כבר למעלה מחודשיים שידוע כי אנדי הרצוג לא ימשיך בנבחרת ישראל, מאז החלטת ההתאחדות שנחשפה ב-ynet. המאמן האוסטרי שסיים במקום החמישי במוקדמות היורו לא היה מועמד לשוב לעמוד על הקווים. להרצוג אין חוזה בתוקף ולכן ההודעה שלו אתמול (רביעי) כי הוא עוזב נתפסת בהתאחדות כמנותקת מהמציאות.
בהתאחדות הופתעו מהראיון לסקיי בו הוא הודיע על עזיבתו הרשמית. הרצוג אף ויתר על חודשיים משכרו במחווה ג'נטלמנית מתוך רצון להמשיך בתפקיד, אבל הכישלון שלו במוקדמות היורו יחד עם הביקורת על ניהול משחק חלש הורידו את מועמדותו מהפרק. גם הפחתת השכר או התניית ההישארות בהמשך עבודתו של וילי רוטנשטיינר, לא צלחו. "הרצוג חי במציאות משל עצמו", אמר גורם בהתאחדות.
3 צפייה בגלריה
אנדי הרצוג
אנדי הרצוג
אנדי הרצוג
(צילום: עוז מועלם)
"החל מאפריל הוא לא רלוונטי, כבר אז התקבלה החלטה שהוא סיים את תפקידו", המשיך אותו גורם. "מי שמנהל משחקים בצורה כזו לא יכול להיות האיש על הקווים. הוא התגלח יותר מדי על חשבוננו. התפלאנו שהוא הודיע אתמול דרך התקשורת באוסטריה כי הוא מסיים את דרכו. הוא כבר סיים אותה באפריל, מוזר מאוד. גם ההסבר כאילו שההחלטה שלו קשורה לקורונה משונה. הוא רצה הרי לאמן את הנבחרת בכל פעם מחדש, העביר מסרים, אז פתאום זו הקורונה? רק עכשיו הוא יודע שהיא הגיעה לפה?".
הרצוג הבין בין היתר את מעמדו הרעוע של רוטנשטיינר שנמצא בדיונים על נושא הפיצויים, שמע את שמות המועמדים להחליף אותו והחליט לייצר באזז מחודש סביבו.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. גם הקמפיין הטוב ביותר אי פעם של שחקן לא עזר להרצוג
(צילום: עוז מועלם)
"אנדי היה בחור נחמד מאוד, אבל מאמן גרוע", אמרו בהתאחדות. "הוא יצר אווירה טובה בחדר ההלבשה, אבל לא הצליח לקדם את הנבחרת, בלי טקטיקה, גרף התקדמות שהלך וירד, וזה עוד כשהייתה לו את ההופעה הטובה ביותר של שחקן ישראלי אי פעם, ערן זהבי. הוא סיים במקום החמישי במוקדמות היורו, מזל שהיתה לנו את לטביה אחרת זב היה נגמר במקום השישי".
שחקנים בנבחרת העריכו את האווירה של הרצוג בנבחרת, את הווינריות, האמונה והתשוקה, אבל גם להם הייתה ביקורת מקצועית. "אנדי היה מורה להתעמלות, אחד שנותן את הכדור בהפסקות וקדימה לשחק כדורגל", אמרו שחקנים בנבחרת.
3 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר במשרדי ההתאחדות
רוטנשטיינר במשרדי ההתאחדות
רוטנשטיינר. בכל מקרה לא יהיו לו סמכויות בבוגרים
(צילום: אורן אהרוני)
היעד הבא לשחרור הוא ווילי רוטנשטיינר של-ynet נודע לראשונה כי היום ייפגש עם יו"ר ההתאחדות אורן חסון, אולם עדיין ישנה מחלוקת על גובה הפיצויים. רוטנשטיינר בכל מקרה לא יהיה חלק מהנבחרת הבוגרת. אם יישאר בלית ברירה, הוא לא יהיה חלק מבחירת המאמן הלאומי הבא.
מקבלי ההחלטות בהתאחדות כבר הלכו כמה שלבים קדימה, אחרי שקיבלו החלטה לגבי הרצוג לפני חודשיים, על מנת לבחון מי יעמוד על הקווים בספטמבר בליגת האומות. כרגע נדמה שיוסי אבוקסיס ואייל ברקוביץ' הם המובילים. מאחורי הקלעים ישנו לחץ מצד אברהם גרנט ומקורביו לשוב לנבחרת. הוא מאמין בכוחו להעלות את הנבחרת, כשגם המועמדות של ניר קלינגר תיבחן.
הוועדה המקצועית תאבד את כוחה ובקרוב תוקם ועדת איתור שתכלול את היו"ר חסון, מאמן ושחקן עבר, ויחל סבב הראיונות השונים לקראת המינוי שמתכונן לתחילת אוגוסט.