משחק הכדורגל האחרון של עונת 2022/23 בישראל - גמר גביע המדינה באצטדיון סמי עופר - עוד רגע כאן. בית"ר ירושלים, שזכתה בפעם האחרונה בגביע בעונת 2008/09, תפגוש מחר (שלישי, 20:30) את מכבי נתניה, שלה זכייה אחת בגביע המדינה, בעונת 1977/88.
בית"ר ירושלים ומכבי נתניה נפגשו פעמיים העונה במסגרת הליגה,והתוצאה בסיכום המפגשים היא 7:7 אחרי שבמחזור הראשון של העונה ניצחה נתניה 1:4, ובסיבוב השני בית"ר ניצחה 3:6. מאמני הקבוצות והקפטנים קיימו היום את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק, אליו כל הכרטיסים כבר נמכרו.
6 צפייה בגלריה
רן קוז'וק ויוסי אבוקסיס
רן קוז'וק ויוסי אבוקסיס
המאמנים. רן קוז'וק ויוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם )
6 צפייה בגלריה
גביע המדינה
גביע המדינה
גביע המדינה
(צילום: עוז מועלם)
מאמן בית"ר יוסי אבוקסיס: "בדרך לפה חשבתי על המשחקים שהיו נגדם, שאולי הקהל נהנה והתוצאות היו מטורפות, אבל חשבתי שאם אנחנו באמת רוצים לקחת את הגביע, נצטרך למצוא את האיזון בין התקפה להגנה. נתניה הגיעו להמון מצבים וכבשו המון נגדנו. יש לה כלים מאוד חזקים בהתקפה ובקישור עם שחקנים שמצטרפים. נצטרך להיות חזקים בהגנה כדי לסגור אותם".
על טירוף המנויים בבית"ר: "אני שמח שהצלחנו להחזיר בעונה הקשה הזו את הקהל, ויש התנפלות על המנויים. זה אומר שהקהל מאמין בקבוצה ובניהול שלה, ומתחבר חזרה. זה מאוד מעודד. לא חשבתי שנגיע למספרים כאלה של מנויים וטירוף כזה של כרטיסים, מאז שאני בכדורגל לא זוכר דבר כזה. אנחנו רוצים לתת לקהל הזה את גביע המדינה, על כל התמיכה שלו גם ברגעים הקשים". על הביקוש לכרטיסים לגמר: "לא היה דבר כזה, ועברתי משחקים גדולים וגמרים. אני מצטער שאני לא יכול לרצות את כולם".
6 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
"כואב לי בשביל תמיר עדי". אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם )
על העונה: "עברנו דברים מאוד קשים, ברק אברמוב הצטרף אחרי הליך הפירוק שהחל. מגיע כל הכבוד לברק וכפיר שייצבו מהר את המערכת, הצלחנו לצרף שחקנים ששיפרו את הקבוצה וקמנו מהקרשים. אבל בגמר הגביע זוכרים רק את מי שזוכה. שמחים שהגענו לגמר, אבל רוצים לקחת".
על הפציעה של תמיר עדי: "כואב לי בשבילו, כי הוא חיכה לרגע השיא הזה כמו כל שחקן. מי שישחק מהסגל שיש לנו יצטרך לתת את המקסימום, אחרי המשחק הזה יש פגרה. יש לנו גם שחקנים על הספסל שיכולים לעשות את זה".
6 צפייה בגלריה
קריאף
קריאף
"זה הגמר השלישי שלי, אבל הוא הכי מרגש". קריאף
(צילום: עוז מועלם)
קפטן בית"ר ירושלים אופיר קריאף אמר: "זה הגמר השלישי שלי, אבל הוא הכי מרגש כי אני עונד את סרט הקפטן. אנחנו מדברים הרבה, מ-1936 היו זכיות בשבעה גביעים ואנחנו יכולים להיכנס להיסטוריה של המועדון. כולם מאוד מפוקסים, כולנו דרוכים, נגיע במלוא העוצמה. החוזה שלי? יש הרבה שחקנים בלי חוזה אבל זה לא מעניין אותנו. אנחנו חושבים רק על המשחק ועל לנצח בו".
מאמן מכבי נתניה רן קוז'וק אמר: "אני אוהד נתניה, אני מרגיש שיש הרבה אחריות. יש תכונה בעיר, אנשים שמצפים הרבה זמן. אני מאוד מקווה שזה יגיע מחר. פגשתי הבוקר מישהו במאפייה שסיפר לי על הגביע האחרון. מאז הוא התחתן, נולדו לו ילדים, נכבדים - והוא אמר לי שהזכייה בגביע הייתה הרגע הכי מאושר בחייו. אני מבין כמה זה חשוב בשביל האוהדים, המועדון, השחקנים והצוות".
6 צפייה בגלריה
קוז'וק
קוז'וק
"אני מאמין ואפילו בטוח בשחקנים שלי שהם יצליחו". קוז'וק
(צילום: עוז מועלם)
המאמן המשיך: "יש לנו תכנית משחק שתוביל את המשחק לכיוון היתרונות שלנו. אני מאמין ואפילו בטוח בשחקנים שלי שהם יצליחו לעשות את זה. עשינו המון רוטציות בשביל להגיע לגמר הזה כשירים, המשחקים בפלייאוף סידרו לנו את הראש מבחינת גישה ונגיע מחר מוכנים".
הקפטן אביב אברהם נשאל על הגמר הקודם ב-2019, שבו עלה מהספסל ונתניה הפסידה לבני יהודה בפנדלים: "דווקא בגלל התמונות שצרובות בזיכרון יש לנו אובר מובטציה, בעיקר לי. יש לנו חוב לעצמנו. אני לוקח את הלחץ למקום חיובי, למקום שאני נהנה ממנו. יש שחקנים שבמשך קריירה שלמה לא מצליחים להגיע למעמדים כאלה, אז הלחץ הזה חיובי".
6 צפייה בגלריה
אברהם
אברהם
"הלחץ הזה חיובי". אברהם
(צילום: עוז מועלם )
על העונה שעברה עליו ועל הקבוצה: "לפעמים דברים לא מתחברים בתחילת עונה. התחלנו לא טוב, לא מצאתי את המקום שלי בהרכב. אני שמח שחזרתי בהמשך ובינואר הדברים התחילו להתחבר לקבוצה. זכינו בגביע הטוטו, הגענו לפלייאוף העליון ועכשיו אנחנו בגמר הגביע".
פורסם לראשונה: 15:34, 22.05.23