נפרדנו כך. זה היה באוויר, אבל אף אחד לא ציפה שיורגוס דוניס לא יצליח לשרוד אפילו 12 מחזורים. אלה לא רק אחוזי ההצלחה הנמוכים ביותר בליגה בעידן מיץ' גולדהאר (51.5), במועדון התחולל לא פחות ממרד שחקנים נגד המאמן, וככה היה ברור שאי אפשר להמשיך. דוניס הוא המאמן השני בלבד שהבעלים הקנדי מפטר באמצע עונה אחרי שוטה ארבלדזה. בניגוד למקרים אחרים של פרידה ממאמנים, הפעם הודעת המועדון הייתה לאקונית במיוחד, בלא ציטוט של גולדהאר או דוניס עצמו.
היווני בן ה-50 עוד העביר את אימון אחר הצהריים בקריית-שלום, שכלל אסיפת שחקנים, ורק אחרי שעזב את מתחם האימונים קיבל את ההודעה הלקונית על כך שהוא וכל הצוות שלו הולכים הביתה. המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, פטריק ואן לוון, יעמוד הערב (חמישי, 20:00) על הקווים נגד קריית-שמונה. השחקנים לא עודכנו על הפיטורים ושמעו על כך רק דרך התקשורת. אחד מהם אמר לאחר מכן: "ברוך שפטרנו מעונשו של זה". מועמדותו של האקס, פאולו סוזה, נבחנת והוא עשוי לקבל פנייה.
3 צפייה בגלריה
דוניס עצבני
דוניס עצבני
דוניס עצבני. ככה נראתה רוב הקדנציה הקצרה
(צילום: עוז מועלם)
ההצלחה של דוניס באירופה, עלייה ל-32 האחרונות בליגה האירופית, רק דחתה את הקץ. בסופו של דבר, פתיחת העונה החלשה בליגה, הבריחה של מכבי חיפה והעובדה שהמאמן איבד לגמרי את אמון השחקנים - חרצו את גורלו. עדיין לא ברור מי יהיה המחליף, אבל לא מן הנמנע שוואן לוון, שהכין את הקבוצה בפגרת הקיץ ואפילו עמד על הקווים במשחק אלוף האלופים, ימשיך עד סוף העונה.
הפנטזיה של שחקני מכבי ת"א, ואולי גם של האוהדים, היא קאמבק של ולדימיר איביץ' שפוטר מווטפורד, אך הסיכויים לכך נמוכים מאוד, גם מאחר שהסרבי ממשיך לקבל את שכרו עד לסיום העונה, 70 אלף יורו בחודש, והוא גם מעדיף להמשיך בליגה בכירה יותר. שם מעניין נוסף שעלה הוא של פאולו סוזה, שמועמד גם לספרטק מוסקבה אחרי שעזב את בורדו.

טורונטו לא עונה

הכישלון בבחירת המאמן, שנופל בעיקר על איש השטח החזק במועדון ג'ק אנגלידיס, מהווה עוד כרסום במעמדה של מכבי ת"א כארגון בעל סטנדרטים אירופיים. המהלך הראשון שבישר על ההתרופפות הניהולית-מקצועית הייתה הוויתור המהיר מדי על איביץ', המאמן המצליח בתולדות מכבי. לא היה מדובר רק ברצון של הסרבי להתקדם, כי עובדה שהתנהל מו"מ על שדרוג חוזהו, אלא בעיקר באכזבה של איביץ' מההתנהלות סביב הקבוצה וההכנה הלקויה למשחקים באירופה - כישלון שהכתים את שמו.
השיא היה בקיץ האחרון. רגע לפני פתיחת שלב מוקדמות ליגת האלופות, למכבי ת"א לא היה מאמן, ובעיקר לא מחליפים למאסת השחקנים המשמעותיים שעזבו. ההתנהלות האדישה מעט של הבעלים הקנדי לא מזכירה אפילו במעט את השנים היפות שלו בהן דיבר על מודלים. וכשיש יריבה חזקה הפעם, כמו מכבי חיפה שמנצלת את הוואקום של יריבתה הגדולה, הניהול הבעייתי מקבל ביטוי על המגרש.

איבד את חדר ההלבשה

שחקנים שמבקרים מאמנים מצטיירים לעיתים כ"בכיינים", או לפחות כאלה שבורחים מאחריות. במקרה הזה, שחקני מכבי לא התחברו לדוניס מתחילת הדרך ואפילו כנגד ליטו וידיגאל בזמנו לא נשמעה כזאת ביקורת. כאמור, בימים האחרונים זה היה ממש מרד, כולל העברת מסרים להנהלה, בעיקר אחרי המשחק מול בית"ר ירושלים, כי עם המאמן היווני אין סיכוי לשמור על האליפות.
"כמה שזה יישמע לא לויאלי, עדיף למכבי ת"א להפסיד נגד קרית שמונה כדי שדוניס יילך, זה יהיה לטובת המערכת", אמר אחד השחקנים עוד לפני ההודעה על פרידה. אותו שחקן הוסיף: "אנחנו נראים שבעים, לא אגרסיביים וחלקנו לא מחויבים". ולא מדובר רק בשחקנים הממורמרים שלא משחקים, אלא גם בבכירים שחיכו בשקיקה להודעת הפיטורים.
3 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
איביץ'. פנטזיה שכנראה לא תתממש
(צילום: gettimages)
דור פרץ, למשל, סיפק ציטוטים אחרי ההפסד לבית"ר ששיקפו את הלך הרוח במועדון, וכללו גם ביקורת מרוזמת כלפי חלק מחבריו: "יש מספר סיבות לבעיות שלנו, אשאיר אותן אצלי. אנחנו נראים שבעים, לא אגרסיביים וחלקנו לא מחויבים". ואכן, מכבי נראית כבויה.
השחקנים מדברים על מאמן שלא תירגל טקטיקה באימונים, שדיבר על משחק לחץ שלא היה מסונכרן בין ההגנה להתקפה, הרכבים משתנים ולא ברורים. דוניס גם לא הצליח לנהל את הסגל. כל השחקנים, בלי יוצא מן הכלל, נמצאים במגמת ירידה העונה. הדוגמה המוחשית ביותר היא דן גלזר, שחקן העונה שעברה.
חלק מהשחקנים גם טענו שהמאמן היווני נותן קרדיט מוגזם לאלכסנדר פשיץ', יונתן כהן ודן ביטון. גם ההצהרות על מגמה של הצערת הסגל התבררו כריקות מתוכן. את אילון אלמוג הוא הפך לנער פוסטר, ועדן קארצב, מתן חוזז ושחר פיבן כלל לא נספרים, אבל אפילו שחקני רוטציה מהעונה שעברה, כמו אבי ריקן ואיתי שכטר, מוצאים את עצמם נכנסים כמחליפים בתוספת הזמן של המשחקים.

ואקום ניהולי

עד לחודשים האחרונים גולדהאר נחשב לדמות חסינה בקרב האוהדים ובטח אצל השחקנים, אבל משהו נסדק בקונצנזוס. התחושה אצל רובם היא שהבעלים הוריד הילוך, מה שבא לידי ביטוי גם בשדרה הניהולית.
מאז העזיבה של בן מנספורד, ששימש גם כמעין מנהל מקצועי, אין מנכ"ל, אין מישהו סמכותי מעל המאמן שיעשה סדר, ובעיקר אין אוזן קשבת לשחקנים וחוט מקשר בינם לבין הבעלים.
גולדהאר ואנגלידיס לא הגיעו העונה לקריית שלום ואפשר לתת להם במקרה הזה הנחת קורונה, ברק יצחקי לא מורגש מספיק והשחקנים חשו תסכול מהמצב. "אנחנו לא מרגישים את גולדהאר יותר מדי זמן, זה לא יכול לקרות", הודו מספר שחקנים. "הוא לא מדבר איתנו, לא שומע מאיתנו כלום. משהו לא טוב עובר על מכבי".