המועמדים לאימון נבחרת ישראל, ביניהם יוסי אבוקסיס ואברם גרנט, קיבלו בהלם את חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet על כך שדווקא וילי רוטנשטיינר ימונה לתפקיד, מה שבסוף אכן קרה אתמול.
חלק מהמועמדים הכינו כבר שקפים ומצגות לקראת הראיון עם המנהל הטכני, שהיה אמור להתקיים השבוע. במקרה של גרנט הנזק הוא בעיקר תדמיתי. מאמן בעל רזומה כמו שלו הצהיר כי הוא מוכן להתגייס לטובת הנבחרת ואפילו התחייב להגיע לראיון בוועדת האיתור, ובסופו של דבר פסחו עליו.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
בהתאחדות לא רוצים "לשרוף" אותו לעתיד. אבוקסיס
(צילום: הרצל יוסף)
הניזוק העיקרי הוא כמובן אבוקסיס. אחרי שזכה בגביע המדינה עם הפועל באר שבע וכבר ראה עצמו מאמן את הנבחרת, הוא נאלץ לחזור לשגרה האפורה ולמציאות חדשה: אליניב ברדה צפוי להתמנות למנהל מקצועי למרות שאבוקסיס הבהיר כי הוא רוצה לבחור את השחקנים, הדרישה לקיצוץ של 30 אחוז בשכר וקבוצה שהפכה מגדולה לבינונית עם ירידה בתקציב השחקנים מ-40 ל-20 מיליון שקל.
מה שכן, בהתאחדות לא רצו להחתים מאמן פעיל בליגה, בזמן שהם בעצמם יודעים כי לא ברור אם המשחקים הבינ"ל יתקיימו. מבחינת ההתאחדות, זה היה חוסר אחריות לשלוף מאמנים בעלי שכר גבוה מהמועדונים שלהם מבלי שידוע איך ייראה העתיד.
נכון לעכשיו, קמפיין גביע האומות ייפתח ב-4 בספטמבר ויסתיים ב-18 בנובמבר, כאשר בין לבין יתקיימו באוקטובר משחקי פלייאוף העלייה ליורו. כלומר, אם לא תהיה הפתעה יוצאת דופן, כלומר העפלה לאליפות אירופה, הצוות רוטנשטיינר את אלון חזן (שכבר הבוקר קיים פגישת עבודה ראשונה בבית הנבחרות בשפיים) יסיים את תפקידו בעוד ארבעה חודשים.
2 צפייה בגלריה
אלון חזן ו-וילי רוטנשטיינר
אלון חזן ו-וילי רוטנשטיינר
כבר ערכו פגישת עבודה ראשונה
(צילום: שמעון אלבז)
הקמפיין הבא, מוקדמות המונדיאל, יתחיל בחודש מרץ 2021, והוא נראה מראש אבוד עבור ישראל כיוון שאירופה תשלח לקטאר 13 נבחרות בלבד. בהנחה שרוטנשטיינר לא יצליח לעלות ליורו, על הקווים יעמוד כבר מאמן אחר. עם תחילת קמפיין מוקדמות המונדיאל, העונה בישראל תהיה בעיצומה ולכן ההתאחדות תצטרך כנראה למנות מאמן פעיל (באישור קבוצתו) שינהל את שני המשחקים הראשונים ולהמשיך עם הנבחרת מאוחר יותר.
אגב, גורמים בהתאחדות שסימנו מראש את יוסי אבוקסיס כמועמד המוביל, מעדיפים שלא "לשרוף" אותו, כשהמטרה היא למנותו בעתיד לארבע שנים, כשקמפיין השיא אמור היה להיות במוקדמות יורו 2024, לקראת האליפות שתכיל 24 נבחרות.