אייל גולסה לא ישחק הערב (חמישי, 21:00) בחצי גמר גביע המדינה מול מכבי חיפה, וגם לא במחזורים שנותרו עד לסיום העונה בליגה. הקשר, ששוב נפגע בברכו, ישוב לפעילות רק אם הצהובים יעפילו לגמר הגביע, אז ייעשה מאמץ להכשירו.
גולסה מצטרף למאור קנדיל, אבי ריקן ומתן חוזז הפצועים. הצהובים יגיעו הערב לסמי עופר גם ללא אלכסנדר פשיץ', אנריק סבוריט, אנדרה ג'רלדש, לואיס הרננדס וניק בלקמן, שעזבו את ישראל בגלל המצב הביטחוני.
2 צפייה בגלריה
אייל גולסה
אייל גולסה
אייל גולסה. לא בסגל
(צילום: גיל נחושתן)
מספר שחקנים ביקרו את התנהלות המועדון בימים האחרונים, ואחד מהם אמר: "כל נושא העתירה לבית הדין היה טעות. זה פגע בנו תדמיתית ומוציא אותנו בכיינים. ברור שהמצב לא טוב, ברור ששחקנים שלנו לא פה ויש בעיה של ספורטיביות, אבל זה לא נראה טוב כי אנחנו מכבי ת"אא". אותו שחקן הוסיף: "עם כל הכבוד, יעלה הערב הרכב של גברים שיכול לנצח את מכבי חיפה. ניתן את הכל".
הצהובים, שתאמנו השבוע במגרש האימונים של מכבי נתניה, ייפתחו בהרכב חסר. המגנים צפויים להיות שחר פיבן ואופיר דוידזאדה, כשהבלמים איתן טיבי ושרן ייני. דן גלזר, דור פרץ ודן ביטון או עדן קארצב ישחקו בקישור. בהתקפה, לצדם של אדוארדו גררו ויונתן כהן, יש התלבטת בין איתי שכטר לטל בן חיים, עם עדיפות לשכטר.
2 צפייה בגלריה
דן ביטון
דן ביטון
דן ביטון. יפתח בקישור?
(צילום: ראובן שוורץ)
המאמן, פטריק ואן לוון, דיבר על השבוע הסוער שעבר עליו ועל קבוצתו: "חשתי בטוח בישראל. במסגרת הקבוצתית ניסינו לעבוד בדומה למה שהיה בעבר. המנטליות של השחקנים פנטסטית, הם ממשיכים לעבוד כמו מקצוענים וזה לא משנה שאנחנו צריכים לנסוע קצת רחוק יותר בשביל להתאמן".
"אנחנו במצב יותר טוב מהתושבים שגרים בעוטף עזה", אמר הקפטן שרן ייני. "התרגלנו לזה שאין שגרה. אנחנו שחקנים מקצוענים וצריכים לשחק בכל החלטה שתתקבל. אנחנו רוצים לנצח לא משנה מה. כשחקנים במכבי ת”א אנחנו צריכים להוציא מעצמנו את המיטב. מאוד מאכזב שהמשחק לא בבלומפילד ובלי קהל, מאוד לא אידאלי, מבאס קצת, אבל זאת המציאות שלנו במדינת ישראל ואנחנו צריכים לדעת לעשות את ההתאמות".
ההתאחדות לכדורגל, מכבי חיפה ומכבי תל אביב יארחו הערב בסמי עופר כ-200 מתושבי ישובי עוטף עזה ומועצת חוף אשקלון שנמצאים באזור הצפון וייהנו מהפוגה ספורטיבית לאחר ימים ארוכים של מטחים כבדים ששיבשו לחלוטין את שגרת חייהם.
יוסי שרעבי, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל: "אני שמח שהתאפשר לנו יחד עם שני המועדונים השותפים לחצי הגמר לארח הערב את מי שזקוקים לשגרה אחרת. עשייה חברתית בימים אלה היא זכות גדולה ואני משוכנע שהדבר יתרום גם לשחקני שתי הקבוצות. חצאי הגמר היו אמורים להיות חגיגה מיוחדת עבור כולנו, עם עשרות אלפי אוהדים ביציעים, אבל בצוק העיתים נכפתה עלינו מציאות אחרת. האורחים של כולנו הערב ראוhים לכל מחווה אפשרית ואני גאה שהתאפשר לנו לסייע ולו במעט".