטנגרו. למרות זאת, לקראת הטיסה היום (ראשון) אחר הצהריים לליסבון לקראת המפגש מול אלופת אירופה פורטוגל ברביעי, מי שעדיין תופסת את הפוקוס בחדר ההלבשה היא פרשת מונס דאבור, שנמצא בדרך החוצה מהנבחרת.
בהתאחדות זועמים על ההחלטה של דאבור שלא להגיע לכינוס הנבחרת במהלך השהות שלה עד שישי האחרון בבית המלון בקיסריה על מנת לדבר עם חבריו על אותו פוסט שפירסם, ומסתמן כי למפגש מול אוסטריה בספטמבר הוא לא יזומן.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
"אין לנו הרבה סיכוי לנצח בפורטוגל". וילי רוטנשטיינר
(צילום: רויטרס)
"חזיזה התנצל בפומבי, זה הצעד הראשון בכיוון. אני מעריך את זה", אמר וילי רוטשנטיינר והפריד זאת מהפרשה של דאבור. למרות מעורבות של הקפטן ביברס נאתכו בסיפור, החלוץ סירב להגיע, בטח אחרי אותה שיחה בין השחקנים הבכירים לרוטשנטיינר שנגעה ביחס המפלה שקיבל לטענתם דולב חזיזה שהושעה לעומת שחקנה של הופנהיים.
המאמן הלאומי שוחח עם השחקנים במהלך סוף השבוע החולף עוד לפני המשחק אמש: "חשוב שהאווירה הטובה בחדר ההלבשה תימשך, בדיוק כמו שהייתה לפני. יש לכם כוח משמעותי בעיצוב דעת הקהל, אתם הגשר לקירוב והדדיות, אתם צריכים להיות הסמל של הגשר במדינה של ערבות הדדית, אחדות בין העמים, זו אותה מדינה. בזכותכם ניתן יהיה לחבר את המדינה בחזרה".
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר ומואנס דאבור
וילי רוטנשטיינר ומואנס דאבור
בדרך החוצה מהנבחרת. דאבור עם רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
בנבחרת מודעים לכך ששני משחקי ההכנה שפיפ"א חייבה את ההתאחדויות לקיים תקועים אחרי סיום עונה מתיש בלי אופק של השתתפות ביורו, כשלמשל מנור סולמון סיים את העונה שלו באוקראינה כבר לפני חודש ונראה חלוד.
המאמן הלאומי נתן ליונס מלדה את הקרדיט בהרכב עם הופעת בכורה, אולם הוא הציג יכולת חלשה ודווקא אחרי שליאל עבדה נכנס, המשחק השתנה והנבחרת הבקיעה שלושה שערים. זה קרה הרבה בזכות מוחמד אבו פאני שהחליף את נאתכו ובישל את שני הראשונים (זהבי, שהתקרב לשפיגלר עם 26 שערים וסולומון).
לקראת המשחק בפורטוגל כבר יהיו מספר שינויים. אופיר מרציאנו צפוי לפתוח, גם סאן מנחם, ייתכן כי מתן בלטקסה ואבו פאני יעלו גם הם ב-11, כשהנבחרת עשויה לשחק עם קישור מעובה יותר ובחלק הקדמי יוצבו רק זהבי וסולומון.
4 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
עלה מהספסל והצטיין. מוחמד אבו פאני
(צילום: getty images)
"במחצית הראשונה הייתה בעיה בבנייה של המשחק עם טעויות נוראיות וגם המתפרצות של מונטנגרו", אמר רוטנשטיינר בסיום. "במחצית השנייה הטעויות פחתו וגם כבשנו".
על ההחלטה להוציא את מלדה ולהכניס במקומו את עבדה, מהלך ששינה את המשחק: "זה היה רגע טוב לשנות. זה לא קל בשביל מלדה או עבדה, הם היו לחוצים. כולם היו בסדר, התרשמתי מאבו פאני שהראה גישה מצוינת אחרי העונה בחיפה וקינדה שהגיע מארה"ב. הייתה פה עבודה נהדרת בשבועיים האחרונים, האווירה טובה ומאוחדת".
לקראת פורטוגל: "היא מתכוננת ליורו, אין לנו הרבה סיכוי לנצח שם, אבל בשבילי זה אתגר. אני מרגיש את זה שהשחקנים עם הרבה מוטיבציה לשחק בליסבון נגד רונאלדו או שחקני פרמייר-ליג מובילים. הם ייהנו ויהיה חשוב לבחון את הגבולות שלנו לקראת המשך הקמפיין בספטמבר".
4 צפייה בגלריה
גדי קינדה
גדי קינדה
"שמח שהכדור התלבש". גדי קינדה
(צילום: getty images)
עבור גדי קינדה, שמספק עונה טובה בקנזס סיטי, זו הייתה הופעת בכורה מהסרטים עם שער מרהיב לקראת הסיום: "שמח שבמחצית השנייה המשחק נפתח טוב. חשוב לנו להמשך הדרך. אני חיכיתי הרבה זמן לשחק בנבחרת, זה חלום של כל שחקן, מתוק לכבוש שער בכורה".
"האמת שרוב הגולים שלי בשמאל ואני לא יודע למה", סיפר קינדה. "שמח שהכדור התלבש. זה חשוב לי, אני אוהב להבקיע ושמח שהבקעתי עבור הנבחרת. קיבלנו קצת ביטחון ורוצים להמשיך ביכולת הטובה פורטוגל. נבוא לתת את המקסימום ויהיה בסדר".