ועדת האיתור למינוי מאמני הנבחרות, הבוגרת והצעירות, תתכנס היום (שני) לראשונה. אחרי הסרת המועמדות של איל ברקוביץ', עדיין לא ברור כיצד ינהג אברם גרנט שמעוניין לאמן את הנבחרת.
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, המועמד המוביל לאורך כל הדרך הוא יוסי אבוקסיס, שיוביל הערב (20:45) את הפועל באר-שבע לגמר גביע המדינה מול מכבי פ"ת. לאחר מכן ברקוביץ' וגרנט, על פי בקשתו, הצטרפו לרשימת המועמדים וגם ניר קלינגר. רוני לוי לא מועמד מבחינת ההתאחדות ולא יגיע לראיון.
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: אורן אהרוני)
גרנט מעוניין מאוד לאמן את נבחרת ישראל, אך הוא העביר מסרים לאנשי ההתאחדות כי רק אם יבטיחו לו מראש את התפקיד, יהיה מוכן לעמוד בפני בפני ועדת האיתור. מבחינת ההתאחדות לא מוכנים לתת פריבילגיה ולא לזמן את גרנט.
בפגישה היום ייקבעו הקריטריונים לאימון נבחרת ישראל ובפגישה נוספת שנקבעה להמשך השבוע המטרה היא למפות את המועמדים. במידה ורק אבוקסיס וקלינגר יישארו המועמדים, ישקלו בוועדת האיתור באיזה פורמט לנהוג.
2 צפייה בגלריה
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
בהתאחדות הופתעו מהביקורת של שוער העבר דודו אוואט, שהיה חבר בוועדת האיתור שבחרה את אנדי הרצוג. אוואט אמר: "כל נושא מינוי המאמן הלאומי הפך לבדיחה עצובה. בראש ובראשונה זה לא מכבד את המועמדים (כולם ראויים אגב) למרות שיש עוד כמה מאמנים מצוינים שאין להם לובי והם לא מועמדים כלל. הדבר הכי עצוב שמחזיר אותנו לימים שחורים זה שוועדת האיתור רוצה לראיין את המועמדים כאילו היא לא מכירה כל אחד ואחד”.
בהתאחדות הוחלט שלא להגיב להחלטה של ברקוביץ' להסיר את המועמדות שלו או להתלבטות של גרנט. "ההתאחדות מחויבת בהקמת ועדת איתור מכורח דו"ח ועדת דודי כהן, כולל ראיונות וכיו"ב. נבחר הרכב הכולל את אלי אוחנה שגם היה בוועדת האיתור הקודמת ומאמן עבר כמו אלי כהן", אמרו גורמים בהתאחדות.
"ברקוביץ' היה מועמד ובחר להסיר את מועמדותו, אין פה רעידת אדמה, הוא גם ידע את תיבת הפנדורה שהיתה נפתחת במידה והיה נבחר, הוא מנע בלגן גדול להתאחדות. גרנט אחד המועמדים וככזה יהיה מחויב להגיע לראיון בוועדת האיתור אם ירצה להיבחר. שום דבר לא תפור לאף מועמד ואין התערבויות חיצוניות".