פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) ערעור לבית המשפט המחוזי בעיר על קולת עונשו של ליאור אסולין, חלוץ העבר שהורשע בחודש שעבר בסחר ובהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית.
אסולין הורשע ב-30 עבירות של סחר בסמים ובית משפט השלום גזר עליו 19 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, התחייבות כספית, פסילה על תנאי וחילוט. היום, בהודעת הערעור למחוזי שהוגשה על ידי עו"ד ארז ריכטנברג, נכתב כי אסולין הורשע בעבירות לאחר שהודה בכתב אישום מתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים לאחר הליך גישור. אז הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש.
1 צפייה בגלריה
ליאור אסולין בבית המשפט
ליאור אסולין בבית המשפט
ליאור אסולין בבית המשפט
(צילום: ראובן שוורץ)
בהודעת הערעור נכתב כי "המערערת תטען כי העונש, שהושת עליו, נוטה לקולא באופן מופלג, המצדיק את התערבותה של ערכאת הערעור, שכן זה אינו מגלם את משנה החומרה, הנודעת לעבירות שעבר המשיב. המערערת תטען כי שגה בית משפט כשקבע כי המשיב פגע בערכים המוגנים רק בעוצמה בינונית, כמו גם בקביעת מתחם העונש ההולם".
עוד נכתב: "המערערת תטען כי "הפסקת הפעילות העבריינית נעשתה רק לאחר שנתפס על ידי המשטרה ולא חלילה לאחר שהבין והפנים בכוחות עצמו את הפסול במעשיו. הרי שמידת הפגיעה בערכים המוגנים הינה משמעותית".
על פי כתב האישום המתוקן, אסולין סחר בסמים בין החודשים פברואר לאפריל 2018 באמצעות "טלגראס". בתקופה הרלוונטית אסולין קיבל עשרות פניות מעשרות לקוחות שביקשו לרכוש ממנו סמים והוא הוציא לפועל את עסקאות מכירת הסמים כאשר היה מגיע אל הלקוחות, בין היתר באמצעות קטנוע ששימש אותו באותה עת במסגרת עבודתו כנהג בחברת שליחויות או באמצעות מי מטעמו.