אחרי הדרישה של איל ברקוביץ' לחקור את אירועי מחזור הסיום בליגה הלאומית, הפועל פתח תקווה הגישה הערב (רביעי) תלונה רשמית למשטרה. במועדון מבקשים לחקור את המשחק בין הפועל אום אל פאחם למ.ס. כפר קאסם (1:2). "אנו נותנים למשטרה לעשות את עבודתה ומרגע זה מנועים מלהגיב לנושא זה", נאמר בהודעת המועדון.
קשה לומר שהירידה של הפועל פתח-תקווה לליגה א' אמש הייתה מקרית. מועדון הפאר בעבר, שעדיין מחזיק בשיא היסטורי של חמש אליפויות רצופות, עבר בשנים האחרונות, כולל העונה, המון תלאות כמו פירוק בקיץ 2018 ובעיקר מאבקי ניהול כושלים.
4 צפייה בגלריה
ברקוביץ' בסיום המשחק
ברקוביץ' בסיום המשחק
ברקוביץ' בסיום המשחק
(צילום: אורן אהרוני)
העונה החלה עם בניית סגל לא נכונה של מסאיי דגו, המאמן שהתחיל את העונה והשאיר לבסוף את הפועל עכו בליגה, ונמשכה עם המנהל המקצועי החדש איל ברקוביץ' והמאמן הנוכחי, קלמי סבן, שלא הצליחו לגרום לשינוי במועדון.
4 צפייה בגלריה
שחקני פ"ת מאוכזבים
שחקני פ"ת מאוכזבים
שחקני פ"ת מאוכזבים
(צילום: אורן אהרוני)
ובכל זאת, העונה התנקזה לדקה האחרונה. כמה שניות לפני שאיתי לוי, שחקן הבית של פתח תקווה, הכניע את יוסי גינזבורג מהפועל עפולה, היריבה העיקרית הפועל אום אל פאחם, הכריעה גם היא את ההתמודדות שלה, בשער שגרם לזעם גדול אצל אנשי פתח תקווה.
ברקוביץ' היה נסער בסיום, עלה אל כר הדשא, הסתכל שוב ושוב בשער אותו כבשה אום אל פאחם, תוך כדי שהוא סופג קללות מצד האוהדים המקומיים. "שישימו בחדשות בכל מדינת ישראל ובכל העיתונים. שיראו את הגול שכפר קאסם ספגה בדקה ה-95 ואם תאשרו לי שזה חוקי - אני ארד ליגה כמו גבר ואלך הביתה", זעם ברקוביץ'.
הקפטן רם לוי הוסיף: "בתור אחד שגדל במועדון ואוהד הקבוצה, זה יום קשה מאוד לעיר פתח תקווה. עברנו עונה לא פשוטה, אבל זה לא תירוץ. לא עמדנו במשימה. מתחילת העונה היו ציפיות מאוד גבוהות ולא עמדנו בהן. ממשחק למשחק היינו בטוחים שיהיה בסדר ובישורת האחרונה זה לא הסתדר. קשה לי מאוד, אבל אני בטוח שהמועדון הזה רק יעלה מפה ויחזור למה שהיה. יש למועדון הזה הכול. מתקן, אוהדים והיסטוריה, וכואב לי מאוד עליו".
4 צפייה בגלריה
אוהדי פ"ת בהלם אחרי הירידה
אוהדי פ"ת בהלם אחרי הירידה
אוהדי פ"ת בהלם אחרי הירידה
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
(צילום: שרון צור)
ובחזרה לאוהדים, שמחזיקים בבעלות על המועדון בשנתיים האחרונות. מעל 2,000 אוהדים ליוו אתמול את קבוצתם והיו אופטימיים, אבל הם ייאלצו לנדוד לליגה א', בפעם הראשונה בתולדות המועדון.
"מצד אחד אנחנו עצובים שירדנו ליגה. לרדת ליגה זה תמיד קשה, אבל מצד שני שמחים ויודעים שזה יעשה רק טוב", אמר אוהד הקבוצה כפיר דרור.
אז מה צופן לפתח תקווה בליגה א'? לפחות ממה שנראה כרגע ברקוביץ', שהצהיר שהמטרה שלו תהיה להעלות את הקבוצה לליגת העל, לא ימשיך. עמותת "הכחולה", בעלי הקבוצה, תמשיך להוביל והסגל יתבסס על לא מעט שחקני בית ושחקנים צעירים שיעלו מקבוצת הנוער.
פורסם לראשונה: 07:26, 26.05.21