הודעת ההתאחדות אתמול (שני) על קיום שני משחקי חצי גמר גביע המדינה בסמי עופר ללא קהל, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, פתרה את אחד משני הנושאים הפתוחים בכדורגל הישראלי. כעת ממתינים לראות מה יעלה בגורל משחקי הליגה שנותרו, כשההחלטה לגבי הארבעה שמתוכננים למחרתיים תתקבל היום, וגם כאן המגמה היא להעביר אותם לצפון.
בהתאחדות כבר הכינו חגיגת ענק שאמורה הייתה להיות במקור בבלומפילד, אולם בשל לוח הזמנים הצפוף, הוחלט ללכת על קיום המשחקים בגביע, מפעל שאמור לספק את אחת הנציגות בקונפרנס ליג, בפורמט ללא קהל ובאצטדיון בחיפה.
3 צפייה בגלריה
פארליי רוסה מול יעקב בריהון
פארליי רוסה מול יעקב בריהון
ב"ש ואשדוד ישחקו בצפון? רוסה מול בריהון
(צילום: הרצל יוסף)
הסיבה המרכזית שלא לאפשר הגעת קהל קשורה בהנחיות של פיקוד העורף והמשטרה של שינוע אלפי אוהדים בשני ערבים מהמרכז לחיפה. ארבע הקבוצות שצפויות לשחק ברביעי (הפועל ת"א - בית"ר ת"א/בת-ים) ובחמישי (מכבי ת"א - מכבי חיפה) יקבלו עדכון לגבי שעת המשחק היום.
במכבי ת"א נמצאים בבעיה לקראת המשחק החשוב. כל הזרים שלה, למעט אדוארדו גררו, עזבו בשל המצב הבטחוני. במועדון כבר פנו אתמול לאנריק סאבוריט, אנדרה ז'ראלדש, ניק בלקמן ולואיס הרננדס על העדכון לגבי חצי הגמר, כשלא ברור מי מביניהם יצליח לחזור מיידית.
3 צפייה בגלריה
ואן לוון
ואן לוון
נמצא בבעיה לקראת חצי גמר הגביע. ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
מספר קבוצות כבר פנו למינהלת בבקשה לדחות את ההכרעות, אפילו לעונה הבאה, אבל בשלב הזה אין כוונה לשנות את הפורמט. המטרה היא לסיים את העונה על המגרש, גם אם יהיה צורך לבקש מאופ"א ארכה למועד העברת שמות הנציגות הישראליות במפעלים האירופיים מעבר ל-30 בחודש. החשש הגדול הוא שלחימה ארוכה תצריך קבלת החלטות על השולחן הירוק, כמו זהות האלופה והיורדת הנוספת מהלאומית לליגה א'.
הבעיה העיקרית כרגע היא משחקי הפלייאוף העליון, שצריכים להכריע את גורל האליפות והכרטיסים לאירופה. הפועל באר שבע אמורה להתארח ביום חמישי למשחק דחוי מהמחזור הקודם באשדוד, אחת הערים המופגזות ביותר, וגם המשחק הזה עשוי לעלות צפונה. משחקי הפלייאוף התחתון פחות בעייתיים מכיוון שנותר רק מחזור אחד וגם הוא לפרוטוקול.
3 צפייה בגלריה
בן רייכרט מול סגס תאמבי
בן רייכרט מול סגס תאמבי
בני יהודה מול כפ"ס. מחזור הנעילה בפלייאוף התחתון פחות קריטי
(צילום: ראובן שוורץ)
גם בלאומית נותר מחזור אחד, אבל לא נקבעה עדיין היורדת השנייה. יו"ר הפועל פ"ת, איל ברקוביץ', ביקש להעביר לעונה הבאה את מחזור ההכרעה שנדחה ליום שישי, או להקפיא את הירידות מלבד זו של הפועל כפר-שלם, אבל הדבר לא יקרה מכיוון שבמקרה הזה אין לחץ זמן ואפשר גם להעביר משחקים לצפון.