לא עמדו בזה: תחושות רעות מאוד ליוו אמש (ראשון) את אנשי הפועל באר-שבע אחרי התיקו 1:1 נגד מכבי נתניה - משחק שהיה יכול להחזיר את הקבוצה למאבק האליפות, כשבמקרה של ניצחון הפער ממכבי חיפה היה מצטמצם לחמש נקודות.
בסופו של דבר, במשחק של להיות או לחדול, הקבוצה של המאמן אליניב ברדה הייתה קרובה יותר להפסד מאשר לניצחון. בסך הכל, בחמשת משחקי הסיבוב הראשון של הפלייאוף השיגה באר-שבע 7 נקודות בלבד מ-15 אפשריות.
1 צפייה בגלריה
מכבי נתניה הפועל באר-שבע
מכבי נתניה הפועל באר-שבע
אפילו לא היו קרובים. שחקני באר-שבע בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)
ברדה עצמו נראה מאוכזב מאוד לאחר ההתמודדות. במחזור הקודם לאחר ההפסד הדרמטי 2:1 למכבי תל אביב אביב הוא העביר ביקורת פומבית על המחליפים ואולי זאת הסיבה שיוג'ין אנסה ותומר חמד כלל לא שותפו אמש.
אתמול כבר הבין המאמן שהבעיה היא הרבה יותר רחבה וכיוון בעיקר לפן המנטאלי וליכולת להתמודד עם לחצים. החלוץ איתי שכטר, דיבר גם הוא על הצד המנטאלי של קבוצתו: "בקבוצות אלופות, שזוכות באליפות, יש שחקנים שיודעים להתמודד עם הלחץ הזה. בקבוצות שנאבקות ולא זוכות השחקנים מתמודדים עם הלחץ הזה פחות טוב".
עוד הוסיף שכטר: "אולי במועדון לא יאהבו לשמוע את זה, אבל חסר לנו שובר שוויון אמיתי. אחד שידע לקחת על עצמו לנצח משחקים. מישהו כמו טוני וואקמה כזה".
מבחינה מקצועית במועדון מבינים שהחיסרון של מיגל ויטור הוא המשמעותי ביותר מבין השחקנים הפצועים כרגע, כשברקע גם איאד אבו עביד לא משחק בתקופה האחרונה בשל פציעה בשרירי הבטן. רותם חטואל,שסוחב פציעה דומה, אך מצליח להשתלב במשחקים כמחליף לא מצליח לשחזר את יכולתו מהסיבוב הראשון. אתמול הוא גם ספג כרטיס צהוב חמישי שיגרום לו להחמיץ את המשחק המסקרן נגד מכבי חיפה בעוד שבועיים.
עד סוף העונה מקווים בקבוצה להבטיח את המקום השני שנמצא כעת בסכנה מכיוונה של מכבי ת"א. רק כשזה יקרה ישקלו בקבוצה לשלב שחקני נוער, שמסובכים במאבקי תחתית. בתוך כך, בבאר-שבע הודיעה על סיום דרכו של מאמן קבוצת הנוער אורי דוד.

באר-שבע ומכבי ת"א לדין

נוסף על כל הצרות, הדרומיים יעמדו לדין לאור האירועים במהלך ההפסד הביתי 2:1 למכבי ת"א, וכך גם הצהובים. תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט להעמיד את באר-שבע לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, בעוד הקבוצה של אייטור קראינקה תעמוד לדין בגין התפרצות אוהדיה לשדה המשחק. הדיון יתקיים ביום רביעי הקרוב בשעה 16:30.
בנוסף, סקאוט הפועל באר-שבע אביחי קלי, יעמוד לדין בעקבות העלבת שופט המשחק והתנהגות בלתי הולמת. מנהל מכבי ת"א יואב זיו יעמוד לדין גם הוא באשמת העלבת שופט.