המהלך הראשון של ברק אברמוב בדרכו להפוך לבעלי בית"ר ירושלים בקיץ האחרון נסגר בבריכה של אחד מבתי המלון בת"א. שיחה לקולומביה הובילה לסיכום מיידי עם דנילו אספרייה, שבהפועל באר־שבע החליטו לא להמשיך איתו. כעבור מספר חודשים הפך החלוץ ללהיט החם של בית"ר, והוביל אותה לאחד מרגעי השיא שלה בשנים האחרונות - גמר גביע המדינה נגד מכבי נתניה, מחר.
אחרי שכבש רק פעמיים בקבוצה מהנגב, בירושלים הוא הבקיע 17 שערי ליגה – יותר מכל שחקן אחר בליגת העל במניין של שערי שדה. השניים שמקדימים אותו בטבלת מלך השערים, עומר אצילי וערן זהבי, כבשו יותר ממנו בפנדלים.
4 צפייה בגלריה
אספרייה חוגג
אספרייה חוגג
17 שערי ליגה העונה. אספרייה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
"זו עונה קסומה". אספרייה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
"הפלייאוף העליון היה אחת המטרות שלנו, אבל כולם יודעים מה שקרה בתחילת העונה, כשהיו לנו הרבה בעיות", אומר אספרייה. "פתחנו עם סגל אחר לגמרי. שחקנים שהם אסים, כמו יון ניקולאסקו וטרזייה תומא, הגיעו מאוחר יותר והיה לנו קשה עם זר אחד. בהמשך הגיעו גם סרגיי בורודין, פרד פריידיי והשוער מיגל סילבה, ומאז השתפרנו".
הגעתם כבר למקום הרביעי, ואז באה נפילה. "כן, הייתה לנו תקופה שכבר היינו חזק בפלייאוף העליון, אבל בסופו של דבר לא עלינו כי הפסדנו יותר מדי נקודות. עדיין, בהתחשב בכלים שהיו לנו וחוסר הוודאות בתחילת הדרך, זו עונה קסומה. בטח אחרי העלייה לגמר גביע המדינה".

"היום שלי משעמם, אימון והביתה"

הפכת לאחד משלושת השחקנים הכי משמעותיים בליגה. הפתעת את עצמך? "ממש לא, עבדתי בשביל זה. יכול להיות שאנשים טעו לגביי אחרי שבעונה הראשונה בבאר־שבע הבקעתי שני שערים, אבל זה נורמלי. זו הייתה רק שנה ראשונה, וידעתי שזה ייראה אחרת בעונה שלאחר מכן. ברגע שקיבלתי את הטלפון מיוסי אבוקסיס מיד רציתי לבוא לבית"ר ירושלים, ותודה לאל. זה אספרייה האמיתי, ואני שמח שעזרתי להפוך אותה לקבוצה עם אחת ההתקפות הטובות בליגה. תראה איזה מספרים יש לניקולאסקו, לירדן שועה ולי".
4 צפייה בגלריה
קריאף ואספרייה
קריאף ואספרייה
אוהד את המועדון והעיר. אספרייה וקריאף
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בקיזוז הפנדלים, אתה מלך השערים בליגה. "ראיתי את הנתון הזה. אילו היינו מקבלים את מספר הפנדלים שקיבלו מכבי חיפה או מכבי ת"א, היו לי בקלות 25 שערים העונה. ועדיין, עומר אצילי וערן זהבי הם שחקנים טובים מאוד, אני לא מנסה להפחית מהיכולות שלהם".
בבאר־שבע הייתה לך תדמית של בליין, לא רציני. בבית"ר אתה מסיים עונה הפוכה לגמרי. ילד טוב ירושלים. "נוצרה לי תדמית בבאר־שבע שהיא ממש לא אני. זה מה שאנשים אמרו, או חושבים, אולי בגלל שבאתי מקולומביה ולכן אני אוהב מסיבות. אתה יכול לשאול גם בבאר־שבע, ויגידו לך שלא איחרתי אף פעם לאימון. אף אחד לא יכול להגיד שראה אותי באיזה דיסקוטק או מסיבה. בשנתיים שאני בישראל, הייתי אולי בשתיים־שלוש מסיבות. בבית"ר אני מגיע לאימון, חוזר ישר הביתה לשנת צהריים, ולא יוצא משם. היום שלי ממש משעמם - אימון והביתה, אבל אם אתה רוצה להיות הכי טוב, ככה אתה חייב להתנהל".
"אילו היינו מקבלים את מספר הפנדלים שקיבלו מכבי חיפה או מכבי ת"א, היו לי בקלות 25 שערים העונה"
אז נסה להסביר, מדוע אלונה ברקת החליטה שלא תמשיך? בדיעבד לא הגיעו לבאר־שבע זרים טובים ממך העונה. "האמת היא שגם אני לא יודע. זה מוזר. כשאמרו לי בבאר־שבע שאני לא ממשיך, גם אני שאלתי איך זה יכול להיות. לפעמים אנשים חושבים שהם יודעים כדורגל, והם לא ממש. ברגע שאבוקסיס קרא לי רציתי להוכיח מי זה דנילו, אני שמח שעשיתי עונה כזו ורוצה להמשיך".
יש לך חוזה לעונה הבאה בבית"ר, אבל בשבת צייצת בטוויטר "אני רוצה לחזור", עם לבבות בצבעי המועדון הסעודי ששיחקת בו. בוא תגיד את האמת, אתה רוצה להישאר או לא? "יש לי חוזה בירושלים לעונה הבאה. אני אוהב את העיר, וזו אחת הסיבות המרכזיות לכך שהגעתי. ממש לא חשבתי יותר מדי. אני אוהב גם את המועדון ואת האנשים".
אז אתה יכול להצהיר שתמשיך בעונה הבאה? בבית"ר מבהירים שיש לך חוזה, אבל לפי הרמזים שהעברת אתה לא בטוח. "יש לי חוזה".

"יוסי הוא המאמן הכי טוב בישראל"

אז הצהרה ברורה על כוונתו להישאר אספרייה לא מספק, אבל מחר בחיפה הוא יצטרך להתנתק מכל המחשבות לכבוד רגע השיא של בית"ר בחמש השנים האחרונות. בגמר הגביע של 2018, הפסידה הקבוצה להפועל חיפה בטדי.
"מכבי נתניה היא אחת הקבוצות הטובות בישראל", אומר החלוץ. "הם יודעים איך לשחק ואיך להילחם. יהיה משחק טוב מאוד, ומעמד הגמר הוא תמיד מיוחד. ננסה לקחת את הגביע, נילחם עד הסוף, אני מקווה שנהנה ושהקבוצה הטובה תנצח".
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
"כמו אבא". אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
את סגנון המשחק של נתניה מאפיין הלחץ הגבוה, ומצד שני זו קבוצה שיכולה להתאים לסגנון של בית"ר, עם התקפות המעבר. שני המשחקים ביניכם בליגה נגמרו בתוצאות חד־צדדיות, 1:4 להם ו־3:6 לכם. "בגמרים הכל יכול לקרות. נפתח את המשחק ונראה מה יקרה. נתניה קבוצה טובה מאוד".
בעונה שעברה זכית בגביע המדינה עם באר־שבע. "נכון, שיחקתי כבר בהרבה גמרים ואני יודע איך זה לזכות בגביע. זה גם מועדון מיוחד, יש לנו את האוהדים הכי טובים בישראל, שנמצאים בכל מקום בארץ וגם בחו"ל. אני מקווה שנזכה, כי אנחנו מאוד רוצים".
ספר על היחסים שלך עם אבוקסיס. "יוסי הוא כמו אבא של כולנו. המאמן הכי טוב בישראל, זה בטוח. הוא יודע איך לאזן, איך לשחק ואיך להביא תארים. אני שמח לעבוד איתו".
יש לך אולי איזה כרטיס רזרבי לגמר? זה אחד המצרכים המבוקשים ביותר במדינה. "הבנתי שכולם רוצים להגיע למשחק הזה, אז רק שתדעו, אין לי כרטיסים".