בסיום דו קרב הפנדלים אמש בהאמפדן-פארק, לאחר ההפסד של ישראל לסקוטלנד, ערן זהבי שהחמיץ את הבעיטה הראשונה של הנבחרת, מיהר לחדר ההלבשה ומירר בבכי דקות ארוכות. סמל הווינריות של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, הפך לסיפור הגדול של הנבחרת ושחקנים רבים ניגשו לנחם אותו. זהבי היה הבועט היחיד, שהחמיץ מתוך העשרה שניגשו לנקודה הלבנה.
זהבי הבקיע 11 שערים במוקדמות היורו ואחד נוסף מול שוערה של האל, דיוויד מרשל, בחודש שעבר. הוא עמד לראשונה מזה 48 שנה כשחקן נבחרת ישראל בדו-קרב פנדלים והחמיץ. "ערן זהבי הביא אותנו למקום הזה, זה טראגי", אמר אחד השחקנים. "שחקנים ראו שהוא לא מפסיק לבכות בחדר ההלבשה והחלו לבכות יחד איתו. הייתה הזדהות של מאה אחוז עם הכאב שלו".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שוב נהיה בבית. שחקני נבחרת ישראל אחרי דו-קרב הפנדלים
(צילום: רויטרס)
גורמים בנבחרת התייחסו לנושא: "זהבי החזיק את הנבחרת לבד בשנתיים האחרונות וגם אתמול שלא היה טוב, לא הגיע מישהו אחר והבקיע. כמו שהיה סגן מלך השערים של מוקדמות היורו אחרי הארי קיין, יזכרו לו גם את ההחמצה בהזדמנות אולי הכי גדולה של הנבחרת בשנים הקרובות להגיע ליורו. מדהים שמכולם זה דווקא הוא, זה הופך את זה לסיפור ענק".
זהבי מיעט לדבר אחרי המשחק, בעיקר הסתמס עם חבריו ובני משפחתו וכאמור התקשה לעצור את הדמעות. "אני לא מאמין שהחמצתי את הפנדל הזה", אמר לחבריו. "אני מאוכזב מעצמי שדווקא במשחק כזה החמצתי את זה".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. רגע לא פשוט בקריירה
(צילום: AFP)
יו"ר ההתאחדות, אורן חסון ניסה לנחם: "אנחנו מחבקים כל אחד מהם ובעיקר את ערן זהבי, שהביא אותנו לרגע הזה. חדר הלבשה שיידע לצאת מלוכד למשחק מכריע נעשה עוד יותר מלוכד לאחריו". גם המאמן, וילי רוטנשטיינר, הגיב על ההחמצה: "ערן אישיות, כבש הרבה שערים, הפעם לא היה לו מזל עם הפנדל. ראיתי שהייתה לו בעיה עם השרירים ושאלתי אותו בהארכה, אמר שהכל בסדר. הוא עשה כ"כ הרבה דברים לנבחרת, הביא אותנו למקום הזה".
ניר ביטון, ששוחרר הבוקר מהסגל כדי לא להחמיר את פציעתו: "ערן לקח את זה קשה. בוא נהיה אמיתיים, בלעדיו לא היינו פה. זו לא קלישאה ולא כדי לחזק אותו". מנור סולומון: "ניחמתי את ערן ואמרתי לו שבלעדיו לא היינו מגיעים למעמד הזה. הוא שחקן ענק והווינר הכי גדול שאני מכיר. זה קורה לגדולים מכולם ואנחנו מאחוריו. תמיד נתמוך ונעריץ אותו". הקפטן ביברס נאתכו: "ערן כואב, מרגיש אכזבה , אבל הלוואי שיהיו לנו עוד ערן זהבים ואז הנבחרת תגיע למפעלים גדולים".