אכזבה גדולה בחדר ההלבשה של הנבחרת בתום ההפסד בדו-קרב הפנדלים לסקוטלנד בפלייאוף ליגת האומות. ניר ביטון ניסה להסביר את המקור לתחושת ההחמצה: "יש שחקנים מנבחרת סקוטלנד שאני איתם בחדר ההלבשה בסלטיק. הם פחדו מאיתנו והופתעו. לא יכולנו לקבל את נבחרת סקוטלנד במצב טוב יותר מבחינתנו, קיבלנו אותם על מגש רק כדי לנצח אותם, בסוף הפסדנו בפנדלים, שזה הגורל". ביטון אגב, שוחרר מסגל על ידי המאמן, זאת מתוך כוונה לאפשר לו מנוחה בעקבות הפציעה שקדמה למשחק.
המאמן, וילי רוטנשטיינר, ניסה להרים את חדר ההלבשה, אשר כלל מספר שחקנים שמיררו בבכי כולל ערן זהבי שהחמיץ את הפנדל היחיד בדו-קרב. האוסטרי כבר חושב על המשחק הביתי מחרתיים בליגת האומות מול צ'כיה. המטרה היא לבצע מספר שינויים אחרי המאמץ הגדול והירידה המנטלית אחרי ההדחה.
3 צפייה בגלריה
ניר ביטון
ניר ביטון
דסה, ביטון ואל-חמיד מאוכזבים
(צילום: רויטרס)
מלבד האכזבה מההפסד, בנבחרת גם חוששים מבדיקת הקורונה ומנדבקים נוספים מלבד לואי טהא, שקיבל תשובה חיובית. הבלם יישאר עם איש צוות של הנבחרת בסקוטלנד. אייל גולסה בספק למשחק וייתכן כי דן גלזר יוחזר לסגל בהתאם לבדיקה הנוספת שיבצע. בכל מקרה, ישנם שחקנים שנמצאים בעמדת המתנה בארץ לקראת זימונים אפשריים במהלך הסופ"ש.
בנבחרת החמיאו לחוליית ההגנה ובעיקר לאלי דסה, חאתם אל-חמיד וניר ביטון. גם ההחלטה של רוטנשטיינר להכניס את מוחמד אבו-אני במקום ביברס נאתכו זכתה לשבחים. ממשחק ההתקפה דווקא הייתה אכזבה והמאמן לא היסס לבקר: "הגענו להזדמנויות, אבל הפס האחרון לא היה ברמה מקצועית או איכותית כדי להבקיע או להביא שחקנים למצב של הבקעה. המתפרצות וההתקפה שלנו לא היו מספיק טובות".
3 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
אלי דסה. הצטיין
(צילום: AFP)
מנור סולומון שאמור היה לבעוט את הפנדל החמישי, בכה בסיום. קשר שחטאר דונייצק דיבר על ההפסד: "היו תחושות קשות בחדר ההלבשה. להפסיד בפנדלים זה הדבר הכי קשה לכדורגלנים. האמנו בעצמנו, נתנו הכל על המגרש, לצערנו זה לא הספיק. התקשינו התקפית כמו שהסקוטים מולנו. היה קשה להגיע למצבים. הסקוטים שמרו עליי צמוד, עם שמירות כפולות, אחרי שאמרו לי במחצית שדיברו עליי שצריכים לשמור אותי חזק והם הצליחו ברוב המקרים. המשחק מול צ'כיה יהיה קשה פיזית ומנטלית לכולנו".
אלי דסה, שהתמודד מצוין עם המגן השמאלי של ליברפול, אנדי רוברטסון: "סוחבים איתנו כאב גדול. הרגשתי שנתנו הכל, מהרגע הראשון ועד האחרון. הגענו לפנדלים שזה 50-50, יכולים להיות גאים גם בזה". ביברס נאתכו, שהכחיש דיווחים בסרביה על עזיבת פרטיזן בלגרד וגישושים מצידה של מכבי ת"א, אמר: "הרגשה של כאב, נצטרך להתמודד עם זה. הכדורגל אכזרי והפעם נגדנו. כקפטן גאה בשחקנים".
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון מנסה לעבור את סקוט מקטומיניי
מנור סולומון מנסה לעבור את סקוט מקטומיניי
מנור סולומון מנסה לעבור את סקוט מקטומיניי
(צילום: AFP)
השוער אופיר מרציאנו: "לא יוצא לנבחרת ישראל להיות יותר מידי במעמדים כאלו. הייתי בטוח שאני לקח את הפנדל הראשון. ניחשתי את הפינות פחות או יותר. רציתי לקחת את האחריות על עצמי ונהניתי ממנה, אבל כמה זה אכזרי להפסיד בפנדלים. לקחנו את ההפסד קשה, כואב לכולנו. לילה לא פשוט".