גורמי ביטחון יקיימו בימים הקרובים הערכת מצב מחודשת על נסיעתה של נבחרת ישראל לקוסובו ביום שישי בעוד שבוע וחצי, לקראת המשחק בין השתיים בעוד שבועיים (12 בנובמבר) בפרישטינה במסגרת מוקדמות היורו - כך נודע לראשונה ל-ynet.
הדיון ייערך בעקבות האירועים האלימים האחרונים שהתרחשו באירופה על רקע המלחמה שפרצה בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס. הם הגיעו אתמול (ראשון) לשיאם, כאשר המוני מוסלמים מוסתים ניסו לפגוע בנוסעי מטוס מישראל שנחת במחצ'קלה, בירת דגסטן. גורם ביטחוני אמר כי הישראלים והיהודים בודדו ואובטחו בנמל התעופה. מאוחר יותר דווח ברוסיה כי המתפרעים הורחקו מהמקום.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
בהתאחדות מתנהלים כרגע כרגיל. נבחרת ישראל
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)
האירוע החמור דחף את השב"כ להחליט על דיון מחודש באור הירוק שניתן לנבחרת ישראל לטוס לקוסובו, שרוב האוכלוסייה בה מוסלמית. גורם ביטחוני אישר כי בימים הקרובים תתקיים הערכת מצב נוספת, ובעקבותיה יוחלט לגבי הטיסה של הנבחרת לקוסובו, שמוגדרת כיעד אדום.
כזכור, מיד אחרי הטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר אסר משרד התרבות והספורט על יציאת ספורטאים ונבחרות מישראל, אולם הסכר נפתח במעט עם שחרור ספורטאים אולימפיים לתחרויות קריטריון חשובות וקבוצות הכדורסל שעברו לארח משחקים בחו"ל. כך גם קיבלה נבחרת הכדורגל אישור לצאת לארבעת המשחקים האחרונים במוקדמות היורו, שייערכו בקוסובו, בהונגריה (שם תקיים את שני משחקיה "הביתיים", מול רומניה ושווייץ) ובאנדורה – כולם בתוך עשרה ימים.
2 צפייה בגלריה
פלורנט מוסלייה, דור פרץ, נבחרת ישראל, קוסובו
פלורנט מוסלייה, דור פרץ, נבחרת ישראל, קוסובו
פרץ מול מוסלייה במשחק הקודם בין ישראל לקוסובו בארץ
(צילום: עוז מועלם)
בהתאחדות מתנהלים כרגע כרגיל, למרות שישנם גורמים בנבחרת שחוששים כי הידרדרות נוספת בגילויי האנטישמיות באירופה תמנע את הטיסה. בכל מקרה, גורמים בהתאחדות ייצאו היום לבודפשט על מנת לקבל החלטה בנוגע לאצטדיון שיארח המשחקים מול שווייץ ורומניה. המטרה של ההתאחדות היא לארח את המשחקים בבירת הונגריה, בין היתר כדי לאפשר לאנשי הקהילה היהודית להגיע, אולם לא בטוח שהרשויות יאפשרו כניסת קהל, במטרה להימנע מבעיות אבטחה.
ישראל תלויה לגמרי בעצמה אם ברצונה להעפיל ליורו 2024 בגרמניה. היא אמנם רק במקום השלישי עם 11 נקודות משישה משחקים, אבל רק חמש פחות מהמוליכה רומניה (לה יש שני משחקים עודפים). שתי הראשונות בבית יעפילו לאליפות אירופה.
גם אם ישראל תסיים לבסוף שלישית בבית, עדיין יש לה את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו בזכות ההופעה המוצלחת שלה בליגת האומות. במקרה שלא תעלה דרך שלב הבתים, היא תשחק בחצי הגמר הפלייאוף (ככל הנראה מול אוקראינה), ותנסה להעפיל לגמר - שיהיה המשחק על הכרטיס האחרון ליורו, אליו יעפילו 24 נבחרות.
טבלת בית 9: 1. רומניה - 16 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש שערים: 9+) 2. שווייץ - 15 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 12+) 3. ישראל - 11 נק' אחרי 6 משחקים (הפרש: 0) 4. קוסובו - 7 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 0) 5. בלארוס - 6 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 7-) 6. אנדורה - 2 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 14-)
מה נותר לנבחרת ישראל קוסובו - ישראל, 12 בנובמבר ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת רומניה ישראל - רומניה, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת שווייץ ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר שווייץ - קוסובו, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר