מכבי חיפה פתחה אתמול (שבת) את העונה בליגת העל עם 1:4 ענק על מכבי נתניה. בקבוצה חששו מנפילת מתח אחרי העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אך ברק בכר הוריד את שחקניו אל הקרקע והבהיר להם באופן חד משמעי: "הגענו לאן שהגענו באירופה בזכות הליגה שהיא הלחם והחמאה שלנו. המטרה היא לקחת אליפות".
עומר אצילי, שמפתיחת העונה הפך למחליף אצל בכר, קיבל את הצ'אנס בהרכב והוכיח שהוא בכמה רמות מעל הליגה. הקיצוני כבש שלושער, שכלל סחיטת פנדל, והוסיף בישול לצ'ארון שרי. אצילי היה מעורב בכל ארבעת השערים של הירוקים ובקבוצה שפעו מחמאות עליו ואמר: " גם כשעומר לא שיחק הוא ישב בשקט ועבד קשה כדי לזכות במקום שלו. הוא מוכיח בכל פעם שהוא כוכב כדורגל ומדבר על המגרש. מגיע לו שאפו ענק על היכולת".
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה עם פייר קורנו
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה עם פייר קורנו
שניהם זכו למחמאות. אצילי וקורנו
(צילום: גיל נחושתן)
מי שעוד זכה למחמאות על יכולתו הוא המגן פייר קורנו, שבישל את השער הראשון ומוכיח משחק אחרי משחק שמדובר במגן ברמה גבוה מאוד שמשדרג את משחק ההגנה של מכבי חיפה. דין דוד שוב הציג משחק לא טוב והקהל הירוק מאבד סבלנות. דוד, שהחמיץ מספר פעמים, ספג לא פעם צעקות מהקהל, אך בכר לא מיהר להוציא אותו. נראה שמשהו לא טוב עובר על החלוץ העונה וייתכן שהוא לא מצליח לבוא לידי ביטוי בסגנון המשחק הזה של הירוקים.
למכבי חיפה צפוי לו"ז צפוף במיוחד וכבר מחרתיים היא תתארח בדוחא אצל בני סכנין להשלמת המשחק שנדחה לה בשל מוקדמות ליגת האלופות. בשבת תצא מכבי חיפה לטרנר למשחק מול הפועל באר-שבע וביום ראשון בבוקר בשבוע הבא תצא לפורטוגל לקראת המשחק הראשון מול בנפיקה בשלב הבתים של ליגת האלופות.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
יצטרך להשתמש בסגל הרחב שלו בעומס הקרוב. בכר
(צילום: גיל נחושתן)
בכר יצטרך לנהל את הסגל שלו על מנת לא לגרום לעומסים ולנסות לשמור על שחקניו כדי שלא יגיעו עייפים למשחקים. מכבי חיפה חייבת להשלים את הסגל שלה עד ליום שישי כדי להספיק לרשום שחקנים לשלב הבתים באלופות. לגל אלברמן וברק בכר יש בפנקס לא מעט שמות ושלושת הבלמים הזרים המעומדים לקבוצה הם: פיליפ הלאנדר השבדי בן ה-29 מריינג'רס, פיליפ בנקוביץ' (25) ששייך לאודינזה ומקסימיליאנו קופיירה (25) הבלגי, שחקנה של ספרטט מוסקבה. השלושה מועמדים להגיע לכרמל כאשר בכר שואף לצרף שני בלמים: האחד במקומו של פלאניץ' שעזב לאמירויות וכבר הספיק להיפצע ובלם נוסף כדי לעבות עוד יותר את הסגל.
בכר רוצה גם ישראלי נוסף ועדן שמיר, אליאל פרץ ואפילו עדן קארצב מועמדים.
בתוך כך, עם הגרלת סדר המשחקים בשלב הבתים של ליגת האלופות מאות אוהדים ניסו לשריין לעצמם כרטיסי טיסה למשחקי החוץ של הקבוצה בליסבון, טורינו ופריז, אך הם נדהמו ממחירי הטיסות שקפצו במאות אחוזים. אוהד הקבוצה דודו, שליווה את הקבוצה בשלבים המוקדמים ליוון, קפריסין ובלגרד, סיפר: "טסתי לכל המשחקים ביחד עם הבן שלי ומעבר לחוויה המדהימה מדובר בהוצאה לא קטנה בכלל. לא הגיוני שחברות התעופה מנצלות את זה ומעלות מחירים בצורה לא הגיונית, אני מצפה ממכבי חיפה לעשות משהו בנידון ולחכור מטוסים למען אוהדי הקבוצה במחירים שפויים".
מאיה בן ישי, סוכנת נסיעות מצפון הארץ, קיבלה בשבת מיד לאחר פרסום תאריכי המשחקים מאות טלפונים מאוהדים והיא מספרת: "התעוררתי בשבת מהטלפונים של אוהדי מכבי חיפה, חייגו אליי לקוחות שלי שהם אוהדים וביקשו לשריין מחירים. האוהדים וגם אני בדקנו מחירים במהלך סוף השבוע מיד לאחר ההגרלה ובשבת עם פרסום התאריכים והמחירים לטיסות קפצו לשחקים. טיסה לצרפת, שעלתה בשישי בערב 540 דולר, פתאום עולה 1,500 דולר וזה פשוט הזוי. טיסה לליסבון עולה היום 1,590 דולר כולל קונקשן. מחירים מופקעים לכל הדעות". חברת תלמה תבחן הבוקר את האופציה לשת"פ עם מכבי חיפה כדי להוציא מטוסים מיוחדים במחירים זולים יותר לשלושת המשחקים.