נבחרות ישראל והאמירויות יקיימו משחק ידידות בקיץ הקרוב, כך סוכם בין ראשי ההתאחדויות של שתי המדינות. המגעים בין הצדדים נחשפו לראשונה ב"ידיעות אחרונות". יו״ר ההתאחדות הישראלית אורן חסון והמנכ"ל רתם קמר קיימו אחר הצהריים שיחת זום עם נשיא ההתאחדות של איחוד האמירויות שייח ראשיד בין חומייד אל נועיימי והמנכ״ל מוחמד חזאם אל דהארי בנוגע לשיתוף פעולה בין ההתאחדויות.
בשיחה הועלו רעיונות לשיתופי פעולה במספר תחומים ונקבע כי מועד המשחק בין הנבחרות יתואם בזמן הקרוב בין מנכ״לי ההתאחדויות.
3 צפייה בגלריה
זהבי ונאתכו
זהבי ונאתכו
המשחק ההיסטורי צפוי להתקיים בקיץ. שחקני הנבחרת
(צילום: אורן אהרוני)
"החיבור בין שתי ההתאחדויות נראה הדבר הטבעי ביותר ואין לי ספק שהצדדים יצאו ממנו נשכרים. יש לנו הרבה תחומים בהם נוכל להתקדם יחד לטובת הענף בשתי המדינות ולטובת חיזוק הקשר בין ישראל לאיחוד האמירויות. האפשרות למשחק בין הנבחרות, שהייתה נראית דמיונית עד לפני מספר חודשים, קרובה להפוך למציאות״.
בהתאחדות הישראלית משוכנעים כי "משחק השלום", כפי שייקרא, ייצא לפועל כיוון שגורמים בכירים בכדורגל הבינלאומי מעוניינים בקיומו ומוכנים להתגייס לשם כך - מתוך הבנת המשמעות של משחק כזה בזירה העולמית.
3 צפייה בגלריה
נשיא ההתאחדות באיחוד האמירויות ואורן חסון בזום
נשיא ההתאחדות באיחוד האמירויות ואורן חסון בזום
נשיא ההתאחדות באיחוד האמירויות ואורן חסון בזום
(צילום: ההתאחדות של האמירויות)
כרגע נראה כי המכשול העיקרי בדרך הוא המועד שבו יתקיים. בחודשים הקרובים יהיה, מלבד זה הנוכחי, חלון בינלאומי אחד נוסף, במרץ, ולא ניתן יהיה לנצל אותו לקיום המשחק. ביתר השנה יש לו"ז מאוד צפוף, בטח בעידן הקורונה, ולכן ההערכה בשתי ההתאחדויות היא כי משחק כזה ייצא לפועל רק במהלך פגרת הקיץ. "יש אינטרס משותף לקיים משחק כזה, כשכל העולם יצפה בשתי מדינות שלא היו בקשרים ומשחקות כדורגל האחת נגד השנייה", אמר גורם המעורה בפרטים.

הבנים של זיאד

נבחרת איחוד האמירויות, המכונה "הבנים של זיאד", מדורגת במקום ה־74 בדירוג פיפ"א (בשיאה הייתה במקום ה־42) לעומת ישראל שבמקום ה־88. בדיוק כמו ישראל, יש לה הופעה אחת במונדיאל, באיטליה 1990, שם הפסידה בכל שלושת משחקיה בשלב המוקדם עם הפרש שערים 11:2. הישג השיא שלה היה שש שנים מאוחר יותר, מקום שני באליפות אסיה שאירחה. בשנה שעברה האמירויות אירחו את האליפות בפעם השנייה, ובהדרכתו של המאמן האיטלקי אלברטו זקרוני הגיעה הנבחרת לחצי הגמר, שם הובסה 4:0 על ידי קטאר, היריבה המרה מבחינה ספורטיבית ופוליטית.
3 צפייה בגלריה
נבחרת איחוד האמירויות
נבחרת איחוד האמירויות
נבחרת איחוד האמירויות
(צילום: AP)
בשל הקורונה נדחתה פתיחת משחקי מוקדמות המונדיאל באסיה לחודש הבא, ומי שהיה אמור לעמוד על הקווים היה מאמן נבחרת הולנד בעבר, ברט ואן מרוויק, אבל הפסדים לתאילנד ו־וייטנאם הביאו לסיום עבודתו ובקיץ האחרון מונה הקולומביאני חורחה לואיס פינטו. לראשונה הוחלט גם לאזרח שלושה שחקנים מהליגה המקומית: הארגנטינאי סבסטיאן טליאבואה בן ה־35 יחד עם הברזילאים קאיו קוראה ופאביו לימה. יתר הסגל בנוי משחקנים מליגת האמירויות, שחלקם השתתפו באולימפיאדת לונדון לפני שמונה שנים. מדובר בין היתר בקפטן חאמיס איסמעיל, בעל מספר ההופעות הגדול ביותר בסגל הנוכחי (75), השוער חאליד עיסא והמגן פארס ג'ומה. מלך השערים בכל הזמנים הוא עלי מאבחוט (63), שעדיין משחק באל־ג'זירה.