האופוריה בספורט הישראלי אחרי החלטת משרד האוצר להקצות רשת ביטחון בסך 110 מיליון שקלים (75 לכדורגל, 35 לכדורסל), תיתקל עתה במכשול המשמעותי יותר, ההתמודדות מול התחלואה הגוברת ומתווה הבידוד שיקשה על פתיחת העונה - המשמעות היא שבינתיים כדי לקיים את העונה כסדרה, כל השחקנים יחויבו בבידוד, כפי שהיה בחודש האחרון, אך כזה שיחול לאורך כל השנה. בהתאחדות כבר הציעו למשרד הבריאות להגדיר את הקבוצות כמקומות עבודה ואז לפעול על פי התו הסגול, מה שעשוי להוות את הפתרון.
אחרי פגישה שנערכה עם שר האוצר ישראל כץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר, הוחלט להקצות את הסכומים שלמעשה יגבו את בעלי הקבוצות בליגות המקצועניות בהיעדר מנויים וכרטיסים. יתרה מכך, במשרד האוצר הוחלט על מסלול הלוואות למקרה הצורך על מנת לאפשר לבעלי קבוצות לצלוח את העונה. ההערכות הן שלפחות עד ינואר וככל הנראה גם בשלב מאוחר יותר, לא ייכנס קהל לאצטדיונים.
3 צפייה בגלריה
ח"כ חילי טרופר
ח"כ חילי טרופר
שר הספורט חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)
אחד התנאים שדרשו באוצר מבעלי הקבוצות כתנאי לקבלת רשת הביטחון הוא ששכר המאמנים והשחקנים יקוצצו ב-30 אחוז. יש קבוצות שמראש סיכמו על קיצוץ כמו בית"ר ירושלים או הפועל באר שבע, אך קבוצות כמו מכבי ת"א ומכבי חיפה, שעדיין לא סיכמו על קיצוצים כאלו, יתיישרו עתה עם ההחלטה של האוצר מול המנהלת. הוחלט גם שהקבוצות יקבלו על העונה החולפת פיצוי של 20 מיליון וכן סוכם על הארכת הסכם השיווק של הטוטו בסך 29 מיליון שקל.
השר כץ התייחס לנושא: "היה לנו חשוב לוודא שפעילות הספורט תימשך, היה פה יעד ציבורי לראות משחקים גם בלי קהל. התוכנית שלנו תאפשר לקבוצות לתפקד למרות המגבלות, והיא עוד תהיה רחבה יותר. אני משוכנע שהספורט הישראלי יצלח את המשבר ויהיה טוב יותר אחריו".
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "אחרי מו"מ של מספר שבועות הגענו לבשורה המשמחת. במידה שהבריאות תאפשר, יהיו פה ליגות כדורגל וכדורסל. וגם אם יהיה קשה מסביב, לפחות את הנחמה הקטנה הזאת תהיה לנו".
הקבוצות המקצועניות בכדורגל אמורות לפתוח את העונה כבר בעוד כשלושה שבועות וחצי, כאשר משחקי גביע הטוטו ייפתחו ב-8 באוגוסט. אימוני הקבוצות יחודשו בימים הקרובים, כמו מכבי נתניה מחר או הפועל ת"א ביום שני הבא. "זו בשורה חשובה שאפשר לפתוח את העונה הבאה", אמר בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, שיחד עם בעלי בני יהודה ברק אברמוב, הגיע לפגישה במשרד האוצר.
גם בכדורסל הגיעו להסכם, כשמינהלת ליגת העל ביקשה פיצוי של 60 מיליון שקל, אבל נאלצה להתפשר על 35 מיליון שקל בלבד שיחולקו בין 12 הקבוצות, אבל לא בצורה שווה. ההורדה המשמעותית בין הסכום שהתבקש לבין זה שהתקבל נוצרה בשל אי הרצון של משרד האוצר לשלם על הפסדים של הקבוצות במפעלים האירופיים, ובעיקר של מכבי ת"א, שמשחקת ביורוליג שנחשב למפעל פרטי.
3 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
מכבי ת"א קיבלה את הפיצוי הגבוה ביותר. שמעון מזרחי
(צילום: עוז מועלם)
כל קבוצה תקבל את הסכום שמגיע לה לפי ההפסד הצפוי שלה מהיעדר קהל מתוך אותם 35 מיליון שקל. לצורך העניין, מכבי ת"א מוכרת כל עונה בממוצע כ-10 אלף מינויים, לכן סכום הפיצוי שלה יהיה גבוה משאר הקבוצות, כשהסכום המוערך שהצהובים יקבלו עומד על כ-20 מיליון שקל. יש לציין שמדובר במכה קשה עבור הצהובים, מאחר ש-50 אחוז מהתקציב שלהם בכל עונה מגיע מהכנסות ממנויים וכרטיסים, סכום שמוערך בכ-40 מיליון שקל, ממנו יקבלו רק כמחצית. הקבוצה השנייה שתקבל סכום גבוה היא הפועל ירושלים, שמתקרבת ל-8,000 מינויים. 
בנוסף ל-35 מיליון השקלים, יוזרם לקבוצות הליגה כסף נוסף, זאת מאחר שהוחלט להעניק לכל קבוצה את מענק הסיוע שהוענק לעסקים השונים בארץ שעומד על 7,500 שקל לכל עובד שהוחזר מחל"ת. במועדונים השונים (מלבד מכבי ת"א שלא הוציאה את שחקניה לחל"ת מאחר שהסתמכה על ההסכם הכלכלי שנסגר עם ראשי היורוליג) הוצאו רוב עובדי המועדון, המאמנים והשחקנים הישראלים לחל"ת, כך שהקבוצות יוכלו לקבל על כל עובד שהוחזר לעבודה השוטפת סכום כסף נוסף.