גם הניסיון של מכבי ת"א להוריד את הלהבות מאחורי הקלעים באמצעות שתיקה מערכתית, לא ממש מונע את הסערה שמתחוללת בימים האחרונים בחדר ההלבשה בקריית-שלום. זאת בשל ההחלטה של ולדימיר איביץ' לעזוב בשבוע הבא לקרסנודאר הרוסית.
השלד הניהולי של המועדון, שהיה עסוק ומעורב מאוד בהרצתו של שינו זוארץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, החליטו לא לדבר בנושא. גם איביץ' עצמו ועוזריו לא מתבטאים בנוגע לעזיבה הצפויה, שתפגע תדמיתית במועדון, שעשה הכול כדי להשיב את המאמן הסרבי.
2 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
יעמוד על הקווים כנראה גם בשני המשחקים הקרובים. איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
איביץ' החליט לעזוב מיידית, כמו שעשה סטיפה פריצה, רק שהוא לפחות לא ברח באישון לילה. זה המשך ישיר לניהול של הצהובים: שישה מאמנים פתחו את העונה בתשע השנים האחרונות ולא סיימו אותה, בדיוק ההפך מהנורמות שניסה להנחיל מיץ' גולדהאר במועדון שהשדרה הניהולית בו הפכה לכחול-לבן.
השחקנים במכבי ת"א מודעים לכך שאיביץ' צפוי לעזוב מצד אחד, אולם מהצד השני הסרבי ועוזריו משדרים עסקים כרגיל. הם מעבירים אימונים שגרתיים, לא קיימו שום שיחות ולא שלחו רמזים לעבר השחקנים. הם מקיימים הכנה רגילה לקראת משחק הליגה בשבת נגד עירוני קריית שמונה, בו איביץ' ככל הנראה יעמוד על הקווים, כמו גם במשחק הגביע בשלישי נגד בני סכנין, ואז יעזוב סופית.
"יש פה סיטואציה מוזרה, כולנו מבינים שהמאמן פה עוזב, אבל מצד שני אף אחד לא מוציא מילה. זה הרי לא הגיוני ופוגע בכולנו", אמר אחד משחקני מכבי ת"א. איביץ' צפוי לקבל כ-1.5 מיליון יורו לעונה בקבוצה הרוסית, שנמצאת בפגרה ולכן לא בלחץ על כך שהסרבי שיגיע מיידית. זה מסייע בעיקר למכבי ת"א להתמודד מעט טוב יותר עם הסערה שנחתה עליהם.
2 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
שוב יירד אל הקווים? יצחקי
(צילום: עוז מועלם)
מי שעשוי למצוא את עצמו עומד על הקווים במשחק הליגה בשבת הבאה נגד אשדוד הוא לא אחר מאשר המנהל המקצועי, ברק יצחקי. זאת במידה שלא ינחת עד אז התחליף של איביץ'. "ברק יצחקי הוא סקאוט במכבי ת"א, הוא לא באמת מנהל מקצועי שמקבל החלטות והכול. לכן, כל האחריות צריכה ליפול על ג'ק אנגלידיס, שלא סתם הגיע לפה", אמר גורם המעורה בניסיון של מכבי ת"א לכבות את השריפה שהצית איביץ' שהגיע עם ההצעה הרוסית והמסר הברור כי הוא רוצה לעזוב. "הוא מבין שיש פה משבר ומנסה לאתר מאמן שיגיע במקומו".
מכבי ת"א לא התכוננה לרגע חירום כזה מבחינתה. איביץ' הגיע אחרי חיזורים רבים, במועדון דיברו עליו אז כעל שובר שוויון והוא חתם על חוזה של 800 אלף אירו ולטווח ארוך. לכן במכבי ת"א לא ממש הותירו לעצמם מאמנים כתוכנית מגירה ועכשיו הם במצב בעייתי. הצהובים מנסים למצוא מאמן חדש תוך כדי שהקבוצה במרחק ארבע נקודות מהמקום הראשון.