עכשיו זה רשמי, ליגות העל בכדורגל וכדורסל חוזרות לפעילות באופן מידי. שתי הליגות הוחרגו מהמשך הסגר בישיבת הממשלה שנערכה היום (שלישי). כבר ביום שבת ייערך המחזור ה-16 בליגת העל בכדורגל. הממשלה למעשה אישרה כי שר הספורט חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין יסכמו את הדברים ביניהם.
מי שלא ישובו לפעילות בשלב זה הן ליגות המשנה וכן הליגות הנמוכות, שככל הנראה ייאלצו להמתין לסיום הסגר שצפוי להיות מוארך. יש לציין כי מינהלת הכדורגל מנסה ללחוץ כי גם הליגה הלאומית תוחרג.
3 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
יום חשוב לכדורגל הישראלי. ארז כלפון
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
פרנקל. יכול להיות מרוצה
(צילום: ראובן שוורץ)
השר חילי טרופר דיבר בישיבה והעלה את הצורך לאפשר החרגה יוצאת דופן עבור הליגות העליונות בשל הסכנה לסגירתם ולפגיעה במפעלים הבינלאומיים. הוא ביקש שהממשלה תסמיך את שר הבריאות ושר הספורט להגיע לסיכום ביניהם שימנע פגיעה זו. ראש הממשלה ושרים אחרים לא התנגדו.
ממשרד הספורט נמסר: "אחרי מאמצים רבים ומאבק של שר הספורט חילי טרופר להחרגת הליגות העליונות מהסגר והחזרתן לפעילות כבר בסופ"ש הקרוב, הושגה הסכמה בין שר הספורט לשר הבריאות לפיה הליגות העליונות יחזרו לפעילות. השר טרופר העלה בישיבת הממשלה את הצורך בהמשך הליגות ואת סכנת הפגיעה שעלולה להיווצר במידה ואלו לא יחזרו. על פי הסיכום, הליגות העליונות בלבד יחזרו לפעילות תוך מתווה בידוד ביתי קפדני שישמור על בריאותם של השחקנים והצוותים המקצועיים. השר ימשיך במאמצים להשבת כלל הליגות והספורט כולו".
3 צפייה בגלריה
השר חילי טרופר
השר חילי טרופר
טרופר. גם המילים שלו עזרו
(צילום: גבריאל בהרליה)
השר טרופר: "אני שמח שהמאמצים צלחו והליגות חוזרות. מדובר במאבק חשוב. צריך לקיים את הליגות גם מבחינה ספורטיבית וגם מבחינה כלכלית ובעיקר כדי לתת נחת להמוני האוהדים בתקופה הקשה הזאת. אני מודה לשר הבריאות יולי אדלשטיין על ההבנה והשותפות ולראשי מנהלות הכדורגל והכדורסל על העבודה המשותפת".
פורסם לראשונה: 07:01, 19.01.21