דקות לאחר התפטרותו הדרמטית מהפועל באר שבע ובתום יממה סוערת בה פרצו אוהדי הקבוצה לאימון כדי לקלל אותו, סיפר יוסי אבוקסיס ל-ynet את הסיבות שהובילו לעזיבתו ובראשן מערכת היחסים שלו עם הבעלים אלונה ברקת.
"הרגשתי שאני לא מוערך על ידי אלונה. עד כדי כך שאסי רחמים, המנכ"ל, ביקש ממנה להאריך את החוזה שלי ואמר לה: 'מבחינתי תחתימי את יוסי לעונה הבאה. זה המאמן שאני רוצה. זה המאמן הכי טוב לבאר שבע' והיא סירבה", הוא טוען. "שמעתי ממאמנים וסוכנים, אנשים שאני בוודאות יודע מהם, שהיא כבר מחפשת מאמנים אחרים. יש את היועצים שלה שמייעצים לה שלא אמשיך, אז החלטתי שאני אעשה את המעשה. כשאני מגיע למקום ולא כיף לי, אני לא נשאר. זה אני".
3 צפייה בגלריה
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
"לפני שעזבתי שמעתי שאלונה מחפשת מאמנים אחרים". אבוקסיס
(צילום: EPA)
הרגשת שאלונה לא רוצה אותך בהפועל באר שבע? "הרגשתי שהיא מחפשת מאמן אחר ולעשות שינוי. אסי, בתור האיש שמנהל את המועדון הזה, נמצא איתי ועם הצוות ביום יום ויודע מה המועדון הזה עובר. הוא פנה אליה וביקש להחתים אותי לעונה נוספת. הוא אמר לה: 'זה המאמן הכי טוב להפועל באר שבע'. ראיתי שאין היענות מצידה בכלל לפרגן ולהעריך את כל השנה הזאת. אסור לשכוח, קיבלתי קבוצה בלי אצטדיון, עם תקציב שחקנים שירד מ-50 מיליון ל-20 מיליון, אבל זכינו בגביע המדינה ועלינו לליגה האירופית. עברנו ניהול של נאמן, קורונה, פציעות, ומה לא עברנו בעונה הזאת? האנשים במועדון יודעים טוב מאוד את כל הקשיים. מי שחושב שזאת הפועל באר שבע של פעם עם תקציב של מאה ואפילו שמונים מיליון שקל, טועה. היה מצב עכשיו שרציתי להביא שחקנים ולא הייתה לי את האפשרות להביא את השחקנים שאני רוצה".
למה באמת לא הגיעו שחקני חיזוק? "כי יכולים להגיע רק שחקנים שאלונה ברקת רוצה. היו שחקנים שרציתי ולא הגיעו. בסופו של דבר היא לבד מחליטה על שחקני הרכש. אף אחד אחר לא יכול להביא שחקנים. למועדון יש צוות סקאוטינג ועושים ישיבות, אבל בסופו של דבר רק היא קובעת מי יבוא ומי לא".
אבל היא טוענת שהיא לא מנהלת את המועדון ואסי רחמים הוא זה שמנהל אותו בפועל "ברור שזה לא נכון. חד משמעית. זה ממש לא נכון שהיא עזבה ואסי עושה הכל. אסי מנהל אבל יש החלטות שהוא לא יכול לקבל. עובדה שאסי רצה שאחתום כבר על הארכת חוזה לעונה הבאה והיא לא הסכימה".
3 צפייה בגלריה
רחמים, אבוקסיס וברקת
רחמים, אבוקסיס וברקת
"לא מנהלת? זה לא נכון". רחמים, ברקת ואבוקסיס במסע"ת להצגתו של המאמן לפני כשנה
(צילום: הרצל יוסף)
אי אפשר להתכחש לעובדה שלמרות כל הנסיבות המקלות, במשחקים האחרונים הפועל באר שבע שלך נראתה רע מאוד. "נכון. נראינו נורא. אבל חסרים לנו שחקנים. כל שחקני החלק ההתקפי שלנו היו פצועים או חולי קורונה. סינטיהו סלליך, אלטון אקולטסה ואנתוני וארן נעדרו, גם ז'וזואה נעדר ממשחק אחד. אפילו את תומר יוספי ורותם חטואל לא היה לנו. מה לעשות? זה כל החלק ההתקפי שלנו".
אם התוצאות היו אחרות היית נשאר? "לא. זה כבר לא קשור לתוצאות. השבוע הרי ניצחנו את חדרה. זה קשור לחוסר הערכה. כבר אחרי הניצחון על חדרה דיברנו על זה שאני מרגיש חוסר הערכה. עברנו שנה של מדורי גיהינום עם הקבוצה ולא העריכו את מה שעשינו".
מתי אתה ואלונה דיברתם לאחרונה? "הייתה ישיבה לפני כמה שבועות, אולי שלושה שבועות. בנוגע לחיזוק של חודש ינואר. מאז לא דיברנו".
אחרי מה שקרה היום באימון, שאוהדים באו פרצו וקיללו אותך, ציפית לגיבוי כלשהו? "לא הייתה שום הודעת גינוי או תמיכה. לא דאגו לפזר את האוהדים. לא עשו כלום. אבל אני לא יודע אם זה קשור אליה".
אתה בדרך חזרה לבני יהודה? "לא יודע. הם שלחו לי רמזים ודיבורים. אני עוד רוצה לחשוב ונדבר מחר".
3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב עם יוסי אבוקסיס
ברק אברמוב עם יוסי אבוקסיס
"בני יהודה שלחו לי רמזים". אבוקסיס עם אברמוב
(צילום: אורן אהרוני)
איך יזכרו את הקדנציה של יוסי אבוקסיס בהפועל באר שבע? "ב-13 חודשים שאני כאן זכינו בגביע המדינה ראשון אחרי 23 שנים. עשינו שלב בתים בליגה האירופית עם התקציב הכי נמוך בהפועל באר שבע אולי מאז שאלונה הגיעה למועדון. הרבה שחקני בית צעירים שאני והצוות המדהים שלי קידמנו. באמת היה לי צוות ושחקנים מדהימים שליוו אותי בכל התקופה הזאת. למרות כל הקשיים בליגה אנחנו גם בעמדה טובה בליגה להגיע לאירופה. תחליטו אתם איך תזכרו אותי. אני לא אתן ציונים לעצמי".
לאוהדים יש טענות רבות כלפיך. הכתובת לטענות צריכה להיות לאלונה ברקת? "לא. אני לא רוצה להאשים. רק אומר כשבמתכונת הזאת, כשאין הערכה למה שעשינו בשנה הזאת, הרגשתי שאני לא יכול להיות חלק מהדבר הזה".
אלונה ברקת מסרה בתגובה: "אינני מתכוונת להתייחס לטענות חסרות השחר שהוא משמיע באמצעי התקשורת נגדי ונגד המועדון. זו לא דרכנו. אנחנו מודים ליוסי על תרומתו ומאחלים לו בהצלחה בהמשך דרכו. כבר בימים הקרובים יתמנה מאמן חדש כדי להמשיך את המסע המופלא של הפועל באר שבע וכולנו תקווה שהמועדון יחזור להציג כדורגל שמח".