מה שהיה אמור היה להיות יום חג בהפועל ת"א - עם החתימה על מזכר ההבנות לרכישת המועדון על-ידי המיליארדר היהודי-אמריקאי אדמונד ספרא - הפך אתמול (שבת) לאחד הערבים השחורים של המועדון בשנים האחרונות. התבוסה הביתית 5:1 לבית"ר ירושלים והירידה אל מתחת לקו האדום, כשנותרו שלושה מחזורים בלבד עד לסיום הפלייאוף התחתון בליגת העל, הותירה בהלם את כולם בקבוצה.
המאמן יוסי אבוקסיס, שבעשרת המשחקים שלו בהפועל ת"א מאז מונה לא הצליח לנצח באף משחק (16 חוזי הצלחה), אינו מתכוון להתפטר מתפקידו. השיקול האם לפטרו מצד המערכת מורכב מאוד: לאבוקסיס חוזה לעונה הבאה, כך שפיטוריו יעמיסו על התקציב. תוסיפו לזה כי המנהל המקצועי חן סול לא צפוי להמשיך בעונה הבאה וכי ראש קבוצת המשקיעים הנוכחית של האדומים, דייויד מינצברג, צפוי, כאמור, למכור את הקבוצה לספרא.
4 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
"אם יחליטו אחרת, ידברו איתי". אבוקסיס
(צילום: עוז מעולם)

לכן עדיין לא ברור כיצד תנהג הפועל אחרי אחת ההשפלות הגדולות בתולדותיה (והגדולה ביותר מול היריבה המרה). במערכת ישנה ביקורת קשה מאוד כלפי אבוקסיס וייתכן כי בסיטואציה אחרת, כבר היה מקבל אמש את הודעת הפיטורים. מינצברג, מצידו, יודע שהוא רגע לפני יציאה מהקבוצה ובכל מקרה לא מתערב בעניינים מקצועיים. לכן הותיר את העניין למנכ"ל עמית פסט והמנהל המקצועי חן סול. "אני עובד בהפועל ת"א ומתכוון להישאר בה. אם יחליטו אחרת, ידברו איתי", אמר אבוקסיס.
בהפועל ת"א יצטרכו לקבל החלטות לקראת העונה הבאה בנוגע לעמדת המאמן על-ידי האנשים המקצועיים שיבחר, אם וכאשר, ספרא (שחלק מהכוורת שלו נכחה אתמול בבלומפילד). שמות כמו מסאי דגו, שרון מימר ואופיר חיים כבר עלו להחליף את אבוקסיס, שמחזיק בחוזה לעונה הבאה גם במקרה של ירידת ליגה.
4 צפייה בגלריה
אלטמן עם הראש באדמה
אלטמן עם הראש באדמה
אלטמן עם הראש באדמה
(צילום: עוז מעולם)
4 צפייה בגלריה
גם אוהדי הפועל ת"א בהלם
גם אוהדי הפועל ת"א בהלם
גם אוהדי הפועל ת"א בהלם
(צילום: עוז מעולם)
אבוקסיס המשיך ואמר: "כל מה שאנחנו מנסים לעשות בהפועל ת"א לא הולך. כל השבוע הרמנו את השחקנים, ואז בדקה הרביעית קרן, אנחנו סופגים ומתחילים לרדוף כשכולם עצבניים ולחוצים. שום דבר לא הולך. איך אפשר להרגיש אחרי משחק כזה? רע מאוד. אין מה לעשות. תכננתי לעשות שני חילופים התקפיים בדקה ה-60. רוי ברנס לא אשם בהפסד".
לצד ביקורת כלפי אבוקסיס והבלמים אור בלוריאן וברנרד פאסי, גם המנהל המקצועי סול סופג אש. "לא רק שנתן לאמיליוס זובאס לעזוב לליטא, הוא עשה כל טעות אפשרית בתקציב של 22 מיליון שקל - הגבוה ביותר בעשור האחרון", אמרו במועדון.
למרות ההלם, הפועל ת"א עדיין תלויה בעצמה כשבמידה ותנצח את שלושת המשחקים הקרובים שלה (נתניה חוץ, אשדוד בית וחדרה חוץ) היא תישאר בליגת העל. "אם לא ננצח את נתניה, לא יהיה לנו סיכוי להישאר", ניתח אבוקסיס. "המטרה שלנו להציל את העונה ולכן זה המשחק הכי חשוב".
הפועל ת"א פנתה לראשי המינהלת, ההתאחדות וזכיין השידור - בדרישה לשעה אחידה למשחקי התחתית החל ממחזור המשחקים הקרוב. בפנייה נכתב בין היתר: "תוצאות המשחק בינינו לבין מכבי נתניה עלולה להשפיע על הערך הספורטיבי של המשחק בין בית"ר ירושלים למ.ס. אשדוד. לאור זאת, נבקש לבחון את הזזת מועדי המשחקים במחזור המשחקים לתאריכים וזמנים זהים, על מנת לאפשר להמשך הליגה את התנהלותה התחרותית והנכונה".

מדוע זובאס טס לליטא?

הסיפור הגדול שליווה את המועדון כבר מיום שישי הוא העזיבה של זובאס. שוער נבחרת ליטא טען במהלך האימון שלשום, אחרי אחד הזינוקים, כי כואבת לו הברך ועזב את כר הדשא. הוא דרש לקבל בדיקת MRI מיידית, בהפועל ת"א מיהרו לסדר לו תור חירום וביקשו ממנו להגיע לבית החולים תל השומר. אלא, שעוד לפני שהגיע לשם, בחר לעבור דרך דירתו בראשל"צ, הכין מזוודה, לקח את הדרכון והגיע לבית החולים. בבית החולים הובהר לו כי ייאלץ להמתין כשעה לפחות, אולם הליטאי סירב והחליט לנסוע לנתב"ג על מנת לטוס חזרה לליטא.
4 צפייה בגלריה
ברנס
ברנס
החליף את זובאס בין הקורות. ברנס
(צילום: עוז מעולם)
אבוקסיס כלל לא היה מודע למה שקורה מאחורי הקלעים, גם לא מנהל הקבוצה סלים טועמה. מי שאישר לזובאס לעזוב את הארץ היה המנהל המקצועי סול. בקבוצה עדיין מתחקרים כיצד השוער סידר לעצמו מהרגע להרגע כרטיס טיסה לליטא, יחד עם זה שלא הסכים לחכות עד לבדיקת ה-MRI ומיהר לשדה התעופה.
בהפועל ת"א טוענים כי זובאס צפוי לשוב במהלך השבוע ארצה, אז תתברר מידת הפציעה שלו והאם יוכל לעמוד מול מכבי נתניה. אבוקסיס אמר אתמול: "אני לא יודע את הפרטים. באימון שישי הוא הרגיש משהו ואמרו לי שהוא טס לחו"ל. הייתי בהלם כשהבנתי שהוא טס. ועדיין, לא הפסדנו את המשחק בגלל שוער, אלא כי לא כבשנו".