מכבי תל אביב הגישה אחר הצהריים (שלישי) עתירה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בדרישה שלא לקיים את משחק חצי גמר גביע המדינה נגד מכבי חיפה ביום חמישי הקרוב.
בישיבת ההתאחדות לכדורגל שנערכה היום הוחלט כי משחקי חצי גמר גביע המדינה יתקיימו ללא קהל בסמי עופר במועדים שפורסמו אתמול: הפועל תל אביב מול בית"ר ת"א/בת-ים ברביעי, ומכבי חיפה נגד מכבי תל אביב בחמישי, הכל כמובן בכפוף למצב הביטחוני.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה
שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה
יום חמישי בסמי עופר? בכלל לא בטוח. שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
לפני כן, מכבי ת"א הגישה בקשה להתאחדות לדחות ביומיים את המשחק מול מכבי חיפה. הצהובים קיוו שההתאחדות תתחשב ותאפשר להם 48 שעות נוספות כדי להתכונן בצורה טובה יותר לקראת המשחק הגדול, בטח כשכל השחקנים הזרים שלה כרגע לא בישראל מלבד אדוארדו גררו.
בעתירה שהוגשה לאחר ההחלטה נטען כי מתקיימת פגיעה קשה בספורטיביות, כשגם העובדה שהקבוצה אינה מקיימת אימונים סדירים כבר שבוע ציונה. הצהובים טענו גם כי ההחלטה התקבלה בחוסר סמכות וחוסר סבירות קיצוני, שכן על פי התקנון היה על ההתאחדות לקיים ישיבת הנהלה.
מהמועדון נמסר בנוסף: "העתירה מוגשת לאחר שבמשך השבוע האחרון פעלה מכבי ת"א במאמץ רב, בשיחות ובמכתבים עם אנשי ההתאחדות, בניסיון למצוא פתרון ספורטיבי ושוויוני לכל הצדדים. למרות המאמצים הללו ולמרות שנמצא מתווה שניתן היה להסכים עליו, בתום ישיבה שהתקיימה היום בנוכחות כל הנציגים הרלוונטיים נדחתה דרישת מכבי ת"א שלא לקיים את המשחק ביום חמישי".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים עם השריקה לסיום
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים עם השריקה לסיום
שחקני מכבי ת"א. במועדון ביקשו דחייה
(צילום: אורן אהרוני)
הדיון בנושא יתקיים מחר בשעה 16:00 וההערכה היא שבית הדין ידחה את העתירה והמשחק יתקיים בכל זאת בחמישי. במכבי ת"א טענו בין היתר כי מכבי חיפה הטילה וטו על ההצעה שלה, לקיים את חצי הגמר ב-31 ביולי וחמישה ימים לאחר מכן את הגמר. במכבי חיפה טענו כי עליהם לשחרר שחקנים כמו צ'ארון שרי וניקיטה רוקאביצה לנבחרות שלהם, ולכן בלתי ניתן היה לדחות שוב את המשחקים.
במכבי חיפה הגיבו לטענות מצד מכבי תל אביב: "בדיון שנערך היום בהתאחדות ניאות נשיא המועדון, יעקב שחר, לדחות את המשחק. הפתרון שהוצע, לשחק ארבעה משחקים מכריעים בתשעה ימים לא התקבל. מאז פתיחת מבצע 'שומר החומות' קיבלנו בהבנה את הדחיות הרבות, כעת כשלוח השנה אינו מאפשר דחיות נוספות, שחרור השחקנים הצפוי בעוד פחות משבועיים לנבחרות השונות, אנו רואים בהחלטה לשחק באזור שקט יחסית, ללא קהל, כהחלטה המתבקשת."
גורם בקבוצה מסר בנוסף: "אחד מהפתרונות שהצענו היה לשחק בחמישי מול אשדוד ובראשון את חצי הגמר. פתרון שלא התקבל מאחר ולאשדוד משחק חסר מול באר שבע. לכך היינו מוכנים אך לא לשחק בתשעה ימים ארבעה משחקים. משחק בכל יומיים, כשמדובר במשחקי ההכרעה של העונה, לכך לא הסכמנו עם כל ההבנה למצב. אנחנו מרוכזים בהכנות למשחק ונעשה הכל לנצח ולהעפיל לגמר".
במקביל, המינהלת פרסמה שהמחזור ה-33 בליגת העל יתקיים מחר וביום חמישי. ביום ראשון יסתיים הפלייאוף התחתון וכן ייערך המחזור ה-34 וביום רביעי בעוד שבוע תינעל העונה. משחקי המחזור ה-37 בלאומית יתקיימו מחמישי ועד שלישי.

סאבוריט: "לא מבין למה צריך לקיים את המשחק"

אחד מהזרים שלא נמצא כרגע בישראל הוא אנריק סאבוריט. אתמול בלילה סאבוריט התראיין לתחנת הרדיו "אל לרגוארו" ושיחרר הצהרה שלא ממש גורמת לאופטימיות בנוגע אליו.
"אני לא מבין למה צריך לקיים את המשחק הזה, אבל נראה שהוא ייערך בכל זאת", הוא אמר. "החברים שלי לקבוצה מתאמנים בצפון, לא ברור למה. אחזור לישראל רק כשהמצב יירגע, הכלבים שלי עדיין שם".
3 צפייה בגלריה
אנריק סאבוריט משווה
אנריק סאבוריט משווה
כרגע אין לו כוונה לחזור. אנריק סאבוריט
(צילום: עוז מועלם)
סאבוריט גם שיתף בתחושותיו וניסה לתאר איך הרגיש בשבוע האחרון: "כששמענו את האזעקות ב-3 לפנות בוקר פחדנו. כל פעם שזה קורה השיער שלי סומר ואז צריך לרוץ למרחב המוגן, יש כזה כמעט בכל בית".
לא בטוח מי סיפר למגן הספרדי את הנהלים של פיקוד העורף, לפיהם באיזור גוש דן יש דקה וחצי להתפנות למרחבים מוגנים, אבל בראיון שלו הוא היה רחוק בזמנים: "יש לנו חמש דקות להיכנס למרחבים המוגנים. ככל שיותר קרובים לעזה, כך יש פחות זמן. בבית שלי הממ"ד נמצא באחד החדרים". המגן הימני, מאור קנדיל, סיים את העונה ובכל מקרה לא ייקח חלק במשחקים שנותרו.
פורסם לראשונה: 07:23, 18.05.21