עוזר המאמן של הפועל באר שבע, אליניב ברדה, התייחס היום לראשונה לאפשרות שכבר בעונה הקרובה יהפוך למנהל המקצועי של המועדון בו שימש גם סמל וקפטן: "אני עוד לא יודע לומר מה יהיה. זה תפקיד שעניין אותי כשחתמתי בהפועל באר שבע. מעבר לזה כדאי לחכות עוד טיפה בסבלנות ואז אני מעריך שהרבה דברים יתבהרו".
ברדה הוסיף: "כרגע כעוזר מאמן אני מרוצה ונהנה ממה שאני עושה. להיות מאמן ראשי? עברתי אירוע בריאותי בעבר. כרגע יותר נכון לי להתחיל בתפקיד עם טיפה פחות לחצים. אולי זה יקרה בעתיד. כרגע אני בקורס פרוף אני עוד לומד ואני יום יום על המגרש וצריך לדעת את התיאוריה. כרגע במצב של היום יותר נכון לי לא להיות מאמן ראשי".
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
(צילום: ראובן כהן)
עוד התייחס לציפייה ממנו לקחת מנהיגות פומבית במהלך המשבר, בו הודיעה אלונה ברקת על רצונה לעזוב: "זה כבר היסטוריה ואי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. לצערי ברמת המועדון אלונה לא איתנו אבל אתמול אחרי הניצחון בגביע היא הייתה הראשונה לברך. ההוכחה שהיא בנתה כאן מועדון חזק זה שגם לאחר עזיבתה המועדון חזק וזוכה בתארים. בנוגע אליי בתקופה ההיא, אני קורא לזה 'מנהיגות שקטה'. אני עושה המון דברים, לא הכל אני צריך שישמעו. אני עושה המון דברים בשקט. מייצר שקט למערכת. המועדון עבר כמה טלטלות העונה. יותר חשוב היה לעשות דברים מאחורי הקלעים מאשר להצהיר הצהרות מפוצצות".
מי שכיכב בתקופה האחרונה, וגם אחראי לבישול ולשער משל עצמו בזכייה בגביע המדינה הוא ז'וזואה הפרוטוגלי. היחס בינו לבין המאמן יוסי אבוקסיס בלט במיוחד: "יוסי ידוע כמאמן שמתחבר לשחקנים. הם מאוד אוהבים אותו ויש לו חיבור מיוחד עם ז'וזואה. בנוגע ליכולת שלו בחודשים האחרונים, אני חושב שיש לזה חלק להרכב השחקנים ששיחקו אותו ולתפקוד שלו במגרש. יש המון מרכיבים שקרו יחד והובילה ליכולת שלו".
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס וז'וזואה
יוסי אבוקסיס וז'וזואה
קשר מיוחד. יוסי אבוקסיס וז'וזואה
(צילום: עוז מועלם)
גם לברדה עצמו יש קשר מיוחד עם אבוקסיס: "יוסי היה הקפטן שלי כשחקן בהפועל תל אביב. זכינו בשני גביעים, תקופה מדהימה כשחקנים. היינו חברים. זכיתי לעבוד איתו עכשיו כעוזר והיה כיף גדול. ליוסי מגיעה מילה טובה מעבר לזכייה בגביע, על היכולת שלו להתנתק מכל השמועות והדיבורים על הנבחרת. הוא עשה ויתורים וספג המון ביקורת על מנת לבוא עם כוחות לגמר.
"כשפרשתי מכדורגל לברק בכר היה כעוזר את אמיר נוסבאום שלמדתי ממנו המון, ואחר כך הוא הביא את גיא צרפתי. אני הייתי בתהליך למידה. כשיוסי הגיע הפכתי לעוזר מאמן ראשון ואז מאור מליקסון הצטרף לצוות. התפקיד הכריח אותי להיות יותר דומננטי ויוסי נתן לזה לקרות. לשמחתי החיבור היה מצויין".
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
הפך לדומיננטי
(צילום: אורן אהרוני)
באשר לתפקידו הנוסף כמנהל האקדמיה של מחלקת הנוער, שתפסיק בעונה הבאה את שיתוף הפעולה עם אתלטיקו מדריד, סיכם ברדה: "מחלקת הנוער לא הולכת אחורה. מבחינת אתלטיקו מדריד הם היו פה שתי עונות. המתודולוגיה שלהם, התוכניות ושיטות האימון, הרצינות והגישה אלו דברים שמראש היו אמורים להיות בתוכנית. ראינו בשחקני הנוער שלנו שחקני הרכב ושיתפנו אותם, כל מי ששיחק עמד בציפיות. יכול להיות שיישארו במחלקה שני מאמנים ספרדים, נרצה להמשיך בדרך הזו, היא עובדת".