הפועל באר שבע ניצלה אתמול (שני) מהפסד לבני סכנין. שער בתוספת הזמן של אנתוני וארן שהשלים צמד, קבע 2:2 באצטדיון טדי. מאזנה של באר שבע עד כה העונה בליגה עומד על חמש נקודות בלבד מארבעה משחקים.
המאמן יוסי אבוקסיס ערך רוטציה בהרכב, ונתן לשחקנים כמו מיגל ויטור, שון גולדברג ומרואן קבהא מנוחה, כשגם אלטון אקולטסה וג'ונתן אגודלו שולבו רק במחצית השנייה. למרות זאת, בבאר שבע ציפו להיראות טוב יותר וישנה אכזבה גדולה מהיכולת שהציגה הקבוצה.
4 צפייה בגלריה
לויטה מאוכזב
לויטה מאוכזב
כמעט הפסד. לויטה מאוכזב
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
ז'וזואה בפעולה
ז'וזואה בפעולה
שלושה משחקים ללא הברקות. ז'וזואה
(צילום: ראובן שוורץ)
כבר שלושה משחקים רצופים שהכוכב הגדול של באר שבע, ז'וזואה, נראה פחות טוב. התלות של הקבוצה מהנגב בקשר הפורטוגלי ידועה עוד מהעונה שעברה, אך נראה שיוסי אבוקסיס לא מצליח למצוא פתרונות למצבים בהם הוא לא מצליח להיות ביכולתו המוכרת.
בבאר שבע חשבו שהתקריות הלא ספורטיביות של הקשר הסתיימו בקיץ, לאחר שכמעט תקף את עוזר המאמן אליניב ברדה ונקנס, אך אתמול שוב היה מעורב בתקרית מכוערת. לדברי מאמן סכנין, ניסו אביטן, לאחר שריקת הסיום הוא ניגש לדבר עם השופטים, ושמע את מיגל ויטור, שלא היה בסגל, אומר לשחקני סכנין: "אתם תחזרו לליגה השנייה כי אתם תמיד בוכים". אביטן לא אהב את דבריו של ויטור וענה לו: "הסתיים המשחק, תהיה מקצוען". לאחר מכן ז'וזואה התערב והחל לקלל את המאמן.
4 צפייה בגלריה
ניסו אביטן על הקווים
ניסו אביטן על הקווים
במועדון בחרו שלא להגיב על העימות עם אביטן
(צילום: ראובן שוורץ)
אביטן, ששיחק ואימן שנים רבות בהפועל באר שבע, ונמצא ביחסי חברות עם ראשי המועדון, סיפר על התקרית לעוזר המאמן אליניב ברדה. לאחר מכן בראיון בטלוויזיה אמר המאמן: "באר שבע מועדון מסודר, ואני מצפה שההנהלה תטפל בעניין". למרות התקווה הזאת, עושה רושם שבבאר שבע כבר התרגלו לתקרית של ז'וזואה, והמועדון הודיע בצורה רשמית: "אין תגובה".
יש לציין שלמרות הצטיינותו על כר הדשא, הפועל באר שבע טרם החלה משא ומתן להארכת חוזהו של ז'וזואה, שמסתיים בתום העונה הנוכחית. למעשה, כבר מחודש ינואר הוא יהיה חופשי לנהל משא ומתן עם כל קבוצה אחרת שתחפוץ בשירותיו, ואין ספק שיהיו כאלה בארץ ובחו"ל. על אף שמבחינה כספית, בעקבות ההכנסות מהליגה האירופית ב"ש יכולה להתכונן לעונה הבאה ובמסגרת התקציב להציע לז'וזואה חוזה חדש, הדבר טרם נעשה. "לכל דבר יש את הזמן המתאים", הסביר גורם במועדון.
4 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
חזרה לתמוך מהיציע. אלונה ברקת
(צילום: ראובן שוורץ)
דקות לפני המשחק, התרגשו רבים מאוהדי המארחת לגלות שהבעלים אלונה ברקת הגיעה לטדי כדי לצפות בהתמודדות. עד לפני חצי שנה ברקת נהגה להגיע כמעט לכל משחקי קבוצתה במשך כ-13 שנים, אך מאז שהודיעה על רצונה לעזוב הקפידה שלא להופיע למשחקים. בסביבתה של ברקת טענו שהגעתה אינה מעידה על שינוי במדיניות או רצונה לחזור להשקיע ולנהל בצורה אקטיבית את המועדון.
"אלונה עדיין הבעלים. היא עדיין חתומה על ההתחייבויות הכספיות של הקבוצה ונמצאת גם בקשר עם האנשים שמנהלים את המועדון. היה ברור שמתישהו היא גם תגיע לצפות במשחקים", סיפרו בסביבתה. לא מן הנמנע שברקת תגיע גם למשחק ביום חמישי (19:55) נגד באייר לברקוזן באצטדיון המושבה.