דמעות של אושר: הניצחון 0:1 על מכבי נתניה אמש (שבת), ששם סוף לרצף הבלהות של הפועל ת"א (עשרה משחקים ללא ניצחון), הביא איתו כרטיס זמני אל המקום שמעל הקו האדום ופרץ של שמחה שכבר שכחו במועדון כמותו.
המאמן הזמני, סלים טועמה, התקשה להסתיר את ההתרגשות כשלא הצליח לעצור את הדמעות עם שריקת הסיום. הוא לא היה יכול לדמיין סוף שמח יותר, אחרי שבאמצע השבוע שעבר נקרא לדגל, לתפוס את מקומו של המאמן המפוטר, יוסי אבוקסיס.
3 צפייה בגלריה
טועמה
טועמה
השתחרר הלחץ. טועמה בסיום המשחק בנתניה
(צילום: עוז מועלם )
טועמה: "התפרצות של כל השבוע"
(באדיבות ONE)
עד כמה הטירוף בהפועל ת"א גדול בעקבות הניצחון? כבר אתמול הבטיחו לא פחות מ-18 אלף אוהדים את מקומם בקרב ההישרדות הבא, נגד מ.ס אשדוד (בלומפילד, שבת, 18:00), כשההערכה היא שעד שריקת הפתיחה יבטיחו 25 אלף אוהדים את מקומם באצטדיון ביפו. במועדון החליטו על מחיר אחיד של 25 שקל.
עד אתמול מצב הרוח במועדון היה מהקודרים שידעו האדומים, אחרי התבוסה 5:1 לבית"ר ירושלים, שהובילה לפיטוריו של אבוקסיס, ולעזיבתו של המנהל המקצועי חן סול. טועמה, כאמור, קיבל את המושכות להציל את המועדון במסגרת שלושת המחזורים האחרונים שנותרו עד השריקה האחרונה של 2023/24 – ובמשימה הראשונה הוא סימן 'וי' ענק, לצד הניצחון הצליחה הקבוצה גם לשמור על רשת נקייה אחרי שספגה בשני המחזורים האחרונים תשעה שערים. עכשיו נותרו להפועל ת"א עוד שתי משוכות – נגד מ.ס אשדוד ובמחזור הנועל נגד הפועל חדרה. הפסד של אשדוד מחר (שני, 20:30) בטדי נגד בית"ר ירושלים, ישאיר את הפועל ת"א מעל הקו האדום בשל יחס שערים עדיף.
3 צפייה בגלריה
טועמה
טועמה
טועמה מתקשה לעצור את הדמעות
(צילום: עוז מועלם)
לקראת המשחק בנתניה ביצע טועמה ארבעה שינויים בהרכב (כשעלה עם אור ישראלוב, זיו מורגן, דן איינבינדר ומאוויס צ'יבוטה), כשמי שכבש את שער הנצחון היה עומרי אלטמן, שיצא במהלך המשחק לאחר שחש סחרחורת. מי שהצטיין היה סתיו טוריאל, שהגיע בינואר האחרון מהספסל של אשדוד.
"אחרי מה שטועמה עשה מה-7 באוקטובר, הוא הביא איתו את כל האנרגיות החיוביות לקבוצה", אמרו במועדון. "הוא הצליח לחבר את כל השחקנים סביבו, קבוצה שכבר הייתה גמורה אבל פתאום חזר לה הניצוץ שמאפשר לה להישאר בליגה. אם נשרוד - זה מבחינתנו כמו אליפות".
3 צפייה בגלריה
אלטמן חוגג
אלטמן חוגג
אלטמן חוגג עם החברים והאוהדים
(צילום: עוז מועלם)
"היה עליי לחץ ענק השבוע, לשרוד את התבוסה מול בית"ר ירושלים אחרי הפיטורים של יוסי. נשארנו יחד עם המנכ"ל עמית פסט והדובר ארז נעמן, שהפך מייד למנהל הקבוצה", הסביר טועמה. "כל הלחץ השתחרר אצלי ברגע שהגיעה שריקת הסיום, הכל התפרץ, אבל לא עשינו כלום. יש לנו עוד שני גמרים קשים נגד אשדוד וחדרה. אנחנו מסתכלים רק על עצמנו. הלב שלי הוא הפועל ת"א, אם נצליח להישאר זה יהיה הישג אדיר מבחינתנו".