יותר מעשור מאז הפעם האחרונה בה הדריך את הפועל ת"א, יוסי אבוקסיס צפוי לשוב בקרוב לעמוד על הקווים של האדומים. המאמן, שאתמול (רביעי) עזב את בית"ר ירושלים וכבר סגר אצל היריבה הגדולה, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, יחתום לעונה וחצי וישתכר כ-60 אלף שקל נטו בחודש. יש לציין כי סלים טועמה יעביר את אימון הערב וצפוי לעמוד על הקווים גם במשחק נגד מ.ס אשדוד בשבת.
"הייתה לנו הזדמנות חד-פעמית להביא לפה את אחד משני המאמנים הישראלים הטובים בליגה, אחד שמזוהה מאוד עם המועדון", אמרו בהפועל ת"א. "אחרי חצי עונה בלי באמת מאמן אמיתי על הקווים, הוא יעשה את ההבדל. גם אם המנהל המקצועי חן סול יביע חשש מהגעה של דמות דומיננטית כזו, עדיף שיזוז הצידה, אחרת כל אימון יפוצץ פה".
3 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
בהפועל ת"א מחכים לו. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
עוד הוסיפו בהפועל: "אבוקסיס יגיע רעב, וירצה להוכיח את עצמו במקום שהוא הכי רוצה להצליח בו. זה הבית שלו".
אחרי פיטוריו של בורחה למה, המדיניות של בעלי הפועל ת"א, דייויד מינצברג, הייתה למנות מאמן מקומי או בלית ברירה זר שכבר אימן בארץ בעבר. לאחר שאופיר חיים סירב לקבל את התפקיד וגם מרקו בלבול הוזכר כמועמד, בהפועל עוד חשבו ללכת על מאמן זר.
3 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג
דיוויד מינצברג
התרשם. מינצברג
(צילום: יריב כץ)
אלא שכבר אחרי נאום התוכחה של אבוקסיס נגד הקהל של בית"ר ירושלים, במסיבת העיתונאים בטדי שלשום בסיום ה-2:2 עם הפועל פ"ת, מינצברג סימן אותו כמועמד הבכיר מבחינתו לאמן את הקבוצה. הסיבות מובנות: אחד שגדל בהפועל ת"א, מזוהה עם הקבוצה ואימן אותה בעבר, אבל בעיקר כדי לעזור למועדון באחד המשברים המקצועיים הגדולים ביותר שלו בשנים האחרונות. עם שתי נקודות מ-27 אפשריות בתשעת המחזורים האחרונים, מינצברג סבר כי דמות מזוהה כמו אבוקסיס תוכל לייצר שקט ולפתח את השחקנים הצעירים בקבוצה.
הצדדים העבירו מסרים האחד עם השני דרך מתווכים, עד שבשעות הערב אתמול הגיעה ההצעה והסיכום העקרוני. בנוסף, השניים שוחחו הלילה. "זה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות להפועל, כמו מתנה", אמרו אוהדי הקבוצה אחרי ה-4:3 אתמול להפועל חיפה.
3 צפייה בגלריה
אבוקסיס בקדנציה הראשונה כמאמן הפועל ת"א
אבוקסיס בקדנציה הראשונה כמאמן הפועל ת"א
אבוקסיס בקדנציה הראשונה כמאמן הפועל ת"א
(צילום: יובל חן)
המנהל המקצועי, חן סול, עוד מנסה לשכנע גורמים במועדון לבחון אופציה של צירוף מאמן זר שאימן בארץ ומוכן לחתום בקבוצה, אולם מי שקיבל את ההחלטה הוא מינצברג שהבין שאבוקסיס האופציה הנכונה, ולכן סול יישב עימו גם כן לשיחה מקצועית.