נבחרת ישראל בבעיה. ההתאחדות לכדורגל קיבלה היום (חמישי) מכתב רשמי מגוואנגז'ו R&F הסינית, קבוצתם של ערן זהבי ודיא סבע, לפיו הם לא ישוחררו למשחקים הקרובים של הנבחרת מול סקוטלנד בחוץ (4 בספטמבר) וסלובקיה בארץ (7 בספטמבר).
הקבוצה הסינית נימקה את החלטתה במבנה החדש של הליגה, שחזרה לפעילות אחרי תקופה ארוכה עקב נגיף הקורונה, והחובה בסין לבידוד של 15 יום לגבי כל מי שיוצא את גבולות המדינה וחוזר אליה.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי ודיא סבע באימון הנבחרת
ערן זהבי ודיא סבע באימון הנבחרת
כרגע הם לא משוחררים. זהבי וסבע
(צילום: ראובן שוורץ)
מההתאחדות נמסר: "נפעל מול הקבוצה בניסיון להסדיר את שחרור השחקנים לטובת משחקי ליגת האומות דרג 2. מדובר בתופעה רחבה איתה מתמודדות רוב ההתאחדויות באירופה לנוכח מדיניות הבידוד הייחודית לכל מדינה, המקשה על שחרור שחקנים בחלון הבינלאומי שנקבע על ידי פיפ"א. ההתאחדויות התבקשו להסדיר את הנושא מול הקבוצות ככל שניתן, כאשר ברור כי המשחקים יתקיימו כסדרם"
בדיוק מהסיבה הזו, כפי שנחשף השבוע ב-ynet, זהבי שוקל ברצינות לעזוב את גוואנגז'ו ועשוי לסכם על התרת חוזהו מול הקבוצה. הסינים רוצים מאוד שזהבי יישאר וחוששים שבלעדיו ירדו ליגה. על הנבחרת זהבי כמובן לא יוותר, ולכן מסתמנת הפרידה הקרובה.
זהבי, שנמצא כבר בסטטוס של שחקן חופשי מחודש יוני, שמאפשר לו לנהל מגעים עם קבוצות אחרות, רוצה לעבור לאתגר הבא באירופה או בארה"ב. חלון ההעברות באירופה ייסגר רק במהלך אוקטובר, ויאפשר לזהבי להשתלב באחת הקבוצות במידה שיתיר את חוזהו בעוד שבועיים. לכוכב הישראלי יש ביקוש מצד קבוצות מובילות בליגות בכירות והתעניינות ממספר מועדונים בארה"ב. בנוסף לכך יש לו גם הצעות מטורקיה וכמובן גם האפשרות שיחזור לישראל וישחק שוב במכבי ת"א, אשר חולמת שיצטרף אליה.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
הפרידה קרובה. זהבי במדי גוואנגז'ו
(צילום: gettyimages)
במסגרת ליגת האומות וחצי גמר פלייאוף היורו ישוחקו שבעה משחקי נבחרת בשלוש פעימות שונות של תאריכים. בשל כך, ובשל מגבלות הקורונה והבידודים, ככל הנראה כבר בקרוב מאוד תגיע הפרידה של זהבי מגוואנגז'ו, שבה כיכב בעונות האחרונות.